Termometr zewnetrzny - podświetlenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Znalazłem taki termometr.

Głównie interesuje mnie sprawa jego podświetlenia.

Napisali, że jak podłaczy się pod 12V to będzie podświetlony non stop.

Pomyślałem, żeby podłączyć go pod prąd po satcyjce ale czy nie będzie się resetował za każdym razem? Kit z zegarkiem bo potrzebuje tylko temp.zew. i napięcie ład. ale żeby nie mrugał czy brzęczał po każdym włączeniu.

Trochę mnie to martwi bo jak podłacze go pod prąd na stało to nie chce, żeby świecił non stop nawet na parkingu.

Zastanawiam się jak to będzie świecić? Niby na zielono to dobrze ale czy będzie dawać po oczach w nocy czy nic nie bedzie widać?

Macie coś takiego? Jak to wygląda u was?

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

[ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2007-12-07 12:29:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2007-12-07 12:30:21 ]
  
 
Czytaj dokładnie.... Będzie świecił tylko jak wciśniesz przycisk. Jak podłączysz aku, to po prostu będzie mierzył non stop temp i napięcie...
tu masz tańszy i świeci tak jak chcesz.
  
 
Cytat:
2007-12-07 12:28:03, DoktorB pisze:
Witam Znalazłem taki termometr. Głównie interesuje mnie sprawa jego podświetlenia. Napisali, że jak podłaczy się pod 12V to będzie podświetlony non stop.


Witam
1. Moim zdaniem sprzedawca nie do końca wie co sprzedaje.
Ten sam termometr jest tutaj:
allegro
Zasilanie jest z baterii
Wtyczka do zapalniczki nie zasila termometru - musiałby być transformator z 12V na 3V (zasilanie to 2 bateria po 1,5V)
2. Ja bym zlikwidował wtyczkę do zapalniczki i podpiął się z kablami do podświetlenia zapalniczki
3. Zastanów się co Ci naprawdę jest potrzebne!
- przecież zegarek masz w samochodzie
- masz kontrolkę ładowania
- tak naprawdę będziesz uzywal termometru i skup się na tym. Chyba nie po to kupujesz termometr aby patrzeć na dwie strefy zegarowe i nie będziesz w czasie jazdy przełaczał na stan akumulatora.
pozdrawiam
Arturek


[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-12-07 17:23:45 ]
  
 
Mam zainstalowany TEN termometr
Jak dla mnie -rewelacja bo nie trzeba nic w czasie jazdy (szczególnie nocą) po omacku przełanczać ,naciskac itp.
Podświetlanie jest koloru zielonego i co ważne nie razi w oczy nocą
PS
U mnie wtyczka do gniazda zapalniczki została odcięta i zasilanie jest prosto z instalacji 12V
  
 
Cytat:
2007-12-07 16:56:03, surec pisze:
Czytaj dokładnie.... Będzie świecił tylko jak wciśniesz przycisk. Jak podłączysz aku, to po prostu będzie mierzył non stop temp i napięcie... tu masz tańszy i świeci tak jak chcesz.



Czytam dokładnie nawet dodany tekst po prawej stronie:

"PODŚWIETLENIE JEST NA STAŁE, DGY TERMOMETR JEST PODŁĄCZONY DO GNIAZDA ZAPALNICZKI SAMOCHODOWEJ. JEŚLI JEST ZASILANY NA BATERIE - PODŚWIETLENIE WŁĄCZY SIĘ NA 5 SEKUND PO NACIŚNIĘCIU PRZYCISKU LIGHT."
  
 
Cytat:
2007-12-07 16:56:03, surec pisze:
Czytaj dokładnie.... Będzie świecił tylko jak wciśniesz przycisk. Jak podłączysz aku, to po prostu będzie mierzył non stop temp i napięcie... tu masz tańszy i świeci tak jak chcesz.



Mam ten termometr - dasz zasilanie to swieci podswietlenie. wskazania termometru sa z baterii. Sprzedaja je na stacjach BP za 32 zl .
  
 
Cytat:
Zasilanie jest z baterii Wtyczka do zapalniczki nie zasila termometru - musiałby być transformator z 12V na 3V (zasilanie to 2 bateria po 1,5V)



No właśnie inne na allegro widzę, że mają transformator na wtyczce do zapalniczki.
To by mnie satysfakcjonowało, bo bym rozebrał tą wtyczkę i podłaczył pod satły prąd pod deską a nie świrował z wtyczkami w zapalniczce.


