Fotorelacja z remontu Karoliny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jako że w życiu moim i mojego auta nastał bardzo burzliwy okres pt. remont kapitalny, postanowiłem podzielić się z wami swoimi troskami i emocjami z tym zwiazanymi, wspomagając sie przy tym materialem wizualnym. postaram sie wrzucac w tym watku na biezaco fotki z kolejnych etapow odbudowy (oczywiscie przy zalozeniu ze w ciagu najblizszych 15 minut moderator nie zablokuje tego watku - Dzięki PAGAN! )

wersja baardzo zubożona

jedna z przyczyn remontu, cz.1

jedna z przyczyn remontu, cz.2

jedna z przyczyn remontu, itd

na szczęście tył zdrowy


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-05-18 11:44:33 ]
[ powód edycji: linki do fotek (na życzenie) ]
  
 

silniczek hop!hop!

niestety relatywnie zdrowy błotnik przedni trzeba było zrzucić celem naprawy podszybia

po zrzuceniu progów zewnętrznych okazało się że podproża w dobrym stanie - więc zostają

gniazdo lewarka należy traktować w df-ie wyłącznie jako element ozdobny

jedno z gorszych miejsc na całym aucie


ta dziura mnie bardzo martwi - jeszcze nie widziałem df-a z dziurą w tym miejscu

progi już zrobione. cały spód przygotowany do piaskowania


generalnie poza tym co widać na fotkach to do wymiany poszły (idą?) jeszcze:
- prawy błotnik przód (oryginał klasykowy w bdb stanie, ale niestety trzeba wymienić wzmocnienie przednie)
- wspomniane wzmocnienie przednie (okazało się że karolina musiała mieć jakiś lekki wypadek wcześniej bo było przekoszone)
- pas przedni
- nadkole zewnętrzne lewe (przynajmniej częściowo)
- "kieszenie" w bagażniku

do tego chcę wymienić jeszcze drzwi z przodu bo moje bardzo opadły na zawiasach i są dość podrdzewiałe od spodu - ale póki co nie mogę znaleźć nic lepszego (jakby ktoś miał namiar na ładne drzwi to będę b. wdzięczny - oczywiście mogą być MR-y)

jeśli pogoda dopisze to na jutro zaplanowane jest piaskowanie podwozia wraz komorą silnika i bagażnika - to powinny zdemaskować wszystkie słabe punkty. póki co podłoga z podłużnicami wyglądają bardzo dobrze (szczególnie jeśli wziąść pod uwagę wiek auta). postaram się wkleić jutro fotki po tym zabiegu.

jeśli chodzi o piętrzące się problemy to jest ich troche i oczywiście jak zwykle cała sprawa remontu okazała się trudniejsza i bardziej skomplikowana niż mogłem się spodziewać, ale mam nadzieję że efekt finalny wynagrodzi cały trud.
chciałem też podziękować kolegom Grzechowi, DJ-owi, Dr-owi i Fiaciorowi za dotychczasowe wsparcie logistyczno-techniczno-transportowo-naukowe.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-05-18 11:49:36 ]
[ powód edycji: linki do fotek (na życzenie) ]
  
 
Widzę, że remont w wersji PRO, a nie jakieś półśrodki. Marzę o czymś takim dla mojego fiaciora, ale będzie musiał jeszcze zaczekać.
Jaki będzie kolor Karoliny po remoncie?


[ wiadomość edytowana przez: jacek_s dnia 2005-05-20 17:00:04 ]
  
 
no właśnie jeśli chodzi o kolor to ciągle nie mogę się zdecydować. napewno nie będzie biały. może ciemno zielony, może bordowy, może yellow bahama, albo idąc za radą jednej z klubowiczek pomaluję go w stylu Korkowej rajdówki (pozdr dla Venus )
  
 
Cytat:
2005-05-20 17:21:57, Lechu pisze:
no właśnie jeśli chodzi o kolor to ciągle nie mogę się zdecydować. napewno nie będzie biały. może ciemno zielony, może bordowy, może yellow bahama, albo idąc za radą jednej z klubowiczek pomaluję go w stylu Korkowej rajdówki (pozdr dla Venus )


Kolejna replika rajdówki :/
Szczerze mówiąc, akropolów jak mrówków ostatnio.
Bordo (wiśnia) metallic byłby piękny, ładny kontrast byby z chromami...
  
