Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-12-18 13:22:50 Wiem ze było wałkowane o olejach ale jak sie naczytałem to juz zgłupiałem ;>
1. Oplaca sie przed wymiana lać taki preparacik do czyszczenia ( co sie go leje do starego oleju zostawia na właczonym silniku i spuszcza olej? 2. Z Castrola GTX Magnatec 10W40, przechodzic na syntetyk czy zostać na tym? 3. Który wybrać: -FORD FORMULA XR+10W40 API SL/CF. ACEA A3/B3 -Castrol GTX Magnatec 10W40 API SL/CF, ACEA A3/ B3 - Vavoline VR1 Racing Motor Oil 10W-60 API SJ - Valvoline MAXLIFE 10W-40 MAXLIFE 10W-40, API SL/CF, ACEA: A3/B3 z czego dodam ze castrola i forda mam od reki a na reszte to tylko allegro przebieg 184.tys (udokumentowane |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-12-18 13:31:09 no sumie :> wszystkie maja te same parametry :> tylko czy nie roznia sie jakością ? opinie mile widziane
|
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-12-18 13:39:17 1. nie
2. zostań przy tym 3. ten który masz od kopa żeby sie nie bujać |
Gina_Montana Katowice | 2007-12-18 13:41:41 wszystkie wymienione przez Ciebie oleje sa swietnej jakosci |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2007-12-18 14:21:37 Ten Vavoline VR1 Racing Motor Oil 10W-60 API SJ jest nieco gorszej jakości od pozostałych za to ma najwyższy wskaźnik lepkości kinematycznej w wysokich temperaturach. Oznacza to, ze będzie bardziej "gęsty" po rozgrzaniu silnika. Jednak w naszej strefie klimatycznej, szczególnie zimą i w zwykłych autach osobowych jest to zupełnie niepotrzebne.
Pozostałe są identyczne jakościowo i lepkościowo jednak osobiście sugeruję Castrol GTX Magnatec 10W40 API SL/CF, ACEA A3/B3. Stosując ten olej jaki stosujesz użycie dodatków do czyszczenia jest zupełnie niepotrzebne. Wystarczy regularna zmiana oleju i filtra. |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-12-18 14:39:34 ja leje caly czas forda formule e 5w30, przebieg mam ten sam co Ty
za pierwszym razen wlalem 10w40 fordowskiego i chodzil gorzej.. a po zmianie, zniknal mi halas zaworow, ktory pojawia sie przez kilka sekund zaraz po odpaleniu rano |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-12-18 14:45:53 tylko czy zmiana na 5W30 nie zaszkodzi? bo od 2001 byl lany cały czas 10W40 |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-12-18 14:59:51 ja zalalem tylko raz 10w40 jak go kupilem
a co bylo lane przez 8 lat, tego nie wiem.... ale o ile wiem to fordowski 5w30 nie jest w pelni syntetykiem, juz byla o tym mowa na tym forum.... a i caly czas mowie tutaj o olejach fordowskich [ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-12-18 15:00:53 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-12-18 15:09:23 polecam Max Life Valvoline. |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2007-12-18 15:29:31 Olej o lepkości 5W/30 jest bardziej przydatny przy rozruchu zimnego silnika szczególnie w ujemnych temperaturach natomiast to 30 jest troche niewystarczające w naszej strefie klimatycznej. Może w Anglii tak ale jak u nas latem będzie 40 "C to może odbić sie niekorzystnie na silniku.
Olej o lepkości 10W/40 ma nieco wiekszą lepkość w ujemnej temperaturze, za to jest odporniejszy na wysokie temperatury (zachowuje niższą lepkość). Rozwiązaniem w tej sytuacji byłby olej o lepkości 5W/40. Jednak lepkość 10W/40 przy naszej zimie jest też wystarczająca. |
Gina_Montana Katowice | 2007-12-18 15:33:35
DoktorB ja sadze,ze temperatury latem maja taki wplyw na prace ukladu smarowania silnika jak boczne podmuchy wiatru. Wewnetrzne temp silnika sa kilkadziesiat razy wyzsze niz 40st C na dworze takze ten drugi parametr spokojnie mozna pominac. Co do zimy sie zgodze - przy rozruchu wazne jest by olej stawial jak najmniejsze opory, choc we wspolczesnych silnikach nie ma juz mowy o kąpieli wału w oleju - takze rowniez nieco traci on na wartosci. pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-18 15:34:56 ] |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2007-12-18 16:38:36
Tutaj byłbym ostrożny. Olej jest chłodzony od płynu chłodzącego i pozornie temperatura otoczenia nie ma wpływu na jego temperaturę. Jednak znaczna część ciepła tracona jest powierzchnią miski olejowej. Tutaj różnica miedzy zimą np. -20 a latem przy nagrzanym asfalcie np. 50 to daje różnice 70 "C. W skrajnych przypadkach ta róznica może stanowić o być lub nie być danego silnika zalanego słabym olejem. W silnikach bez chłodzenia oleju płynem sprawa lepkości w wysokiej temperaturze jest priorytetowa. Co do rozruchu zimą oczywiści nie ma mowy o kapieli wału w misce wypełnionej olejem ale to akurat jest najmniejszy problem. Najwiekszy opór stawia lepki olej pomiędzy spasowanymi elementami (łożyska ślizgowe wału korbowego, wałka rozrządu, prowadnice) oraz samo przetłaczanie oleju przez kanały małej średnicy. |
Gina_Montana Katowice | 2007-12-18 18:00:13
DoktorB nie zapominaj o tym,ze wiele samochodow (a raczej niemal wszystkie wspolczesnie produkowane) ma plyte pod silnikiem i zabudowany pas przedni, wiec wplyw temp asfaltu i nawiewu powietrza na miske jest zredukowany do minimum. Miska nagrzewa sie od oleju, ktory podczas normalnej jazdy ma temp ok 100 st C oraz czesto takze od ukladu wydechowego (spaliny osiagaja temp nawet 700 st C) jak widzisz sa to znacznie wyzsze temp niz 40 st C, takze czy na dworze jest +20 czy +40 to naprawde nie robi wielkiej roznicy. [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-18 18:03:31 ] |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2008-02-23 14:52:22 Tak na przyszłośc w sprawie pytań o oleje silnkowe proponuję poczytać co nieco o olejach w "Auto technika motoryzacyjna" Nr 3 marzec 2008. (cena 7,90zł)
Dużo ważnych informacji. Warto kupić, poczytać i położyć na półeczkę, bo jak urodzi sie jakiś pytanie, to będzie można zajrzeć i wszystkiego sie dowiedzieć. Polecam. [ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2008-02-23 14:53:25 ] |
on-driver Sympatyk FEFK Corrado Wrocław | 2008-02-23 14:56:40 mam castrolka magnateka i szczerze nie polecam Ci tego oleju. |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2008-02-23 16:25:35 Żebyś chociaż podał parametry tego oleju i jaki silnik z jakim przebiegiem to wtedy moglibyśmy podyskutować a tak ....
To tak jakbyś powiedział że jechałeś wczoraj VW i nie polecasz. Ale jakim? Gdzie? W jakich warunkach? Dlaczego? Właśnie dlatego radzę najpierw poczytać o olejach i smarowaniu. |