Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-07-10 17:03:35 Czy ktoś z Was wymieniał już przewód spryskiwacza w tylnej klapie ? Czy trzeba do tego wyjmować szybę ? po prostu nie widze za bardzo innego dojścia do samej końcówki spryskiwacza i przewód połamał mi sie w miejscu przelotu z klaby do reszyt karoseri.
Pozdrawiam POLONEZ 1,5 GLE |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2003-07-10 18:04:59 Nie trzeba wyjmować szyby. Wystarczy wyciągnąć przewód spod uszczelki tylnej szyby (wewnątrz). W moim (nie wiem jak jest w innych) było tak, że przewód był ciągnięty właśnie pod uszczelką. Potem bywają drobne kłopoty z włożeniem przewodu z powrotem, jednak jeśli ostrożnie to zrobisz to nie porysujesz sobie nawet lakieru i nie przebijesz przewodu. Najlepiej jest zrobić to wszystko tak:
1. Wyciągasz stary przewód i dyszę spryskiwacza (delikatnie podważasz ją; powinna się szybko poddać, jest na zatrzaski) 2. Zakładasz nowy przewód na dyszę, wciskasz ją na miejsce. 3. Prawie cały przewód jaki Ci zostanie przeciągasz pod uszczelką (zostaw sobie w tej części pomiędzy dyszą a uszczelką niewielki naddatek przewodu, żeby przypadkiem w wyniku naciągu przewodu nie zsunął Ci się on z końcówki dyszy. 4. Bierzesz jakiś w miarę cienki śrubokręt i podkładasz pod uszczelkę, ostrożnie podwijając jej brzeg, a następnie podkładasz przewód i drugim śrobokrętem delikatnie upychasz go pod uszczelką. Całe upychanie musisz robić tak, żeby nie przebić przewodu. 5. Przesuwasz się stopniowo w kierunku wyprowadzenia przewodu z klapy tylnej. 6. Wyprowadzasz przewód z klapy (uwaga: to czasem jest upierdliwe). Można też odwrócić nieco kolejność i zacząć przeciąganie przewodu od wyjścia z klapy (to boczne). Unikasz wtedy trudności z trafieniem końcówką przewodu w mały otworek jaki jest w klapie. Wtedy uważaj jednak na ilość przewodu jaki sobie zostawiasz na dojście do dyszy. Lepiej więcej niż mniej, bo potem możesz przyciąć. To wszystko jest prostsze niż wygląda z opisu. Sam jak się za to brałem to była czarna magia, ale jakoś na zasadzie myślenia i kojarzenia faktów doszedłem co i jak. |
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2003-07-10 18:08:33 Hej! Ja wymieniałem w zeszłym roku, a właściwie, zakładałem całość, bo poprzedni właściciel, wyj.. wszytsko bo mu kiedyś zalało bagażnik.
Oto krótki opis: Zakładałem wierzyczke spryskiwacza, wiec wyj.. zaślepke, przez dziure z boku klapy zacząłem wpychać wężyk jak wiedziałem że był już pod otworem od spryskiwacza, to bardzo wąskimi szczypcami udało mi się go wyjąć, na zewnątrz, następnie wcisnąć w końcówkę i wcisnąć w dziurę w klapie. Wyjęcie szyby chyba Ci nic nie da bo to jest profil zamknięty, a poza tym to o ile pamiętam to od spodu klapy, pod wierzyczką spryskiwacza, są otwory, na długości klapy. Także na mój gust, nie powinno być problemu. Pamiętaj tylko dobrze uszczelnić, zwłaszcza miejsce gdzie wężyk wychodzi z klapy i tam gdzie wchodzi w słupek nadwozia, bo będziesz miał ... basen hi hi w bagażniku. Pozdrawiam |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-07-11 18:18:34 Dziekuje - mysle ze rady sie przdydadza ! co prawda spryskiwacz z tylu nie jest az tyaki potrzebny ale jednak sie przydaje.
Pozdrawiam |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-07-11 19:44:34 Mi też pękła rurka na załamaniu,poradziłem sobie kawałkiem wkładu długopisowego.Wcisnełem kawałek w jedną i drugą końcówkę rurki i sika aż miło |