[Accent 1,5 98"] Dwie sondy Lambda > którą wymienić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam następujący problem - autko pali duzo i ogolnie pokazuje objawy jak przy niesprawnej sondzie Lambda. Niestety nie mam jak sprawdzic kodów bledu, ale postanowilem wymienic sonde lambda. I tu pojawia sie moj dylemat - z tego co wiem sa dwie - jedna przed i droga za kat.
Pytanie jest nastepujace : powinienem wymienic obie czy skupic się na ktorejś ?

Z gory wielkie dzieki za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-10 00:17:25 ]
  
 
sondę możesz sprawdzić zwykłym miernikiem elektrycznym nawet takim za 10 zł ale musi być z wyświetlaczem cyfrowym. A żeby przebić się przez izolację w sklepie elektronicznym kup krokodylka takie male szczypce z ostrymi ząbkami zaciśnij na przewodzie, przebiją izolację i jedną końcówkę przyłóż do krokodylka a drugą do masy tylko musisz dowiedzieć się ilu voltowe masz sądy. Jeśli będzie to sonda 1volt (napięcie na niej nie przekracza 1 v) to prawidłowa mieszanka utrzymuje się w zakresie 0.4-0.7 v. Bynajmniej tak jest u mnie ale ja mam tylko jedną sondę.
  
 
Hej raz jeszcze.
Zbadalem multimetrem sonde za katalizatorem - wydaje się być ok.

Niestety nie mogę zlokalizować tej cholery znajdujacej sie blizej silnika - czy ktos jest mi w stanie podpowiedziec gdzie ona się znajduje ?


Pozdr
  
 
musi być kilka cm nad katem, a tak przy okazji może udzieliło by sie więcej osób gdyby wiedzieli o jakie autko chodzi.
  
 
Cytat:
2008-03-02 02:10:54, Capslock pisze:
...Pytanie jest nastepujace : powinienem wymienic obie czy skupic się na ktorejś ?


Obie są ważne.
Jakiej to marki ten automobil, benzyna czy diesel?
  
 
eh przepraszam Was bardzo, zapomnialem o najwazniejszym: Accent 1,5 silnik k4ek '98 benzyna

  
 
skąd pomysł że masz dwie sondy lambda?
coś mnie się mocno zdaje że w Accencie pierwszej generacji była tylko jedna sonda.

I jeszcze jedno; dobrym przyrządem jest voltomierz ale analogowy (ze wskazówką).

Świeci się check engine?
  
 
Cytat:
2008-03-03 12:19:26, e-gen pisze:
skąd pomysł że masz dwie sondy lambda? coś mnie się mocno zdaje że w Accencie pierwszej generacji była tylko jedna sonda. ...




Czesc,

Hmmm co do dwoch sond mam sprzeczne informacje - w jednej ksiazce serwisowej (po hiszpansku sic!) jest mowa o tylko jednej.
Ale z 2giej strony oto co jest opisane na hmaservice dla Accenta X3 '98 z silnikiem 1,5 sohc i dohc:




W zwiazku z tym nasuwaja mi sie pytania:

- czy ktos wie gdzie jest ta sonda oznaczona jako upstream (za cholere znalezc nie moge, nie wiem czy jej od dolu czy od strony silnika szukac)
- czy ktos wie czy te sondy sa takie same?
- oryginalne sondy sa dość drogie - ktore (najtansze ) zamienniki warto stosowac? bosch? mam tez jakies wloskie do wyboru (magneti marelli). NGK sa dosc drogie - >200zl szt


Pozdrawiam serdecznie

P.S. Check engine sie nie swieci bo go nie ma... niektore te bardziej wypasione wersje LS nie zostaly w takową lampkę wyposażone :/

[ wiadomość edytowana przez: Capslock dnia 2008-03-03 21:22:39 ]
  
 
Prawidlowo sonda rzedu pierwszego powinna byc przed katalizatorem i to ona steruje skladem mieszanki. Druga sonda za katalizatorem w autach z systmem(EOBD) sluzy do korekty skladu i ewentualnie za jej pomoca mozna sprawdzis sprawnosc katalizatora a takze sprawnosc lambdy 1 rzedu.
Odczyt z lambdy pierwszej powinien wachac sie w granicach 0.4-0.7V natomias z lambdy za katalizatorem W granicach blizszych 1V i z mniejsza amplituda np: 0.6-0.9V swiadczy to o dobrym dzialaniu katalizatora. jasli natomiast odczyt z drugiej sondy jest zblizony do odczytu z pierwszej to katalizator nie dziala wlasciwie (wymiana katalizatora)
Jesli masz sonde za katalizatorem to musisz taz miec przed katalizatorem.
Wazne oby przy odczytach sondy byly rozgrzane do min 300' C (czyli najlepiej autko nagrzane)
Sonda nie musi byc w kolektorze wydechowym moze byc gdzies w rurze przed katalizatorem.
  
 
pierwsza sonda; ważne żeby była 4 przewodowa o napięciu 0-1V, no i o odpowiednim gwincie

preferowana marka to tradycyjnie NGK/NTK, koszt na allegro to ok. 80 zł

[ wiadomość edytowana przez: e-gen dnia 2008-03-03 22:01:24 ]
  
 
ok, czyli sondy te nie są takie same ?

  
 
nie są
  
 
a czy ktos moze mi powiedziec czym się różnią?
W katalogach nie znalazlem sond ktore zwracaja 0,4-0,7 i 0,6-0,9 a jedynie takie pracujace w zakresie 0,1-0,9

Pozdr
  
 
jeżeli pracuje w zakresie 0,1 - 0,9 to znaczy że pracuje też w zakresie 0,4 - 0,7
  
 
Witam,

No i wyjasnilo się chyba czemu sondy znalezc nie moge - okazuje sie po wnikliwym obejrzeniu spodu ze sondy nie mam - chodzi o ta downstream. Prawdopodobnie poprzedni wlasciciel naprawiajac uklad wydech. sie jej pozbyl razem z kat.
W zwiazku z tym mam pytanie - czy jezdzac na jednej samochod moze wiecej palic i ewentualnie byc bardziej zamulony?
I pytanie nr dwa - myslalem o tym zeby zalozyc LPG czy fakt nie posiadania tej sondy za kat (downstream) moze być jakims problemem przy zakladaniu lpg? Zaznaczam ze sonda u gory jest,


Pozdr.