Cytat:
tak naprawdę będziesz uzywal termometru i skup się na tym. Chyba nie po to kupujesz termometr aby patrzeć na dwie strefy zegarowe i nie będziesz w czasie jazdy przełaczał na stan akumulatora.



Włąśnie ten ma pokazywać dwie wybrane przeze mnie wartości jednocześnie bez potrzeby przełaczania. Ja bym wybrał temp.zew. i nap.ład.

Ciekawy jest ten, o którym pisze mirg


  
 
Cytat:
2007-12-07 16:56:03, surec pisze:
Czytaj dokładnie.... Będzie świecił tylko jak wciśniesz przycisk. Jak podłączysz aku, to po prostu będzie mierzył non stop temp i napięcie... tu masz tańszy i świeci tak jak chcesz.



Ten się wydaje najlepszy tylko nie wiem jak to podświetlenie BLU będzie pasowało do zielonego podświetlenia Escorta.

Raczej nie zależy mi na wyrózniających się gadgetach o jaskrawych kolorach.

Mocno świeci w nocy?
  
 
Cytat:
2007-12-07 17:29:42, mirg pisze:
Mam zainstalowany TEN termometr Jak dla mnie -rewelacja bo nie trzeba nic w czasie jazdy (szczególnie nocą) po omacku przełanczać ,naciskac itp. Podświetlanie jest koloru zielonego i co ważne nie razi w oczy nocą PS U mnie wtyczka do gniazda zapalniczki została odcięta i zasilanie jest prosto z instalacji 12V



To wydaje się być optymalne rozwiązanie.

Szkoda tylko, że nie ma takiego w ogóle bez baterii.
  
 
Najbardziej mnie martwi to, że napisali:

"termometr jest zasilany na baterie 2 x AAA lub za pomocą wtyczki samochodowejdzięki której dodatkowo mierzy napięcie akumulatora"

To "lub" jest tutaj kluczowe.

Na inne aukcji taki sam nie ma tego tekstu.

Co jeśli to tylko ich pomyłka?

Zaraz napiszę do sprzedwacy zapytanie i powiem wam - jak tylko dostanę odpowiedź.
  
 
To łudzące "lub" dotyczy tylko podświetlenia.

A ja sie łudziłem, że także termometr nie bedzie potrzebował baterii, bo wystarczyłoby podłaczyć pod prąd stały a podświetlenie pod podświetlenie deski.

Szkoda, że nie ma takich termometrów. Może to jest jakiś pomysł dla producenta lub importera. Ja byłbym zadowolony a tak trzeba będzie bateryjki zmieniać.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Już wiem jaki wybrać.
  
 
Cytat:
2007-12-07 17:35:40, DoktorB pisze:
Czytam dokładnie nawet dodany tekst po prawej stronie: "PODŚWIETLENIE JEST NA STAŁE, DGY TERMOMETR JEST PODŁĄCZONY DO GNIAZDA ZAPALNICZKI SAMOCHODOWEJ. JEŚLI JEST ZASILANY NA BATERIE - PODŚWIETLENIE WŁĄCZY SIĘ NA 5 SEKUND PO NACIŚNIĘCIU PRZYCISKU LIGHT."


sorki, nie rozciągłem ekranu
Zapewne można to obejść i np przerobić napięcie 12V z aku na 3V i pociągnąć na stałe pod zaciski baterii. Wtedy zasilane będzie na stałe, świecić się będzie przez przycisk, ale nie będzie stanu naładowania aku.
można sobie zbudować np taki
  
 
a żeby było śmieszniej, to można także dołożyć sobie powitanie do włączanego ekranu, a i nawet zegarek, a także liczniki km, stoper, .... to tylko kwestia programowaania układu. Pogadaj z gościem (link w moim poście niżej), a na pewno coś da się zrobić. Chętnie bym pomógł, ale nie mam czasu, bo to sporo roboty, jak ktoś w tym nie siedzi na bieżąco.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2007-12-07 18:44:39 ]
  
 
Cytat:
To wydaje się być optymalne rozwiązanie.

Szkoda tylko, że nie ma takiego w ogóle bez baterii.



