Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-05-02 23:01:57 szyby - prawdopodobnie padły przełączniki, przeczyszczenie styków i montaż przekaźników powinien pomóc. Możliwe też, że padły kable w harmonijce między słupkiem a drzwiami.
Tylne szybki - chodzą opornie, taka ich natura, ale pomaga wyregulowanie i przeczyszczenie prowadnic (trzeba rozebrać tapicerkę). Mimo to i tak będą chodzić dość powoli - silniczki są zdecydowanie za słabe. uszczelka drzwi - od spodu podkleić czarną taśmą izolacyjną. Aż trudno mi w to uwierzyć, ale mam ta od jakichś 4 lat i do tej pory się trzyma... Z tym, że u mnie oberwany był kawałek może z 5 cm czarne paski na słupkach - kup na allegro specjalną czarną okleinę o odpowiedniej fakturze - wygląda bardziej oryginalnie niż oryginał centralny - wymiana siłowników na takie z allegro po 10 zł stacyjaka - ni mam pojincia. |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-05-03 00:07:14
Stcyjka wiec spręzyna nie odskakuje trzeba rozebrac i ew zmienic spręzyne osobiscie sie niedotykałem , mam to samo a to było streszczone tłumaczenie Rabbita |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-05-03 00:28:21
Hmmm, nie zauważyłem takich problemów
zwykła folia będzie się łuszczyć i pękać na słońcu. ----------------- czasem tu zaglądam |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-05-03 00:36:27
chcesz powiedzieć, że tylne szyby chodzą Ci w tempie takim, jakie osiąga choćby lanos (w przednich drzwiach ofkors)? a co do okleiny - sprawdź u siebie - przecież tam oryginalnie też jest okleina. |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-05-03 02:28:41
Nie no, chodzą tak samo jak przednie. Nie wiem jaka jest prędkość w lanosie. Wiem jaka w leganzie, esperakowe są minimalnie wolniejsze. Nie mam przekaźników Masz rację, jest okleina, ale nie taka całkiem zwykła(jak pisał paweł 15005900). Miałem zwykłą folią oklejone słupki w seicento, po roku była na zagięciach pomarszczona i popękana. Nie wiem jak sie zachowują folie z allegro, ale oryginalne esperakowe są bardzo plastyczne. Widoczna jest pod nimi każda skaza lakieru, co nie jest takie oczywiste w przypadku zwykłej folii. Myślę że to sprawa ich grubości. Esperakowa jest cieniutka, do tego sprzedawana oprócz papieru od strony kleju ma papier od strony "zewnętrznej". Koszt jednej to ok 20 zł (kupowałem i z powodu rozdarcia wymieniałem w zeszłym roku na dwóch drzwiach). ----------------- czasem tu zaglądam |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-05-03 17:24:40 na szyby w espero jest dobra rada - jak najczęściej ich używać. U mnie szyba kierowcy chodzi przyzwoicie, pasażera trochę gorzej, a tylne... trzeba im pomagać ręką. Tylne są praktycznie nie używane, przednia kilka razy dziennie.
Ale jak już wspomniałem silniczki szyb są zdecydowanie za słabe. Chciałem zamontować u siebie silniczek z vectry. Myślałem, że skoro z racji powinowactwa pasuje wiele elementów, będą również pasować silowniki. Niestety nie pasują - inne mocowania. Przy okazji okazało zauważyłem, ze te z vectry są o połowę większe - prawdopodobnie mają znacznie większą moc. W lanosie, mondeo, vectrze, passacie, primerze (i pewnie w większości innych aut których nie znam) szyby chodzą jak szalone w porównaniu z esperowymi. Nieraz myślę sobie "k..a co za popieprzeni żółci ludkowie, zaoszczędzili całe 10$ i nie zamontowali lepszych gadżetów a mnie poprawianie ich partactwa kosztuje 300$" [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2008-05-03 17:27:05 ] |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-03 23:09:33
To nie klasyk. Jedyne co można wymyśleć to wymiana auta. A zacinające się szyby i antena po kilku latach również w lanosie występują. W moim antena działała idealnie 3 lata. Teraz jeden element zostaje na zewnątrz. |