Brak ssania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
rozpoczęły się chłodniejsze noce i rano zauważyłem, że mój escort jakby nie miał ssania tzn. po odpaleniu wskakuje na 1200, a po 2-3 sekundach spada do 900!Ciężko jest potem ruszyć, bo szarpie itd.Dopiero po kilku minutach jest ok!
Czy na ssanie ma wpływ tylko cz.temp. do ECU?Czy może jeszcze coś?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi
  
 
Witam
W zasadzie to mógłby napisać jaki masz silnik i to by zalatwiało sprawę wszelkich domysłów.Zasadniczo to podstawą jest ten czujnik temperatury do ECU-w książce jakiejkolwiek o Essim masz podaną rezystancję tego czujnika w odpowiedniej temp. tak więc miernik w łapkę i bedziesz wiedział a poza tym to looknij jeszcze na przewody idące od tego czujnika a druga sprawa to krokowy bo się może okazać że to on cos krzaczy.
Pozdrawiam
  
 
no tak, zapominam, że w profilu nie mam ...........
Silnik to 1.6 16V z 97 roku.

Dzisiaj pomierzę czujnik!

Poinformuję o wynikach!
  
 
A krokowy czyściłeś? W sumie należało by chyba od tego zacząć.
  
 
Zapytaj Zyty
  
 
witam,
dzisiaj pomierzyłem czujnik i jest ok!
Rezystancja ksiązkowa!!!!Sparwdziłem we wrzątku, w ok 5 stopniach i przy 40!
Także raczej chyba nie ten czujnik - ewentualnie gdzies kabelki.........
  
 
za ssanie odpowiedzialne jest dwa czujniki: temp. płynu chłodniczego i temperatury zasysanego powietrza, rezystancja na obu powinna byc taka sama (jak się nie myle) więc musisz sprawdzić jeszcze jeden
  
 
wiem, wezme się za niego po południu, tylko ciężko jest go wykręcić, bo boje się, że połamię te plastiki!!!
  
 
Ja sie chętnie podłącze do tematu bo mam ten sam problem może ktoś ma foto gdzie te dwa czujniki się znajdują?? Czujnik temp. płynu chłodniczego to ten na przodzie silnika przy kolektorze?? a ten czujnik temperatury zasysanego powietrza to gdzie???
  
 
Jeżeli masz też mk7 1.6 16v, to u mnie ten zawór temp.płynu do ecu jest w obudowie termostatu (pionowo w gurę - szara kostka), a zawór zasysanego powietrza jest tuż przed przepustnicą w tej platikowej rurce - spójrz na filtr powietrza, potem na przepływomierz i nastepne na tej rurce to będzie ten zawór - niestety nie pamietam jaki kokor kostki.
Ja go mierzyłem na zasadzie "chuchania" na niego - wartości (opór) pieknie sie zmieniały, a potem w temp. pokojowej ok 20 stopni poleżał i znowu pomiar - książkowo!
  
 
Witam!!!No i problem się wyjaśnił!!!Wymieniłem czujnik tem. do ECU, ale to nic nie pomogło!Winnym okazał się tzw. "krokowy"!!!Pomimo czyszczenia nie działał jak trzeba!!Kupiłem na allegro "zamiennik" za 90 zł i jak na razie bangla Zapomniałem o hamowaniu lewą nogą