Usuwanie wody z baku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
RS sie ksztusil, kaszlal, problem z odpaleniem(strzały) nie dalo sie w ogole jeździc na benzynie. Wszystko sprawdzalem i bylo OK! Komputer nie wykazywal zadnych blędów. Wkońcu postawiłem na denaturat: wlałem butelke i... po chwili silnik zachowywal sie normalnie na benzynie tj.: po odpaleniu(na rys) wskoczylo ssanie i nie dusilo go, normalnie wkrecal sie na obroty czyli wsyztsko ok
i teraz pytanie: czy trzeba wyciagac bak i czyscic calkowicie czy da sie jakimis innymi sposobami? Bo wydaje mi sie ze ta woda która tam byla nie zniknela do konca.. Moze bez wyciagania baku przez otwór tam gdzie jest pompa paliwa? Bo teraz czasami na benzynie powyżej 4000/obr zabraknie mu paliwa i zaraz dostanie, na niższych obrotaach czasami delikatnie przerwie.
Może ktośą miał podobny przypadek?
  
 
ja tak miałem, powiem Ci że wlałem do baku STP dodatek do benzyny i pomogło to kosztuje chyba 14zł więc nie majątek, a warto spróbować.
  
 
wlalem raz ten dodatek i nic (wole omijac takie sposoby) i go wyczyscic tylko czy to cos da czy bedzie tez trzeba przewody wtryski czyscic? filtr paliwa wymienilem
  
 
Po co piszecie po 2 posty na raz?

Poza tym, czerwony STP jest OK. Miałem problem jak nie chciał mi jechać po jednym z tankowań. Najpierw użyłem zwykłego uszlachetniacza do benzyny, a jadąc w trasę wlałem STP. Co prawda różnicy nie odczułem, ale problem ze skaczącymi obrotami i dziwnie pracującym silnikiem minął. Nie wiem czy to dzięki uszlachetniaczowi, czy STP, ale w sumie polecam jeszcze raz dolać denaturatu. Jedno jest pewne - tańsze niż STP, ale na pewno nie zaszkodzi.
  
 
chyba poprosze moderatora, bo jak pisze odp to wszędzie x2 nie wiem co jest grane
  
 
Czyszczenie zbiornika to podstawa, o której nikt nie myśli. Porządny producent zawsze zaleca wyjmowanie zbiornika i jego czyszczenie co ok 5 lat. Nikt z producentów jednak o tym nie pisze, bo gwarancja i tak kończy się wcześniej.
W zbiorniku zbiera się wszystko co się przez lata wlewa do niego a wierzcie, że paliwo z dystrybutora może być naprawdę zasyfione.
Największym wrogiem każdego silnika (tłoków, zaworów) jest woda. Dotyczy to w szczególności diesla (pompa wt., rozpylacze).
Woda w zbiorniku zbiera się z powietrza atmosferycznego, szczególnie w okresie jesienno-zimowym i przy pustym zbiorniku. W związku z tym najprostrzym sposobem niedopuszczenia do zbierania się wody jest zatankowanie do pełna przed postawieniem samochodu na parkingu ale to wydaje sie trochę absurdalne.
Stosowanie dodatków wypierających wodę jest tylko działaniem zapobiegawczym a nie "naprawczym". Wodę i syf ze zbiornika można usunąć tylko wyjmując zbiornik i czyszcąc go do skutku przepłukując czystą benzyną.
Tak jak wsiadając do samochodu po czasie dywaniki i fotele są brudne i trzeba je odkurzyć i wyprać tak i w zbiorniku dolewa się za każdym tankowaniem brud a nikt tego nie odkurza i nie czyści.
A potem absurdalne skargi, że po zatankowaniu na stacji X silnik mi nie chodzi - to tylko przypadek, że akurat teraz to się stało (bo kiedyś musiało w końcu) i naturalna konsekwencja zaniedbania.

Zachęcam do czystości nawt tam, gdzie tego nie widać.