Nietypowy problem z LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od ponad 5 lat z mniejszymi lub większymi problemami eksploatuję Escorta z instalacją LPG. Mam silnik 1,4 z wielopunktowym wtryskiem. Ostatnio zauważyłem, że w zastraszającym tempie ubywa mi ze zbiornika paliwo. Instalka to II generacja więc muszę odpalać auto na benzynie, następnie przełączam na gaz. Jeśli sa ujemne temperatury to czekam na benzynie aż silnik osiągnie temperaturę kilku stopni i dopiero wtedy przełączam. Teraz sie akurat tak składa, że jest praktycznie non stop w plusie więc okresy pracy na benzynie są bardzo krótkie. Wiem, że silnik po uruchomieniu bedzie spalał dużo, ale chyba mi nikt nie wmówi, że na same uruchomienia (4-6 dziennie) spali mi około 8 litrów na miesiąc!!!
Wpadłem na taki pomysł, że urządzenie które jest odpowiedzialne za odłączanie wtryskiwaczy podczas pracy na gazie (emulator) nie działa prawidłowo i być może nie odłacza mi wszystkich wtryskiwaczy co by powodowało nieprawidłowa pracę silnika a przynajmniej zły skład mieszanki (LPG + benzyna). Jest to tylko taka teoria, choć ostatnio dowiedziałem się, że mój szwagier miał dokładnie taki sam problem tyle tylko, że na monowtrysku i wtedy faktycznie była tragedia - silnik źle pracował a spalanie i gazu i benzyny było wręcz niewyobrażalne. Okazało się że uszkodzeniu uległ przekaźnik który powinien odłaczać wtryskiwacz.
Pytanie1: Czy taka teoria jest możliwa? Przy czym gazu nie spala mi jakoś specjalnie dużo 10L (+/- 1).
Pytanie2: Jak sprawdzić podczas pracy silnika czy na wtryskiwacz jest podawane napięcie? To pytanie do osób bardziej zaawansowanych w elektryce silnika Escorta.
Chciałbym sobie to jakoś zdiagnozować a przy okazji nie popsuć czegoś. Moja uwaga: raczej zwykłym multimetrem tego nie zmierzę (choć nie próbowałem) bo impulsy otwarcia sa na tyle krótkie, że voltomierz może nic nie pokazać, a za to może być podatny na zakłócenia od układu zapłonowego.
Pytanie3: Jakie jest wogóle napięcie na wtryskiwaczu podczas impulsu otwarcia?
Uff... To by chyba było na tyle.
Pozdrawiam.
  
 
nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak chodzil na benzynie to bylo slychac wtryskiwacze, takie cykanie, jak sie przelaczalo na lpg to byla cisza...
teoretycznie spalanie obydwu paliw jest mozliwe, ba, kiedys nawet w volvo tak jechalem dopuki sie nie gapnolem tylko dziwne ze komputery (bena i lpg) nie zaczely wariowac prubujac ustawic sklad mieszanki..
  
 
ja ci kolego powiem tyle w zimie na krótkich odncinkach możesz mieć spalanie nawet do 2 l benzin na 100km .więc suma suma sumarum może być ok.policz sobie to co ci napisałem i policz jak u ciebie wychodzi średnia pb na 100km.pozdrawiam hey
  
 
Cytat:
2007-12-06 15:49:21, R_O_Y pisze:
(...) ale chyba mi nikt nie wmówi, że na same uruchomienia (4-6 dziennie) spali mi około 8 litrów na miesiąc!!!



Oj chłopie... Tez mam 1.4 EFI i tankuję za 30 zeta beny na rozruch co miesiąc... a odpalam go 3-4 razy na benzynie dziennie. Więc nasuwa mi sie wniosek, że skoro odpalasz go 4-6 razy dziennie, to może Ci tyle spalić
  
 
W sumie brak podstawowej informacji - ile robisz km w ciągu miesiąca. Normalna rzecz że komputer używa benzyny na rozruch. Trzeba jednak zacząć od przeliczenia ile wychodzi na 100km.
  
