Wymiana gumy drążka kierownicy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wie ktoś jak wymienic tę oto gumę?

wiem że trzeba usunąc opaski 1 i 2 oraz wybic dążek (3)

nie wiem jak zdjąc tę gumę







proszę o pilną i szybką pomoc
  
 
Niestety ale musisz odkrecić koncówkę drążka kierowniczego i wtedy bez problemu zsuniesz gumę. Poporstu musisz odkręcić nakrętkę kontrującą i wykręcić końcówkę drążka. Powiem szczerze , że trochę się namęczysz z odkeceniem tego drązka , a po tej całej wymianie będziesz musiał jechać na ustwaienie geometri kół.

Moim zdniam lepiej zlecić to warsztatowi , za wymiane samej gumy powinni zawołać około 50 - 70 zł plus geometria od 100-120 zł.

Pozdrawiam
  
 
Panowie a ja sie podłącze bo tutaj kolega chce zdjąć tylko gume (osłone) jak sie nie myle a u mnie zrobił sie luz na tym łączeniu drążka u reszta układu... jak to się nazywa i co to lata( tył-przód) i jak to wymienić i ile kosztuje? Z góry dzieki za rady
  
 
Cytat:
2008-04-10 00:43:04, MK5_essik pisze:
Panowie a ja sie podłącze bo tutaj kolega chce zdjąć tylko gume (osłone) jak sie nie myle a u mnie zrobił sie luz na tym łączeniu drążka u reszta układu... jak to się nazywa i co to lata( tył-przód) i jak to wymienić i ile kosztuje? Z góry dzieki za rady



masz luz na "jabłku" drążka kierowniczego , wymiana jest prosta musisz wyjąć końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i potem odkrecić cały drazek, odkręcasz go najlepiej kluczem hydraulicznym łapiąc za te "jabłko"

p.s. z lewej strony strasznie cięzkie dojście także jak nie chcesz się stresować daj to do jakiegoś warsztatu to Ci to zrobią za około 50zł . a najlepiej zajedź na diagnostykę i niech Ci sprawdzą cały ukłąd bo równie dobrze może to być luz na przekłądni albo jeszcze coś innego
  
 
Cytat:
2008-04-10 10:05:32, mss pisze:
masz luz na "jabłku" drążka kierowniczego , wymiana jest prosta musisz wyjąć końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i potem odkrecić cały drazek, odkręcasz go najlepiej kluczem hydraulicznym łapiąc za te "jabłko" p.s. z lewej strony strasznie cięzkie dojście także jak nie chcesz się stresować daj to do jakiegoś warsztatu to Ci to zrobią za około 50zł . a najlepiej zajedź na diagnostykę i niech Ci sprawdzą cały ukłąd bo równie dobrze może to być luz na przekłądni albo jeszcze coś innego


Piszesz tutaj o 50zł.. Nie zdziwiłbym sie gdyby gość za 2 strony zawołał 200-250zł ale powiedział że za to chce 450zł i jeszcze osobno geometria!! inny chce 450zł za wszystko!
  
 
Cytat:
2008-04-10 13:41:55, MK5_essik pisze:
Piszesz tutaj o 50zł.. Nie zdziwiłbym sie gdyby gość za 2 strony zawołał 200-250zł ale powiedział że za to chce 450zł i jeszcze osobno geometria!! inny chce 450zł za wszystko!



nie no bez przesady, za wymianę drążka kierowniczego albo dwóch drążków 200zł chyba razem z ustawieniem zbieżności
i częściami
  
 
to drązek jest z tym ,jabłkiem" w komplecie? tzn ja nie wiem jak wygłada druga strona drążka(wewnetrzna)
  
 
tak koncowka idzie odkrecic jak kolega nizej pisze a reszta drazka jest razem z jabkiem a jak chcesz wymieniac sam to nie ruszaj tego jabka na nowym drazku tylko wkrec tak jak jest do momentu gdy drazek sie obruci wtedy delikatnie kluczem
  
 
czyli jak wykręce końcówke drążka to ,żabką' w lewo kręcić dążek i sie wykręci??? razem z jabłkiem?
  
 
up
  
 
jeszcze raz , żeby odkręcić drazek kier. musisz złapać za te "jabłko" a końcówke to sobie już potem spokojnie na warsztacie odkręcisz, poluzujesz kątrę i se odkręcisz
  
 
oto mi chodziło.. wielkie dzieki
  
 
Cytat:
2008-04-10 13:41:55, MK5_essik pisze:
Piszesz tutaj o 50zł.. Nie zdziwiłbym sie gdyby gość za 2 strony zawołał 200-250zł ale powiedział że za to chce 450zł i jeszcze osobno geometria!! inny chce 450zł za wszystko!


to za wymiane silnika zawołał by chyba z 1500