[Accent 1.4 07"] Duże zużycie paliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do uzytkownikow najnowszej edycji Accenta.
Jezdze na Pb95. Co kilka tankowan leje Pb98 - a tak zeby i silnik dostal cos lepszego czasami.
Czy to normalne, ze paliw miescie (warszawa) przy braku korkow okolo 9l na 100km?
Jadac super oszczednie w miescie nie jestem w stanie zejsc ponizej 8.5l/100km. Dluzszych tras nie robilem nim jeszcze (autko dopiero mam od listopada) ale na odcinku 50km poza miastem schodzi spalanie do 6.5l/100km (jadac po taksowkarsku - Vbieg, 1500obr/min czyli okolo 60km/h) - naprawde ciezko tak jechac!
Ja wiem, ze silnik niby 97KM ale przeciez to tylko 1.4.
Jednoczesnie zauwazylem, ze od listopada do lutego spalanie w miescie spadlo mi o ponad litr - na poczatku palil rowno 10l/100km.
Czy ten silnik tak sie dociera czy jest jakis inny powod?
Czy moge liczyc, ze spalanie spadnie jeszcze bardziej czy po prostu ten typ tak ma, ze pali jak smok?
Wybaczcie, ze sie rozpisalem tak na dzien dobry
Vesoly
oto Mój Accent

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-12 21:12:13 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Silnik w zime wiecej pali, jesli jezdzisz tylko po miescie na krotkich odcinkach silnik niedogrzany to nie dziw sie ze duzo pali. Zimny silnik na rozruchu rozgrzewając sie spala nawet do 15 litrów/100km W trasie co innego stale obroty silnik uzyskuje optymalną temperature wtedy nie 10 a 5 moze palic
  
 
Cześć Accent nie lubi taxówkarskiej jazdy. Mam Accenta GT śmiga aż miło, pali nie pytaj ile(tyle ile wleje), ale jaka przyjemność z jazdy. Tak samo jeździ moja żonka. Sprawdź ile Ci spali jadąc ok 90 ki, myślę, że ok. 7 litrów. Jeżeli chodzi o jazdę zimą, na krótkich odcinkach patrz wypowiedź airvolf-a. Autko ma działać, nie psuć się i poprosić czasami(czasami częściej) o paliwko....
SZcęściaż, też chciałbym nowego-----ale i30 hi,hi
Tak apropo paliwka(mam gaz hi,hi) Pb- trasa do 100km/h - ok.7,2 l
miasto - Pb zimny nawet 15 l, średnio 9-10 Pb. GAz odpowiednio więcej- zdarzyło się zimą, że wyszło gazu 22/100(bez gaszenia motoru przy małych dzieciach)...Niestety jęsli chcesz autko które mało pali kup TICO-gazu w trasie 5,2/100.Pozdrawiam!!!
Aha- przebieg 178 tyś....

[ wiadomość edytowana przez: slawekb1 dnia 2008-02-13 23:19:34 ]
  
 
albo Toyotę ....
  
 
Cytat:
2008-02-13 19:10:37, vesoly pisze:
Mam pytanie do uzytkownikow najnowszej edycji Accenta. Jezdze na Pb95. Co kilka tankowan leje Pb98 - a tak zeby i silnik dostal cos lepszego czasami. Czy to normalne, ze paliw miescie (warszawa) przy braku korkow okolo 9l na 100km? Jadac super oszczednie w miescie nie jestem w stanie zejsc ponizej 8.5l/100km. Dluzszych tras nie robilem nim jeszcze (autko dopiero mam od listopada) ale na odcinku 50km poza miastem schodzi spalanie do 6.5l/100km (jadac po taksowkarsku - Vbieg, 1500obr/min czyli okolo 60km/h) - naprawde ciezko tak jechac! Ja wiem, ze silnik niby 97KM ale przeciez to tylko 1.4. Jednoczesnie zauwazylem, ze od listopada do lutego spalanie w miescie spadlo mi o ponad litr - na poczatku palil rowno 10l/100km. Czy ten silnik tak sie dociera czy jest jakis inny powod? Czy moge liczyc, ze spalanie spadnie jeszcze bardziej czy po prostu ten typ tak ma, ze pali jak smok? Wybaczcie, ze sie rozpisalem tak na dzien dobry Vesoly oto Mój Accent



