Witam,
nie wiedziałem czy założyć cztery tematy czy pisać w jednym, jak coś to dajcie znać.
2 tygodnie temu kupiłem Escorta MK5 1.4 52kW (chyba 8v) 200kkm przebiegu, 1992r, 06.2006 sprowadzony z niemiec z przebiegiem 188kkm, wtedy zalozony gaz, te info podaje na przyszlosc
1. Olej - wszystko bylo dobrze, przez tydzien zrobilem okolo 1000km, potem podczas gwaltownego ruszania oraz przejezdzania ostrzejszych zakretow zaczela zapalac sie (doslownie na sekundke) lampka oleju. Sprawdzilem na bagnecie - poziom oleju ledwo go muskał, może 2mm od konca bagnetu, czyli poniżej minimum. Dolałem prawie do maximum, zrobilem 400km, znowu minimum, dolalem litr, bylo troche ponizej max, przejechalem 300km, znowu ponizej minimum.
Czy to mozliwe zeby tyle oleju uciekało przez nieszczelny korek? Widać jakby ewidentnie z niego się lało, bo brudno dookoła ale żeby aż tyle? Dodam ze nie wchodzi na wcisk, tylko tak leciutko sie go nakłada.
2. Chłodzenie - przez pierwszy tydzien bylo ok, nie wiem czy to ma związek ale dzień przed pierwszymi objawami rozkrecałem obudowe filtra powierza i ją czyściłem. 20min w korkach i temp. jest już na czerwonym polu, rozkrecam na maxa wentlatory na gorące powietrze, otwieram okna i wskazówka spada do poziomy litery N (z napisu NORM), niżej nie chce, chyba że jade w trasie ponad 100kmph, to nie musze grzać wewnątrz auta, wskazówka znów utrzymuje się na poziomie litery N.
3. Skrzynia - wszystkie biegi wchodzą lekko, oprócz trójki, jeśli wbije ją od razu zawsze zacharczą zębatki, chyba że poczekam z 1-2 sekundy aż opadną obroty.
4. Katalizator - czasami jak się da więcej gazu przy ruszaniu, strasznie śmierdzi w aucie i dookoła jajami, smieszne ale ktoś już poruszał ten temat i padło na katalizator. Podejrzewam, że mój nie był zmieniany od samego początku, dodatkowo auto od prawie 15kkm jest w gazie, max prędność na płaskim to 150kmph a przyśpieszenie to 100 to około 19 sekund. Wszystko wskazuje na katalizator?
5. Lapka układu hamulcowego - co jakiś czas, przy gwałtownym ruszaniu, od około 4500rpm zaczyna się świecić czerwona lampka układu hamulcowego (ta pod obrotomierzem), wbijam dwójke i od razu gaśnie. Nie zawsze tak jest, zapala się może co jakieś 4-5 dynamicznych startów.
Co może być przyczyną tych usterek, od czego zacząć, za co sie zabrac?