Potrzebuje pomocy toyota carina e 2.0 16v automat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kupilem toyote carine e 2.0 16v automat
z cieknaca pompa wodna,po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow samochod sie zatrzymal,stwierdzono ze pasek rozrzadu pekl,w skutek zatarcia pompy wodnej.mam pytanie czy po wymianie paska i pompy wodnej da rade uruchomic silnik.
  
 
Potrzebujesz wielkiego fuksa, wątpie by ten silnik był bezkolizyjny. Musisz znaleźć dobrego mechanika, bo do zgrania rozrządu potrzeba mechanika przez duże M. W silniku 4a-fe (jak u mnie) pompa wodna jest napędzana z paska klinowego i ew. awarie nie stanowią problemu, a jeśli pompa cieknąca bardzo jest napędzana z rozrządu to duże ryzyko. Ale prawie wszystko da się naprawić bez pochopnych ruchów, czyli powodzenia, jeszcze nie tak całkiem przewalone.
  
 
Dwulitrówka w carinie e (benz.) jest bezkolizyjna, więc wymieniasz pompę i pasek w warsztacie i powinien chodzić. Nawiasem - 2.0 w automacie to cudo...jeśli tylko poprzedni właściciel dbał o skrzynkę.
  
 
Potwierdzam.
3s-fe jest bezkolizyjny; wymiana i śmigasz dalej.
  
 
dzieki wielkie ,podniesliscie mnie na duchu,a juz myslalem.........ze koniec z moim autem.