żarnik, żarowka, xenon, MV6 -> pomóżcie :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z żarówką (żarnikiem) w omce B. Otoz wczoraj zgasła mi całkiem prawa lampa ( mijania+postoj) lewa świeci prawie normalnie ( prawie bo postojowka tak bardzo szybko miga) niewiem czy to wina prawego żarnika? Czy jak wymienie to bedzie wszystko ok? Noi najważniejsze (w archiwum nie znalazłem) jak wymienic i jaki żarnik czy 4300K,8000k,10000k jest tylko napisane w ktoryms poscie ze produkuje je philips i osram i ze w ASO jest drogo
P.S
jakis czas temu wymienilem postojowki na diody (biale) ale to chyba nie jest przyczyna jakiegos zwarcia?Pozdrawiam i czekam na odp
  
 
Cytat:
2007-11-20 10:24:47, mrsiwek pisze:
Witam. Mam problem z żarówką (żarnikiem) w omce B. Otoz wczoraj zgasła mi całkiem prawa lampa ( mijania+postoj) lewa świeci prawie normalnie ( prawie bo postojowka tak bardzo szybko miga) niewiem czy to wina prawego żarnika? Czy jak wymienie to bedzie wszystko ok? Noi najważniejsze (w archiwum nie znalazłem) jak wymienic i jaki żarnik czy 4300K,8000k,10000k jest tylko napisane w ktoryms poscie ze produkuje je philips i osram i ze w ASO jest drogo P.S jakis czas temu wymienilem postojowki na diody (biale) ale to chyba nie jest przyczyna jakiegos zwarcia?Pozdrawiam i czekam na odp


Jak zgasła ci całkiem prawa lampa to co da wymiana żarnika?
Razem to tam sa 3 żarówki. Zacznij od bezpieczników

A oryginalne żarniki to 4300K (zawsze wymieniaj parami bo bedzie widac różnice.)

[ wiadomość edytowana przez: Mr_B dnia 2007-11-20 10:28:20 ]
  
 
zapomniałem dodac... drogowe świecą normalnie
ale sprawdze bezpieczniki

Na alledrogo znalazłem:
"... D2R - Żarówki stosowane w lampach bez soczewek..."
a w archiwum ktos napisałem "... szukaj D2R .." LOL
czy to cos takiego? -> http://www.allegro.pl/item271883735_xenon_zarowki_nowe_d2r_osram_i_philips_zarniki.html

[ wiadomość edytowana przez: mrsiwek dnia 2007-11-20 10:35:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: mrsiwek dnia 2007-11-20 10:36:51 ]
  
 
Cytat:
2007-11-20 10:32:14, mrsiwek pisze:
Na alledrogo znalazłem: "... D2R - Żarówki stosowane w lampach bez soczewek..." a w archiwum ktos napisałem "... szukaj D2R .." LOL czy to cos takiego? -> [ wiadomość edytowana przez: mrsiwek dnia 2007-11-20 10:35:42 ] [ wiadomość edytowana przez: mrsiwek dnia 2007-11-20 10:36:51 ]


No a jakie ty masz lampy??
kseny oryginalne czy jakies przeróbki??
Wyjmij swój żarnik i zobaczysz jakiego masz szukać.
  
 
Cytat:
2007-11-20 10:44:27, Mr_B pisze:
Wyjmij swój żarnik i zobaczysz jakiego masz szukać.


eee, idziesz na skróty.
Kolega chciał manual do zmiany żarnika i diagnozę via net dlaczego mu nie świeci - a Ty mu tutaj jakieś przeszkody wymyślasz
  
 
Cytat:
2007-11-20 12:07:16, 7gsi pisze:
eee, idziesz na skróty. Kolega chciał manual do zmiany żarnika i diagnozę via net dlaczego mu nie świeci - a Ty mu tutaj jakieś przeszkody wymyślasz