Mysle ze jest ok. Ciekaw jestem ile on wazy, ale im nowszy samochod to zreguly tez i ciezszy, ma ciesze, wieksze felgi i szersze opony co rowniez wplywa na poziom spalania jednostki napedowej
Nie przesadzaj z niskimi obrotami bo to tez niezdrowe obciazenie dla silnika.
  
 
Cytat:
(jadac po taksowkarsku - Vbieg, 1500obr/min czyli okolo 60km/h) - naprawde ciezko tak jechac!



Tylko tak nie jeździj
Układ korbowy przy takich obrotach dostaje mocno po tyłku! Co do spalania to tak jak poprzednicy, skoro w trasie pali ok. to napewno wszystko jest ok. A tak na marginesie silnik powinien pracować przy swoich optymalnych obrotach czyli w zakresie obrotów od max. momentu obrotowego do obrotów przy jakich uzyskuje max. moc.
I wierz mi, że nie będzie dużych różnic, więcej nie spali Ci jak będziesz jeździł przy OPTIMUM niż jak "emeryt", a silniczek posłuży dłużej...

pzdr.
  
 
Cytat:
2008-02-14 06:26:15, Remlen pisze:
. I wierz mi, że nie będzie dużych różnic, więcej nie spali Ci jak będziesz jeździł przy OPTIMUM niż jak "emeryt", a silniczek posłuży dłużej... pzdr.


no ja nie wierze...te optymalne obroty polegaja przeciez na tym,ze silnik ma zarowno duza moc jak i moment obrotowy.i wszystko jest w porzadku,jesli jest to wykorzystane.ale jadac np.100 km/h wystarczy mi 30KM-czyli tyle ile silnik wytwarza przy 2500obr/min na 5 biegu.jesli wtedy wlacze 4 aby miec optymalne obroty,pozostana niewykorzystane KM i Nm za ktore jednak trzeba zaplacic na stacji benzynowej....
  
 
tak przy okazji wlania czasami paliwka 98, polecacie??
MaM accent 95 r 1,5 l
  
 
Cytat:
2008-02-14 08:48:03, 81wilku pisze:
tak przy okazji wlania czasami paliwka 98, polecacie?? MaM accent 95 r 1,5 l



NIE
  
 
Cytat:
no ja nie wierze...te optymalne obroty polegaja przeciez na tym,ze silnik ma zarowno duza moc jak i moment obrotowy.i wszystko jest w porzadku,jesli jest to wykorzystane.ale jadac np.100 km/h wystarczy mi 30KM-czyli tyle ile silnik wytwarza przy 2500obr/min na 5 biegu.jesli wtedy wlacze 4 aby miec optymalne obroty,pozostana niewykorzystane KM i Nm za ktore jednak trzeba zaplacic na stacji benzynowej....



A czy JA napisałem że ma jeździć w trasie na trzecim lub czwartym biegu żeby jeżdzić 100km/h przy 4 tys. rpm????
Wiadomo, że wtedy wrzuca się 5 bieg i obroty są na poziomie 2000-2200 i mało spala...
Chodzi o to, że w mieście nic nie daje jazda z obrotami rzędu 1500 - 2000 rpm bo silnik dostaje w d...
  
 
Dzieki wszystkim za konkretne odpowiedzi. Jadac rano do pracy starałem się trzymać obrotów w okolicy 2.5 do 3 tys i faktycznie komputer nie wykazuje zbytniego wzrostu spalania a o ile plynniej jechalem.
Po prostu przesiadlem sie na jesieni z seicento 55KM do accenta, ktory ma 97KM i nawet przy jezdzie na 1.5tys obrotow przyspieszenia mial kepsze niz moj stary cienias
Pora sie przyzwyczaic, ze mozna jezdzic jeszcze dynamiczniej.
Z dnia na dzien widze, ze to byl dobry wybor.
  
