Filtr Powietrza 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chcialbym zalozyc cos takiego :

http://moto.allegro.pl/item289511500_filtr_stozkowy_2_kolory_i_3_redukcje_super_zestaw.html

Warto biaorac pod uwage ze mam Diesla ? Nie chce osiagow polepszyc ale czy to bedzie wspolpracowac jakos z reszta silnika i czy mu nie zaszkodzi w niczym ?
  
 
Z tego co sie orientuje to raczej do diesla stozkow sie nie montuje.
  
 
Endura DE z przeplywomierzem i czujka w 3 "psikaczu" - nie kobinuj lepiej.
  
 
Stożek i TD to nienajzdrowsze rozwiązanie co najmniej z kilku powodów:
1. Stożek stosuje się przede wszystkim po to, aby auto miało lżej w kontekście zasysania powietrza, a tym samym mogło go zassać więcej. Tyle, że turbodiesle z definicji pracują przy nadmiarze powietrza, co czyni stosowanie stożka w tym kontekście bezsensownym.
2. Stożek gorzej filtruje powietrze, niż filtr standardowy (stąd właśnie bierze się "przyrost" ilości powietrza zasysanego do silnika). Czystość powietrza z kolei jest kluczowa dla czasu życia turbosprężarki.
3. Stożki zwykle wymagają dodatkowej "zabawy", aby działały poprawnie (w ramach działania niepoprawnego z punktu widzenia stosowania w silnikach TD), zwyczajnie trzeba je serwisować (są do nich oleje, środki czyszczące i inne duperele)...
4. Filtr stożkowy powoduje zwykle, że jednostka napędowa pracuje głośniej...
5. No i na koniec. W AutoŚwiat lub Motorze jakiś rok czy dwa lata temu były przeprowadzone testy na hamowni, które wykazały, że tańszą, zdrowszą dla silnika oraz bardziej efektywną poprawę parametrów silnika można uzyskać... częściej wymieniając filtr standardowy...
Wybór należy do Ciebie...
  
 
No to pozostane przy oryginalnych rozwiazaniach inzynierow Motorcrafta Czyli nic nie bede modyfikowal