Heelp!! SZARPIĄCA!!! e30 1,6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.. Mam problem z moją e30.. Miałem w zwyczaju jezdzić z małą ilością paliwa w baku (zawsze około 5 do 15 litrów w baku). Jakieś 2 tygodnie temu zatankowałem cały bak paliwa bo jechałem w dłuższą trase.. przy tym też wymieniłem filtr paliwa.. i od tej pory sie zaczeło.. Pierwsze objawy to strasznie długo musiałem go "kręcić" zanim odpalił.. w tym samym dniu po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczeło rwać..szarpać..tracił moc (np. na trzecim biegu dawałem mu gaz do spodu i kuzwa auto traciło moc, wogóle nie chciało się wkręcać na obroty).. Wszystko to znikało po chwilowym postoju na wyłączonym silniku (2-3 min) ale po przejechaniu 50, 100 lub 200 kilometrów sytuacja sie powtarzała.. Jakoś zmeczyłem ta sześciuset kilometrową trase z prędkością 80km/h :/:/:/.. Po powrocie myslac że to może wina tego wymienionego filtra znów dokonałem zmiany i dałen z powrotem ten stary jednak nic sie nie zmieniło.. Dalej tak czasami szarpie..:/
Niektórzy mechanicy mówią że to może: kable.. kopułka aparatu.. pompa paliwa już siedzi.. może ciągnie jakieś lewe powietrze.. albo sonda lambda.. A ja nie mam pojęcia, co tu może siedzieć i za co sie chytać.. PS.auto nie jest w gazie POZDRO
  
 
witam . wyciagnij tylna kanape odkrec klapke i wyciagnij pompe paliwa wlot pompy jest zabezpieczony filtrem z drobnej siatki po kilkunastu latach uzytkowania auta moze byc zatkany widzialem tez przetarty i syf ze zbiornika dostawal sie do pompy ktora zwyczajnie wychamowywala co powodowalo spadek cisnienia paliwa moga byc tez swiece sproboj je wymienic koszt nie jest duzy i zagladnij do aparatu zaplonowego moze tam sie cos dzieje POZDRO
  
 
Ja w swojej 318 M40 miałem podobny problem z szarpaniem. Moze na poczatku dodam ze:
-BMW ma 296000km przebiegu,
-stary M40 klepie juz dosc glosno (troche mala kultura pracy na wolnych obrotach, walek rozrzadu wytarty)
-bmw jest zagazowane.


-dotychczas nie mialem z nia problemu, zawsze zapala po pierwszych taktach rozrusznika
-zawsze zapalana na benzynie, bezproblemowo jezdzila na niej jak i na gazie.
-benzyny zawsze jest tyle, ze kontrolka rezerwy nie swieci (zeby nie zatarla sie pompa)


objaw szarpania pojawił sie gdy braklo gazu w trasie i trzeba bylo wrocic do benzyny. Po dolaniu 3 l. benzyny szarpanie ustało.

Czy dobrze przypuszczam, ze zebrała sie w baku woda?
zwłaszcza teraz w zimie?
  
 
..Dzisiaj wyciagnolem pompe paliwa na wierzch i okazalo sie ze sitko pod pompa bylo wyrąbiscie zasyfione..:/ i na dodatek w tym sitku byla dziura na ok.7mm wyczyscilem ten caly syf, po zalozeniu z powrotem "historia" sie powtarza..:/ (Niewiem.. moze te wszystkie brudy ktore przedostaly sie do pompy troche ja podtarly albo cos tam w tej pompie jest i przy mocniejszym wcisnieciu gazu jakis brud blokuje wyjscie tego paliwa..)dalej szarpie..dalej nie reaguje na wcisniecie gazu do spodu..No i to odpalanie..dalej nie odpala na strzala..:/:/ jeszcze wymienie kable..moze to cos pomoze. Jak wymienie jeszcze pol silnika to napisze czy ten fenomen ustal.. P.s Pitrex 73 miales racje co do tego filtra pod pompa swiece wymienilem jakies 10tys. km temu. sprawdzalem je.. i wygladaja na dobre..a co tam pod kopulka sie dzieje to sprawdze jutro.. dam znac
  
 
..Mialem napisac gdyby cos sie zmienilo w mojej beci.. jezdze nia juz ponad miesiac i z bumkiem nic sie nie dzieje.. po tych wszystkich objawach wymienilem jeszcze kopolke, palec, przewody, filtr paliwa i czujnik polozenia walka rozrzadu (okazalo siek ze kabel byl urwany gdzies tam przy silniku) Jak narazie jezdzi chociaz dalej niezawsze odpala na strzala..
PS. jak wymieniacie jakies czesci w samochodzie szukajac przyczyny usterki to zacznijcie od najtanszych..ja w sumie na czesci wydalem blisko 700zl i auto dalej bylo "chore" a wystarczylo wymienic tylko filtr paliwa za 35zl zeby wyzdrowialo..ja go wymienilem na samym koncu.. : POZDRAWIAM
  
 
witam mam ten sam problem wymienilem chyba juz wszystko mozliwe ale w twoim przypadku wymienil bym jeszcze filtr paliwa bo cos mi sie wydaje ze w twoim przypadku to to bedzie ta przyczyna......Pozdrawiam
  
 
Co do filtra paliwa, to w E30 wydaje mi się, że ma on dodatkową funkcję, coś jak akumulator(stabilizator ciśnienia) paliwa. Zaczyna on przepuszczać paliwo dopiero przy określonym ciśnieniu.
  
 
Cos w tym musi byc.. bo wszystko zaczelo sie wlasnie od filtra paliwa. Gostek w sklepie sprzedal mi filtr nie do mojego modelu silnika..(jakis SCT byl cienki i dlugi i kosztowal cos 45zeta) zalozylem i auto zaczelo wydziwiac.( w tym tez wlasnie od tamtej pory przestalo palic na strzala) po kilku dniach wkurzanai sie zmienilem z powrotem na poprzedni stary filtr (to byl taki maly "grubasek" CHAMPION) i na tym juz tez niechcial jezdzic. A przed wymiana normalnie smigal i palil Wiec ja glupi zamiast wymienic filtr paliwa na nowy, to zmienialem poszczegolne czesci.. dopiero na samym koncu jak wyczerpaly mi sie juz pomysly "co to moze byc..."??!! to zmienilem filtr na nowy (i kupilem ksiazkowo do mojego auta jakis FILTRONA. Teraz auto normalnie jezdzi i nawet czasami odpala na strzala ale nie za kazdym razem..