Cieknie p³yn ch³odniczy . Gdzie?

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam .NO i znów cieknie p³yn uszczelniajacy na termostacie ale znow kapie jak myslicie sk±d ? oto zdiecia



[ wiadomo¶æ edytowana przez: Mieszczan dnia 2009-03-10 16:03:39 ]
  
 
z rurki idacej od termostatu do ogrzewania przepustnicy
  
 
tej aluminiowej?
  
 
gumowej
  
 
co mozna jeszcze podejzewaæ w tej czesci silnika bo wla¶nie z tej czesci kapie
  
 
nic
  
 
Zamiast tego samozaciskowego cybanta na termostacie daj normalny skrecany. Mozna srekcic mocno guma wchodzi na metal.
  
 
I tak zrobie .dziekuje
  
 
Witam!
Od d³u¿szego ju¿ czasu s±czy mi siê p³yn ch³odz±cy na styku obudowy termostatu z blokiem silnika. P³yn ¶cieka po bloku silnika i skapuje sobie po misce olejowej na ziemiê. Bêdzie to zapewne uszczelniacz obudowy termostatu, który ju¿ zakupi³em za ca³e 1,50 z³.
Na razie raz, dwa razy w tygodniu dolewam p³ynu i je¿d¿ê dalej, ale chcia³bym to kiedy¶ zrobiæ. W zwi±zku z tym mam pytanie o czynno¶ci jakie trzeba wykonaæ przy tej okazji. Chodzi mi o to czy trzeba zdejmowaæ ko³o pasowe itp., bo plastikow± obudowê rozrz±du na pewno. Brak mi 20 tys km do rozrz±du, a nie chcia³bym dwa razy babraæ siê z tym samym wiêc mo¿e przy okazji rozrz±du bêdzie rozs±dniej?
  
 
Mi tez tak cieklo ale pomogla wymiana termostatu calego odrazu z obudowa. to byl niewielki koszt i juz jest spokoj.

Jak bedziesz wymienia³ rozrzad daj znac moze gdzies razem podjedziemy bo jestem z gdyni i zalatwimy taniej sobie??
chyba ze sam robisz bo ja jakos niemam na to ochoty

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-09-26 19:50:22, mariusz_u pisze:
Witam! Od d³u¿szego ju¿ czasu s±czy mi siê p³yn ch³odz±cy na styku obudowy termostatu z blokiem silnika. P³yn ¶cieka po bloku silnika i skapuje sobie po misce olejowej na ziemiê. Bêdzie to zapewne uszczelniacz obudowy termostatu, który ju¿ zakupi³em za ca³e 1,50 z³. Na razie raz, dwa razy w tygodniu dolewam p³ynu i je¿d¿ê dalej, ale chcia³bym to kiedy¶ zrobiæ. W zwi±zku z tym mam pytanie o czynno¶ci jakie trzeba wykonaæ przy tej okazji. Chodzi mi o to czy trzeba zdejmowaæ ko³o pasowe itp., bo plastikow± obudowê rozrz±du na pewno. Brak mi 20 tys km do rozrz±du, a nie chcia³bym dwa razy babraæ siê z tym samym wiêc mo¿e przy okazji rozrz±du bêdzie rozs±dniej?



A co ma termostat do rozrz±du? Termostat jest bodaj¿e na 3 ¶ruby wiêc odkrêcasz, zmieniasz uszczelke i przykrêcasz. Trochê p³ynu Ci uleci, to dolejesz i po robocie

pozdr.
  
 
Racja, termostat to bajka. Zmienia³em jak rêkawiczki, na zimê cieplejszy (s³abe ogrzewanie), a na lato zimniejszy (korki i upalne lato).
  
 
Cze¶æ
Jak nie upora³e¶ siê jeszcze z termostatem, to nie zapomnij dobrze wyczy¶ciæ bia³ego " nagaru z obudowy termostatu i styku z g³owic±../papier ¶cierny/ bo mo¿e si±piæ z rury gumowej te¿. Patrz na zdjêcie. poy¶lno¶ci
  
 
Jakie zdjêcie?
Dzi¶ w koñcu wymieni³em termostat na wersjê zimow± 92*C z letniej 87*C
Za 20kkm czyli przy okazji rozrz±du wymieniê lekko ciekn±cy o-ring obudowy termostatu.


[ wiadomo¶æ edytowana przez: mariusz_u dnia 2010-10-19 16:34:47 ]
  
 
Jeszcze raz wymieniasz rozrzad wydawa³o mi sie ze juz go wymieni³es??

Pozdro
  
 
Wymieni³em 40 tys. km temu w lipcu 2009 wiêc nastêpna wymiana za 20 tys. km, bo wymienia siê pasek i napinacz co 60 tys. km, a pompê wody co 120 tys. km.

Cytat:
2010-09-27 18:41:59, robertkaluza pisze:
A co ma termostat do rozrz±du? Termostat jest bodaj¿e na 3 ¶ruby wiêc odkrêcasz, zmieniasz uszczelke i przykrêcasz. Trochê p³ynu Ci uleci, to dolejesz i po robocie pozdr.



Chyba nie zrozumia³e¶ mnie. Mówi³em o obudowie termostatu z czujnikami temperatury przykrêcanej z boku do g³owicy, a nie o samym termostacie. Dopiero do tej obudowy przykrêcasz termostat. ¯eby wymieniæ uszczelniacz obudowy termostatu trzeba zdemontowaæ parê rzeczy wiêc zostawiam sobie to na okazjê wymiany paska rozrz±du za jednym zamachem.

[ wiadomo¶æ edytowana przez: mariusz_u dnia 2010-10-24 18:02:19 ]
  
 
No i po herbacie czyli sta³o siê dzisiaj p³yn ch³odz±cy zacz±³ mi spier...æ na ca³ego. Kapie sobie do¶æ obficie po filtrze oleju na glebê. Od góry nie widaæ sk±d wycieka. Widzia³em tylko zagl±daj±c pod auto, ¿e sp³ywa w³a¶nie po wspomnianym filtrze oleju. Byæ mo¿e cieknie pompa wody? Na co obstawiacie bior±c pod uwagê usytuowanie wycieku
  
 
Cytat:
2011-03-06 02:09:09, mariusz_u pisze:
.... Na co obstawiacie bior±c pod uwagê usytuowanie wycieku

Wyciek spod g³owicy, pad³a uszczelka.
  
 
Cytat:
2011-03-07 07:17:04, kisztan pisze:
Wyciek spod g³owicy, pad³a uszczelka.



Rodzice mieli tak samo w land roverze. podobno do¶æ rzadki przypadek (w dobrym warsztacie mieli ten przypadek po raz drugi - pierwszy by³ jaki¶ matiz), bo p³yn nie la³ do cylindrów ani nie miesza³ siê z olejem, auto nie kopci³o ani nie traci³o mocy. po prostu p³yn ucieka³ na zewn±trz

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-03-07 10:15:11, robertkaluza pisze:
Rodzice mieli tak samo w land roverze. podobno do¶æ rzadki przypadek (w dobrym warsztacie mieli ten przypadek po raz drugi - pierwszy by³ jaki¶ matiz), bo p³yn nie la³ do cylindrów ani nie miesza³ siê z olejem, auto nie kopci³o ani nie traci³o mocy. po prostu p³yn ucieka³ na zewn±trz Pozdr.

Dok³adnie tak samo mia³em u mnie w Espero. P³yn poszed³ na zewn±trz, poziom oleju i wygl±d spalin w normie.

Ale wiecie diagnoza na odleg³o¶æ to jak wró¿enie z fusów.