 
Cytat:
2005-05-20 17:31:00, jacek_s pisze:
Kolejna replika rajdówki :/ Szczerze mówiąc, akropolów jak mrówków ostatnio. Bordo (wiśnia) metallic byłby piękny, ładny kontrast byby z chromami...


z tą rajdówką to oczywiście żart. jeśli chodzi o bordo to kolorek byłby miód malina, ale z Królikowym i tak pewnie nie miałbym się co mierzyć, więc póki co skłaniam się ku ciemnej zieleni. są też koncepcje żeby zrobić na czarny + bordo wnętrze (a'la norblinowy) lub na Milicję

edit: więcej fotek jakby kogoś interesowało to na www

[ wiadomość edytowana przez: Lechu dnia 2005-05-20 18:29:39 ]
  
 
Cytat:
2005-05-20 17:31:00, jacek_s pisze:
Kolejna replika rajdówki :/
Szczerze mówiąc, akropolów jak mrówków ostatnio.


Moja będzie następna ale narazie trzeba ją kupić
generalnie właśnie boję się "wdepnąć" w to co Lechu, bo nie mam takich możliwości remontu

Jeżeli chodzi o nowy kolor to może taki: (znalezione na forum F&F)

  
 
Heh ciekawie jak się mieni na żywo, kolor zdaje się być "miedziany".
Na zdięciu prezentuje się ... dość okazale.
  
 
Co do kolorów to proponuję:

z lakierów samochodowych:
-zieleń butelkowa metalik (np. rolland-garros peugeota, albo racing green - jaguar)
-wiśnia met. (np. fiatowska)
-złoty met. (jak ma Opel Astra Coupe)

albo coś z lakierów motocyklowych, jakiś fiolecik lub inny ciekawy odcień, tyle że one są zwykle trochę droższe w zakupie i sporo droższe w lakierowaniu, ale efekt o wiele lepsiejszy
  
 
Cytat:
2005-05-20 19:55:33, Nomad pisze:
Co do kolorów to proponuję: z lakierów samochodowych: -zieleń butelkowa metalik (np. rolland-garros peugeota, albo racing green - jaguar) -wiśnia met. (np. fiatowska) -złoty met. (jak ma Opel Astra Coupe) albo coś z lakierów motocyklowych, jakiś fiolecik lub inny ciekawy odcień, tyle że one są zwykle trochę droższe w zakupie i sporo droższe w lakierowaniu, ale efekt o wiele lepsiejszy


zieleń butelkowa i wiśnia to dwa moje najlepsze typy. tylko jedno "ale": METALIK na klasyka?!?! raz ze mi sie to nie za bardzo widzi, a dwa ze za "skundlenie klasyka" zostalbym wykluczony dozywotnio ze wszelkich spolecznosci motoryzacyjnych i tak pewnie dosc podpadne co po niektorym: zmiana oryginalnego kolorku, oraz akrylowy lakier zamiast syntetyku
  
 
Według mnie najładniejszy byłby kolorek śnieżna biel ,ale taki dobrze dający po oczach. Takiego klasyka nie widziałem jeszcze. Mam na myśli klasyka po remoncie.
  
 
Cytat:
2005-05-20 21:57:25, mati_lecha pisze:
Według mnie najładniejszy byłby kolorek śnieżna biel ,ale taki dobrze dający po oczach. Takiego klasyka nie widziałem jeszcze. Mam na myśli klasyka po remoncie.



http://www.midihit.pl/125/index.htm

prosze.. ;)

p.s. poprawialem, bo jakis idiota usunal pole wylacz usmieszki grr!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: KajTan dnia 2005-05-20 22:39:43 ]
  
 
Cytat:
2005-05-20 22:38:49, KajTan pisze:
http://www.midihit.pl/125/index.htm prosze..



