Zmiana mostu co mi da?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam c20ne w kombi manual skrzynia i chcę przełożyc most ze szperą z omegi 3000 automat. Nie wiem jakie są przełożenia w jednym i drugim moście ale w manualu trójka kończy się przy 140 km/h a w 3000 trójka przy ok 215km/h. co mi da przełożenie mostu : odnośnie prędkości, przyspieszenia, spalania itd?
  
 
Z danych zawartych w części garażowej LOB wynika że most jest ten sam 37:10, skrzynie są różne.

Koledzy wcześniej coś gadali o moście od karetki który miał inne przełożenie, w efekcie czego większą przyśpiechę.

[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-03-04 20:58:09 ]
  
 
Roznica w predkosciach na poszczegolnych biegach
wynika tylko z rodzaju skrzyni
automat ----> manual

Jest jak pisze Wiktor
przekladaj, szpera tego warta

Pozdrawiam
  
 
i się wyjaśniło
  
 
E nie do końca ....
most 3,7 ma 3 do 160 km jest zauważalnie dłuższa przy skrzyni r28
Jak trafisz w automacie na most 3,45 będzisz miał jeszcze dłuższe biegi. Nie pamietam dokładnie ale chyba 3 w automacie przy moście 3,7 powinna się szybciej skonczyć, gdzies około 200 ... ale tu Senator Ci pomoże albo jak wrócę do domu to zerknę.

Co spowoduje spadek osiągów no i chyba wzrost zuzycie paliwa
bo dlużej będzisz go kręcił , hm tak na szybko myślę nie jestem pewny tego.
  
 
Co spowoduje spadek osiągów no i chyba wzrost zuzycie paliwa bo dlużej będzisz go kręcił , hm tak na szybko myślę nie jestem pewny tego.
[/quote]
spadek osiągów czyli przyspieszenie ale chyba spadek zużycia paliwa bo przy tej samej prędkości mniejsze obroty?
  
 
Cytat:
2008-03-05 10:50:17, xiadz pisze:
spadek osiągów czyli przyspieszenie ale chyba spadek zużycia paliwa bo przy tej samej prędkości mniejsze obroty?



Pozornie ,bo będziesz nerwowo deptał żeby się próchno ruszyło z miejsca.
Natomiast jak już osiągniesz stałą to tak - mniejsze
  
 
Nie będzie spadku spalania ale wzrost. Będziesz jechał 150km/h przy niższych obrotach ale z obciążonym silnikiem który wzbogaci sobie mieszankę. A Vmax może nie wzrosnąć bo silnik może nie mieć siły go rozkręcić.
Lepsze rozwiązanie jest założyć most z większym przełożeniem Vamx spada ale jakie za to przyśpieszenie , co bardziej jest przydatne po polskich drogach. Po za tym nie za wielki jest wybór mostów do omci.
Miałem podobny przypadek z mercedesem W116 z 75r. silnik 3,5l benzyna został zamieniony na 3,0l diesla, a most został ten sam, Vmax 120 ale siła ogromna i lepsze przyśpieszenie, choć i tak za mułowate.
  
 
Cytat:
2008-03-05 15:45:33, Kwiku pisze:
Nie będzie spadku spalania ale wzrost. Będziesz jechał 150km/h przy niższych obrotach ale z obciążonym silnikiem który wzbogaci sobie mieszankę.


A to dobra teoria
Ciekawe po co w takim razie wkładają 5-bieg, a czasem nawet 6ty, skoro przy nizszych obrotach silnika wzrasta spalanie...
  
 
Cytat:
Nie będzie spadku spalania ale wzrost. Będziesz jechał 150km/h przy niższych obrotach ale z obciążonym silnikiem który wzbogaci sobie mieszankę.

Ilku już Ci odpisał na tę teorię, więc nie będę Cię mocniej dobijał

Cytat:
A Vmax może nie wzrosnąć bo silnik może nie mieć siły go rozkręcić.

To akurat prawda, Vmax ma spore szanse nawet zmaleć.

Cytat:
Lepsze rozwiązanie jest założyć most z większym przełożeniem Vamx spada ale jakie za to przyśpieszenie , co bardziej jest przydatne po polskich drogach.

Niezupełnie. Przećwiczyłem w swoim poprzednim aucie wszystkie możliwe mosty od 3,45 do 4,22. Przy tym ostatnim przyspieszenie powalało, ale co z tego skoro na 5. biegu odcinka była przy 220km/h No i jazda w trasie z silnikiem non stop na wysokich obrotach (2800rpm przy 100kmh ) na dłuższą metę jest męcząca

Jak to zwykle w życiu bywa najlepszy jest złoty środek
 
 
Zgadzam się że jazda na takiej kombinacji mostu jest bez sensu, i most wymieniłem na prawidłowy.
Co do obrotów i spalania 5 i 6 jest po to by autko miało lżej są to odpowiednio dobrane przełożenia do danego silnika żeby zredukować obroty nie obciążając go. Rozmawiamy tu o zmianie mostu do danego auta. I w takiej sytuacji jest to sprawa sprzeczna. Co do oszczędności przy jeździe na niższych obrotach a obciążonym silniku to można porównać to do tego jak by jechało cały czas pod górę.
A chyba zgodzisz się że jadąc pod górkę autko spali więcej niż by jechało po prostej drodze przy takich samych obrotach silnika.
Dlatego skrzynie i mosty mają różne przełożenia a firma wybiera najbardziej opcjonalne wyjście.
  
 
Cytat:
Co do obrotów i spalania 5 i 6 jest po to by autko miało lżej są to odpowiednio dobrane przełożenia do danego silnika żeby zredukować obroty nie obciążając go.

Aha, czyli wg Ciebie długie biegi na krótkim moście nie obciążają silnika, a krótkie biegi na długim moście - tak.