 
Cytat:
2008-02-14 09:04:26, e-gen pisze:
NIE



dlaczego?
  
 
Ja śmigam na pb98 z prostej przyczyny, w weekend na jednej ze stacji w moim mieście jest w cenie pb95. Po drugie na 98 pali mi mniej o około 1.5 l. Po trzecie gdy jeżdżę naprawdę spokojnie po mieście ( jak karawan) to pali około 10 l.( Lantra 1.8 128 KM). Przy dynamicznej około 12l a bywało 15l. Ale za to jaka frajda z jazdy-bezcenna. Żeby zostawić na światłach tak zwane lepsze auta warto dać trochę więcej za paliwo.
  
 
a nie cierpi silnik na tym paliwie?
  
 
Silnik nie cierpi bo lubi wysokie obroty. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej można zawsze bezpiecznie lać. Nie wolno o niższej niż zalecana.

[ wiadomość edytowana przez: Cezar46 dnia 2008-02-15 23:11:17 ]
  
 
Cytat:
2008-02-14 10:53:56, vesoly pisze:
Po prostu przesiadlem sie na jesieni z seicento 55KM do accenta, ktory ma 97KM i nawet przy jezdzie na 1.5tys obrotow przyspieszenia mial kepsze niz moj stary cienias


ciesz sie ,ze nie na odwrot-ja w tamtym roku pozyczylem pande 1,1.przejechalem jednym ciagiem 650 km z mysla ze mimo 1600km na liczniku jest juz zepsuta.nie dalem rady wyprzedzic zadnego tira-tak byla slaba.dopiero jadac z powrotem zrozumialem,ze to co w accencie zalatwia sie na 4 biegu ,tu trzeba na 3 a czasem na 2...
  
 
Cytat:
2008-02-14 09:54:12, Remlen pisze:
Chodzi o to, że w mieście nic nie daje jazda z obrotami rzędu 1500 - 2000 rpm bo silnik dostaje w d...




czemu? wiecej i tak pali czy co?
  
 
Cytat:
czemu? wiecej i tak pali czy co?



Ponieważ przy takich niskich obrotach a tak wysokim obciążeniu, siła gazów występująca w przestrzeni komory spalania jest tak duża że destrukcyjnie działa na układ tłok - korbowód - wał korbowy i oczywiście same panewki na wale, które mają bardzo słabe smarowanie. A spalanie będzie przez to większe albo takie same jak przy wyższych obrotach bo komp daje więcej paliwa w stosunku do ilości powietrza aby wykonać podobną pracę i rozpędzić auto od niskich obrotów. Ale to jest w sumie dywagacja na dłuższy temat...

pzdr
  
 
a np jazda na obrotach 2000-3000 czyli np stala predkosc okolo 2000 lub wiecej a zmiana biegu na okolo 2800/3000 na bieg wyzszy?
  
 
Cytat:
a np jazda na obrotach 2000-3000 czyli np stala predkosc okolo 2000 lub wiecej a zmiana biegu na okolo 2800/3000 na bieg wyzszy?



Może być. Ale i tak wszystko zależy od charakterystyki danego silnika. Zobacz przy jakich obrotach masz najwyższy moment obrotowy i przy jakich obrotach najyższą moc. Ten zakres obrotów silnika jest optymalny do tego aby silnik w Twoim aucie relatywnie najlepiej wykonał swoją pracę przy optymalnym spalaniu paliwa. Wiadomym jest że nie da się jeździć ciągle w zakresie np. 3200 - 5200 rpm. Dlatego jadąc w trasie wrzucasz bieg 5 i masz 2200 - 2500 rpm przy powiedzmy 100 - 120 km/h. Silnik na tym nie cierpi bo już jest rozpędzone auto i praca wykonana do jego rozpędzenia zakończyła się wcześniej, a spalanie będzie niskie... cała filozofia...