Bateria zasila tylko wzkazania temperatur i właśnie minęło 2,5 roku jak daje rade
  
 
Ja szukałem sobie czegoś co spełniałoby moje oczekiwania, i nie znalazłem. Masa różnych gadżetów, a nic ciekawego (dla mnie).

Chciałem żeby była temp. zewn / wewn i zegar, podświetlenie razem z deską rozdzielczą, proste wzornictwo i już na pewno nie żadne "blu iluminatory". Nie znalazłem. I już się przyzwyczaiłem, że pytam dużych mobili co im tam pokazuje. Przynajmniej mam kilka odpowiedzi to wiem że dobrze (im) wskazuje
  
 
Cytat:
2007-12-07 18:43:58, surec pisze:
a żeby było śmieszniej, to można także dołożyć sobie powitanie do włączanego ekranu, a i nawet zegarek, a także liczniki km, stoper, .... to tylko kwestia programowaania układu.



Najlepsze jest to, że wyświetlacz też można przylutować na kabelku i wstawić w zupełnie ciasne i małe miejsce jak np. wkomponować w licznik.
Czujniki temp. można umieścić na dowolnie długich przewodach (trzyżyłowe) i wstawić tam gdzie najlepiej nam będzie pasowało i to dotyczy zewnetrznego jak i wewnetrznego czujnika.

Bardzo ciekawa oferta.
  
 
a może taki?
  
 
Cytat:
2007-12-14 10:09:21, surec pisze:
a może taki?



Dzięki ale wziąłem już taki.

Są bardzo podobne ale ten Twój ma za duży wyświetlacz. Poza tym jestem jakoś chyba za stary na powitania i jakieś tam ostrzeżenia typu "włacz światła".
Jeszcze go nie dostałem ale zastanawiam sie gdzie go zamontować.
Z wstępnych pomiarów wynika, że najlepiej bedzie w obudowę licznika po lewej stronie. Jak już tego dokonam to zrobię fotki i pokaże jak wyszło.
Czujnik dam do lusterka. Chyba najbardziej rozsądne miejsce. Wszyscy piszą, że w okolicach zderzaka ciągłe problemy.
  
 
Cytat:
2007-12-14 10:37:53, DoktorB pisze:
Dzięki ale wziąłem już taki. Są bardzo podobne ale ten Twój ma za duży wyświetlacz. Poza tym jestem jakoś chyba za stary na powitania i jakieś tam ostrzeżenia typu "włacz światła". Jeszcze go nie dostałem ale zastanawiam sie gdzie go zamontować. Z wstępnych pomiarów wynika, że najlepiej bedzie w obudowę licznika po lewej stronie. Jak już tego dokonam to zrobię fotki i pokaże jak wyszło. Czujnik dam do lusterka. Chyba najbardziej rozsądne miejsce. Wszyscy piszą, że w okolicach zderzaka ciągłe problemy.


wydaje się, że wymiarowo będzie podobnie, a z napisów można zrezygnować. W lusterkach u mnie odpada, bo mam grzane. Ja dalem czujnik na słupku pod zawiasem drzwi, a termometr będzie w miejscu zegarka w MK5:
  
 
Cytat:
2007-12-14 10:49:14, surec pisze:
wydaje się, że wymiarowo będzie podobnie, a z napisów można zrezygnować. W lusterkach u mnie odpada, bo mam grzane. Ja dalem czujnik na słupku pod zawiasem drzwi, a termometr będzie w miejscu zegarka w MK5:



Ten większy wyświetlacz jest na 16 znaków w rzędzie i ma długość 70 mm a ten mniejszy (który wziąłem) jest na 8 znaków w rzędzie i ma długość 44 mm. Akurat zmieści się tak gdzie zaplanowałem a poza tym 8 znaków wystarczy do napisania np. "ZEW 24.3".
U mnie niestety nie mam tak wiele miejsca jak u Ciebie. Zegar mam (MK6) na środku ale nie chce z niego rezygnować a próby wkomponowania tam jeszcze wyświetlacza raczej by słabo wyszły.

Piatek, sobota powinno być gotowe. W razie problemów z świeceniem po oczach możliwe jest wstawieniw potencjometru do podświetlenia no i nie ma żadnej baterii co mnie bardzo cieszy.