Kurcze przepraszam .... poprawie sie obiecuje
  
 
Witam,
z tego co wiem to xenon nie ma żarnika... to jest lampa wyładowcza, w której świeci mieszanina gazów (takich jak argon, xenon). Jeżeli masz oryginalne lampy xenonowe w soczewcze, a nie same soczewki z normalnymi żarówkami to na 90% masz oryginalne do Opla (omegi) żarówki General Motors marki Philips. Barwa jest jedna tych żarówek !
Będą Ci wkręcać że możesz kupić żarówkę, która dopasuje swoją barwę do tej śweicącej w drugim kloszu... koszt około 800 zł (to są bajki oczywiście bo nie ma inteligentnych żarówek, przynajmniej ja nie słyszałem). Ta oryginalana żarówka kosztuje 180 zł. Byłem naszykowany na zakup dwóch, ale barwa jest identyczna! Tez mam diody zamiast postojówek i mi się nic nie dzieje. A jeszcze podpowiem Panu jak rozróżnić xenony od zwykłych zarówek w soczewce. Otóz przepisy unijne mówią, że samochód wyposarzony w xenony powinien mieć spryskiwacze na klosze. W razie pytań to proszę pisać. Pozdrawiam
  
 
180? ło rany... niezła cena.
Miałem xenony z wczesniej. Jeden był biały, potem zaczął robić się żółtawy i padł po jakiś 2 miesiącach. Kupiłem najtańszą D2S jakie znalazlem na allegro (80zł). Po tygodniu nie było widać różnicy w barwie świecenia między nową, a starą żarówką w drugiej lampie nawet mimo że stara to był osram a nowa philips. Po kolejnych 3 miesiącach druga zaczęła robić się minimalnie żółta. Po kolejnym miesiącu padła kompletnie. Kupiłem znowu na allegro najtaniej jak się dało (inny sprzedawca, inna partia zapewne itd...) tym razem za 61zł. Po wsadzeniu, po tygodniu nie dało się odróżnić jednej od drugiej. Świecą identycznie i szczerze mówiąc nie wiem jak mogłyby świecić inaczej... Wątpię też, żebym miał nadzwyczajnego fuksa, że mi się tak trafiło. Po prostu trzeba poczekać az się kilkanascie godzin popali żarówka i wtedy już świeci ona swoim standardowym światłem.
  
 
Witam,
powiem panu, ze faktycznie na allegro jest taniej. Ale ja w Częstochowie to znalazłem najtańszą za 180. Wołali za jedną 350 zł. Oni windują ceny bo dobrze wiedzą, że takich żarówek w Polonezach nie montowali (z całym szacunkem dla FSO). Powiem Panu jeszcze, że ja dopóki nie wymieniłem xenonu ok 2 miesiące temu to miałem dwie różne barwy. Poprzedni właściciel też wymienił tylko jedną, bo mu sie spaliła, mówił, że kupił na allegro i to nie był oryginał od opla. A tą jak wkręciłem to od razu świeciła tak jak ta w drugim kloszu. Coś musi w tym być pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-12-02 22:08:35, JamesBond pisze:
Witam, powiem panu, ze faktycznie na allegro jest taniej. Ale ja w Częstochowie to znalazłem najtańszą za 180. Wołali za jedną 350 zł. Oni windują ceny bo dobrze wiedzą, że takich żarówek w Polonezach nie montowali (z całym szacunkem dla FSO). Powiem Panu jeszcze, że ja dopóki nie wymieniłem xenonu ok 2 miesiące temu to miałem dwie różne barwy. Poprzedni właściciel też wymienił tylko jedną, bo mu sie spaliła, mówił, że kupił na allegro i to nie był oryginał od opla. A tą jak wkręciłem to od razu świeciła tak jak ta w drugim kloszu. Coś musi w tym być pozdrawiam




d2s 4300. produkuje tylko osram i philips. smialo bierz z allegro. ja placilem cos kolo 100 za I gatunek. II mozna dorwac za 60-70 pln.
  
 
I i II gatunek? Jak ja kupowalem nie bylo takiego podzialu... zreszta jak mozna sprawdzic gatunek kupujac nowa zarowke, ktora po pierwszym zapaleniu juz widac ze jest uzywana? Gatunek jak rozumiem dobieraja na podstawie barwy swiecenia?
  
 
Cytat:
2007-12-02 18:09:57, JamesBond pisze:
z tego co wiem to xenon nie ma żarnika...


ano nie ma. Na przyszłość postaram się używać określenia "samochodowa lampa ksenonowa - odmiana lampy metalohalogenkowej" - fakt, brzmi lepiej niż znany wszystkim "żarnik" do ksenonów

Cytat:
jak rozróżnić xenony od zwykłych zarówek w soczewce. (...) samochód wyposarzony w xenony powinien mieć spryskiwacze na klosze.



i od razu wszystko jasne, a ja bez sensu szukam jakichś tam przetwornic pod maską
  
 
hmm i spalił sie żarnik (lewy) i znow szlak wie czy kupic na allegro, czy jechac do jakiegos autoryzowanego sklepu, serwisu... powiedzcie tylko... o co chodzi z tym 4300k, 8000k, 10000k i jaki kupic do MV6 z 97r... xenon w standardzie (jest przetwornica, spryskiwacze i samopoziomowanie hehe )
Pozdrowionka

[ wiadomość edytowana przez: mrsiwek dnia 2008-02-12 18:51:31 ]
  
 
żarniki parami powinno się wymieniać.
Co do temp świecenia - max 8000, optimum to chyba 6000 *K...
  