Ooooooo, dzięki. Piękny.
  
 
no dobra. szybki quiz: który wybieracie? biały czy zielony?

  
 
zielony pikny! ps. nie sugeruj się - 50% moich aut było białe i już mam dosyć
  
 
Ja osobiście proponowałbym ci biały kolor, optycznie powiększa, co spowoduje, że twój fiacik będzie wyglądał zaje....fajnie elegancko na polskich drogach. Przedź się do sklepu z lakierami samochodowymi i weż próbki z kolorem białym (jest ich grubo ponad sto rodzajów, tak właśnie jest tyle rodzaju białego) i wybierz sobie tę która ci podpasuje za pierwszym razem. Zyczę miłego wyboru.
  
 
Z tych dwóch to wybrałbym białego. Ale ja to ciągle myślę o takim białym jak np Poldki Plusy.
  
 
Ponad 100 rodzajów białego

jakim cudem?
  
 
Cytat:
2005-05-20 23:46:03, Makaveli pisze:
Ponad 100 rodzajów białego jakim cudem?



Swojego czasu pracowałem przy dorabianiu kolorów w CSV na bazie RM, nie wierzysz to przejdź się do kolorysty i poproś o białe fiszki i nie zdziw się, kiedy on wyciągnie ci całą szufladkę.
Biały to jest to tylko jeden pigment, ale żadna fabryka samochodów nie użyła tylko jego do lakieru. Przeważnie do białego pigmentu dodaje się kolor (oczywiście w małych proporcjach, co dla laika nie jest do łatwe do zobaczenia, nie każdy może widzieć kolory) czarny, zielony, czerwony, itp. Na tej podstawie powstaje kolor "biały" na aucie. Stąd taka różnorodność.
  
 
hehe, generalnie dzisiaj był dzień kosmity grzebiącego w moim autku


a tak to wyglądało PO - generalnie podłoga jest bardzo zdrowa i to cieszy


i miejce które mi się najbardziej podoba po całej operacji


oczywiście nie wszystko jest idealne...


po raz pierwszy piaskowałem auto i muszę przyznać że z samej techniki jestem bardzo zadowolony. świetnie oczyszcza ze wszelkiego rodzaju farb, szczególnie ważne że wchodzi w każdy zakamarek. niestety u mnie nie w 100% jestem zadowolony. trzeba pamiętać że przed piaskowaniem (zakładając że chodzi o podwozie) należy ręcznie usunąc wszelkiego rodzaju bitexy, gumy, chlorokauczuki - piaskowanie odbywa się bardzo drobnym piaskiem kwarcowym, który bitexu i innych nie usunie, bo... po prostu się od niego odbija. metoda prosta: opalarka + szpachelka - sprawdza się bdb. niestety u mnie niedopatrzyłem i blacharz nie wszędzie i nie do końca usunął bitex, do tego nie zostało zdjęte zawieszenie, ani przód ani tył, i piaskarz nie wszędzie mógł dojść. moja po części w tym wina bo niedopatrzyłem tego i uległem blacharzowi aby szybko już pchnąć to wszystko do przodu.
ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło: przy nastepnym odbudowywanym zabytku będę już wiedział co i jak

oczywiście bardzo ważne jest aby w jak najkrótszym czasie po piaskowaniu od razu zabezpieczyć oczyszczone powierzchnie bo inaczej rdza momentalnie zacznie brać. na podłogę oraz w te miejsca których nie widać bezpośrednio i gdzie nie będzie lakieru - poszedł Cekor R - przeciw rdzy z dodatkiem silikonu - podobno bardzo dobra, a napewno lepsza od zwykłej minii. w pozostałych, widocznych miejscach - farba gruntowa, jednoskładnikowa.

no nic. to chyba tyle a'propos dzisiejszego dnia. parę fotek więcej na www - zapraszam.