 
Na początek tak jak piszą koledzy....
Ale jeżeli jesteś uparty i chcesz sprawdzić czy nie podbiera ci benzyny to musisz sprawdzić....:
1. czy wtryskiwacze mechanicznie nie przepuszczają ci benzyny(mogą być elektrycznie rozłączone ale mechanicznie pod ciśnieniem przepuszczać conieco...)
2. uszkodzony emulator(można to sprawdzić albo odłączając po kolei wtryski i sprawdzać reakcje silnika albo poprostu na gazie ściągnąć wtyczke z emulatora....

Czasem się zdarza że troche benzyny podbiera przez wtryski i wtedy najlepiej pompe rozłączyć dodatkowo..i po problemie

tak btw wtryskiwacze są sterowane masą więc przy pełnym otwarciu możesz zaobserwować nawet 12V.

Możesz ew zmierzyć rezystancje cewek wtryskiwacza..... powinny mieć ok 15-16kOM
  
 
Też mi się wydaje że wcale nie pali jakoś strasznie dużo tej benzyny
  
 
No więc miesięcznie robię około 1000 - 1200km. Ilośc uruchomień uśredniłem ale jak tak się zastanowie to lekko zawyżyłem. Generalnie uruchamiam samochód na benzynie dwa razy dziennie. Rano jak jadę do pracy i popołudniu jak z niej wracam. Wtedy tak naprawdę są to dłuższe chwile kiedy pracuje na benzynie (jak jest minus to dłużej, jak jest plus to krócej). Oczywiście zdarza się, że zatrzymam się gdzieś po drodze i zgaszę silnik, ale wówczas odpalenie i przełączenie jest bardzo krótkie. Naturalnie wtedy też pobiera benzynę...
Jakoś tak niespecjalnie zgodzę się z tym, że można przeliczyć ilość przejechanych kilometrów (na gazie) na ilość zużytej benzyny do uruchomienia silnika. Hmmm. 2 litry na 100km... Czyli teoretycznie powinien mi spalić około 12 miesięcznie. Za chwile mi ktoś napisze, że powinienem się cieszyć, że mi pali koło 6-7.
Ciekawa wydaje się koncepcja odłączenia pompy paliwa podczas jazdy na gazie i chyba w tym kierunku pójdę. Zamontuje przekaźnik który odłączy mi pompę paliwa po przełączeniu na LPG. W sumie to powinienem zamontować taki układ by chronić pompkę przed suszą w zbiorniku.
Sorki ale nie zgodzę się lekko z kolegą djtados. Wtryskiwacze w Escorcie nie mają stanów pośrednich, albo są zamknięte, albo otwarte. Ilość paliwa dostarczanego do komór jest regulowana czasem otwarcia. To wiem, nie wiem jedynie jak bezpiecznie zmierzyć czy w danej chwili wtryski pracują czy nie.
Pozdrawiam.
  
 
taaa najlepiej wywal wszystko od benzyny bedzie lzejszy .przyjda mrozy i na gazie bedzie cie mialo w d... auto a jak pojdziesz po rozum do glowy za jakis czas okaze sie ze trzeba nowe wtryski bo te beda juz zapieczone.jak juz tak chcesz oszczedzac proponuje kupic miesieczny lub skuter...
  
 
spalanie przez pierwsze sekundy-minuty w niskich temperaturach przekracza grubo 100 litrów na 100 kilometrów. nie masz kompa w samochodzie więc niewiesz i możesz mi nie wierzyć, ale odcięcie pompki nic ci nieda. poza tym ten twój 1.4 do ekonomicznych nie należy
  
 
Ja też mam 1,4 tyle że 8V.I mniej więcej 10 litrów benzyny pali miesięcznie przy 1500km/miesiąc.
  
 
normalne, do mojego zetka leje co miesiac za 100 vpower, połowe wyjeżdzam i reszta na rozruchy (czasami i po 10 razy na dzien)