 
Prawie wszystko jest omówione w tym wątku nieco wcześniej.

4300K to temperatura światła (podobnie 8000K itp) w praktyce chodzi o "kolor" światła (bardzij biały - bardziej niebieski mówiąc łpoatologicznie). Jaki masz kupić jest w wątku, czy masz kupować parami jest w wątku.
Pozdro
  
 
Jako, że juz sie troszke dowiedziałem na ten temat -> postanowilem pare rzeczy opisać

ŻARÓWKA (PALNIK, żARNIK) XENON D2S H7 -> do wyboru mamy kilka barw światła w zależności jaką wybierzemy temperature światła.

TEMPERATURA ŚWIATŁA

Przednie światła samochodowe powinny mieć barwę białą lub żółtą selektywną. Światło białe są używane znacznie częściej, ponieważ zachowują skuteczność w każdych warunkach pogodowych i jest przez to bardziej uniwersalne.

Nie istnieje dokładny naukowy przepis na "światło białe". Biel ma wiele odmian, które z powodu subiektywności wzroku dają podobne odczucia kolorystyczne. Aby określić rodzaj bieli optycy posługują się temperaturą barwową wyskalowaną w kelwinach (K). Skala ta ma zastosowanie także w motoryzacji.

Żarówki "białe" mogą emitować światło:

* ciepłobiałe (około 3200K)
* białe neutralne (około 4300K)
* białe dzienne (powyżej 5000K)

Jakie żarówki wybrać ? To zależy od celu ich instalacji.

*
Światło ciepłobiałe emitują konwencjonalne halogeny. Ciepła biel znacznie odbiega od bieli światła dziennego, do której najlepiej przystosowany jest narząd wzroku. Pomimo wysokiej intensywności (luminancji), światło halogenów nie jest najlepszym wyborem dla kierowcy. Ciepłe światło wymaga od wzroku większego wysiłku, zwiększa czas niezbędny na spostrzeżenie przeszkody i szybciej powoduje zmęczenie.
*
Światło o bieli dziennej uzyskuje się przez zastosowanie gęstrzego filtra. Barwa światła zostaje przesunięta powyżej 5000K w wyniku znacznej redukcji ciepłych barw składowych. Chłodna biel światła dziennego to barwa, przy której wzrok pracuje najwydajniej. Kierowcy chcący w pełni korzystać z ogromnych zalet światła dziennego powinni zdecydować się na instalację systemu ksenonowego zapewniającego zarówno korzystną barwę, jak i dużą intensywność światła.

Podsumowując - jeżeli montujesz system ksenonowy badz wymieniasz przepalone żarówki - wybierz zakres od 4300K do 6000K.




wszystkie barwy powyżej 6000k są poprostu " dla szpanu" , żeby lepiej było widać niebieskie światło, ale trzeba pamietąc ze wybierając np. 12000k "uciekają nam lumeny" znacznie zmniejsza nam sie pole widzenia a barwa odbijanego światła na drodze jest jakby mało wyraźna ( mało kontrastowa). Mam nadzieje, że komuś pomgłem Pozdrowionka .... jeszcze jakby ktos wkleił wymiane takowych żarówek to można przykleić
  
 
Wymiana jest prosta, tylko czasem trzeba wyjac puche filtra powietrza do lampy z prawej, lub akumulator do lewej (o ile ma sie wkrecone trzy srubki zaslepki a nie tylko dwie gorne). Jak by pozniej byly problemy juz z samym odkreceniem zarowki, to tam jest taki plastik ktory ja trzyma i ktory trzeba przekrecic w ktoras ze stron i to cholerstwo czasem tak sie blokuje ze nawet nie da sie domyslec w ktora ze stron powinno sie krecic. Wtedy polecam psiknac lekko dookola wd40 i za chwile idzie jak po masle
  
 
no to kleić !
a mnie chociaz na member wkoncu