Szacun

Cytat:
Co do oszczędności przy jeździe na niższych obrotach a obciążonym silniku to można porównać to do tego jak by jechało cały czas pod górę.

Jazda ze stałą niską prędkością obrotową to minimalne obciążenie dla silnika. I nie ma tu znaczenia czy jadę autem z krótkimi biegami i długim mostem, czy odwrotnie, bo przełożenie na kołach jest to samo.

Cytat:
A chyba zgodzisz się że jadąc pod górkę autko spali więcej niż by jechało po prostej drodze przy takich samych obrotach silnika.

Owszem, tylko nie ma to żadnego związku z tematem.
 
 
Jeszcze raz bo może coś motam albo nie mogę Ci tego wyjaśnić o co mi chodzi.
Cytat:
Aha, czyli wg Ciebie długie biegi na krótkim moście nie obciążają silnika, a krótkie biegi na długim moście - tak.


Np: Jeżeli producent dał długie biegi i krótki most a my wymienimy most na długi to obciążymy silnik.

Cytat:
Jazda ze stałą niską prędkością obrotową to minimalne obciążenie dla silnika. I nie ma tu znaczenia czy jadę autem z krótkimi biegami i długim mostem, czy odwrotnie, bo przełożenie na kołach jest to samo.



Ok to prawda tak czy tak przełożenie jest takie same, ale tematem jest zmiana mostu, zmiana przełożenia. I długie przełożenie zamiast krótkiego, choć zmniejszy nam obroty wcale nie oznacza że zmniejszy nam spalanie.
W każdym razie najlepsze przełożenie jest takie jakie producent zalecił.
  
 
Po tym jak kumplowi w C20NE padł dyfer, włożył od C26NE i lipa.
Samochód się gorzej zbierał.Spalaniem nie wiem czy wzrosło.
Moim zdaniem bez sensu jest wkładanie dyfra ze szperą od 3000, nie będzie miał siły ruszyć.A miałem kiedyś do sprzedania jedną szperę do 2.0, ale poszła do Manty z krakowa.
Ja mam dyfer ze szperą, taki jak powinien być i sobie świetnie radzi w moim C20NE.Nie ma problemu, żeby driftować na suchym, czy to na zimówkach czy na letnich 225/45/17.
Link do filmiku z jednego ze zlotów - http://youtube.com/watch?v=GzI7fDSCLtI, gdzieś tam się przewijam i widać że nie jest źle.


[ wiadomość edytowana przez: SEBA-OMEGA dnia 2008-03-05 18:02:59 ]
  
 
fajna dyskusja, a koledzy nie zauważyli jednego szczegółu

Że tak brzydko się wyrażę "wyżej wała nie podskoczysz ".
Vmax jest zależna tylko i wyłącznie od mocy, a C20NE za wiele jej nie ma, także wymiana mostu tutaj to tylko raczej w drugą stronę, coby skrócić biegi.

Do 3000 jeszcze bym się zastanowił, ale tutaj nie widzę sensu wydlużać biegów. Może spali mniej ale to niewiele, a namęczysz się dużo bardziej.

No chyba że tylko po autobahnie jeździsz, to fakt wtedy do tych 160-180 km/h by się przydał ten most 3,45. Wtedy na pewno odczujesz róźnicę w spalaniu.

Kiedyś się nawet bawiłem w obliczanie obrotów w funkcji przełożenia przy okazji kalibracji licznika.

I tak dla kół 195/65/15 zmiana mostu z 3,7 na 3,45 przy prędkości 170 km/h dała by spadek obrotów z 4500 na 4100, tak piXoko
  
 
6500 6500 6500
3,9 3,7 3,45
2,027 2,027 2,027

R25 od 90 R25 od 90 R25 od 90
1) 3,954 51,3=== 3,954 54,0===3,954 58,0
2) 2,188 92,6===2,188 97,6===2,188 104,7
3) 1,387 146,1===1,387 154,0===1,387 165,2
4) 1,000 202,7===1,000 213,7===1,000 229,1
5) 0,845 239,9===0,845 252,8===0,845 271,2
r) 3,534 57,4===3,534 60,5===3,534 64,8

6500 6500 6500
3,9 3,7 3,45
2,027 2,027 2,027

R-25 do 90 R-25 do 90 R25 od 90
1) 4,044 50,1===4,044 52,8===4,044 56,7
2) 2,264 89,5===2,264 94,4===2,264 101,2
3) 1,434 141,4===1,434 149,0===1,434 159,8
4) 1,000 202,7===1,000 213,7===1,000 229,1
5) 0,842 240,7===0,842 253,7===0,842 272,1
r) 3,748 54,1===3,748 57,0===3,748 61,1

6500
4,22
2,027
prędkości
R-25 do 90
4,044 46,3
2,264 82,7
1,434 130,6
1,000 187,3
0,842 222,5
3,748 50,0


Z tego kolgo co piszesz to musisz mieć most 3,9 (albo nawet 4,22) skoro 3 Ci się kończy przy 145 i postwiłbym na skrzynie r-25 przed 90 rokiem.
Jak wpakujsz most 3,45 to nie ujedziesz daleko.
A co do spalania to niższe/słabsze osiagi wymuszą jazdę na na niższym biegu i dłuższe rozpędzanie, czyli zamiast 5 będzie 4 bo auto będzie dychałao. Skutkuje to tym, iż spalanie wzrośnie, czyli dobrze myślę.




[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2008-03-05 18:52:45 ]
  
 
c20ne jest z 93r a 3000 z 88. Na razie dywagacje o moście są teoretyczne bo ja nie wiem jakie są tam przełożenia. gdzie mogę sprawdzic przełożenie mostu to wtedy to zrobię i zobaczymy co dalej