17tki na profilu 40 szer 205

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chlopaki jak sie na takim czyms jezdzi o wiele gorzej a nizeli na45
i jak jest roznica w srrednicy pomiedzy 40 a 45 na kole

dzieki
  
 
źle sie jeździ na takich gumach na dziurach i koleinach jest tragedia różnica pomiędzy profilem 40 a 45 jest ogromna dla przykładu
  
 
a ile na srednicy w dol pojdzie
  
 
Podjedź sobie do mnie, to zobaczysz. Co prawda ja mam profil 40, ale mam z przodu 205, a z tyłu 215.

Przewiozę Cię na takiej feldze, to zobaczysz co i jak.
  
 
205/40 - 596mm srednicy
205/45 - 616mm srednicy
215/40 - 604mm srednicy
  
 
Cytat:
2008-03-30 23:24:16, Seba pisze:
205/40 - 596mm srednicy 205/45 - 616mm srednicy 215/40 - 604mm srednicy


Tak, Seba, ale warto popatrzeć jak wygląda sama grubośc warstwy gumy na oponce - wtedy tak naprawdę widać różnicę.

odpowiednio:
205/40 - wysokość oponki to 8,20cm
205/45 - wysokość oponki to 9,23cm
215/40 - wysokość oponki to 8,60cm

dla porównania opona 195/50 bedzie miała wysokość 9,75cm - przy feldze 15 cali jej średnica to 57,60cm - z tego wynika że przynajmniej teoretycznie aby w miarę blisko oryginalnej średnicy koła się znaleść powinno założyć się własnie 205/40/17, z tym, że o komforcie nalezy wtedy całkowicie zapomnieć - ale czegórz to człowiek nie robi dla prezencji

BTW - ja bym chyba jednak wziął 215/40/17

  
 
Cytat:
2008-04-02 23:28:50, MAG pisze:
BTW - ja bym chyba jednak wziął 215/40/17



ja bym sie sklonil ku 205/45 . 215 mialem 40 i jest klopot z nadkolami,a tak przy 205 by te 5mm ucieklo przy nadkolach a komfort pewnie lepszy jak na 215/40.
  
 
Ja jak Seba też bym sie skłonił ku 205/40
  
 
Cytat:
2008-04-03 00:20:45, Seba pisze:
ja bym sie sklonil ku 205/45 . 215 mialem 40 i jest klopot z nadkolami,a tak przy 205 by te 5mm ucieklo przy nadkolach a komfort pewnie lepszy jak na 215/40.


Co do komfortu zdecydowanie masz rację - wystarczy popatrzeć na wyokośc oponki, 205/45 jest o ponad pół centymetra wyższa od 215/40
  
 
Cytat:
2008-04-03 00:23:07, Wojo pisze:
Ja jak Seba też bym sie skłonił ku 205/40



Wojo,ja jestem za 205/45 a nie 40
  
 
A to ja jestem zdecydowanie za inną opcją
  
 
Witam
Ja mam 205/40 i powiem że można przywyknąć tylko w czasie jazdy trzeba trzymac zaciśnięte zęby żeby plomby nie powypadały oczywiście jak ktoś je posiada no i jak już się jeżdzi na takich kółkach i do tego jeszcze zawiecha -30 to czasami 50km/h max bo po dziórach szybciej sie nie da.
Pozdrawiam
  
 
No coz,na polskich drogach sobie pieknie pomykasz ,na obnizonym,usztywnionym zawiasku,nisko profilowki wiec autko trzyma sie drogi jak przyklejone - a gosc w zardzewialym esie na 175/70R13 i tak Cie objedzie z paluszkiem w .... Takie realia wiec albo lans ,bo tak albo wygoda.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2008-04-04 10:06:15 ]
  
 
Cytat:
2008-03-30 22:18:42, mmmmat pisze:
chlopaki jak sie na takim czyms jezdzi o wiele gorzej a nizeli na45 i jak jest roznica w srrednicy pomiedzy 40 a 45 na kole dzieki



łatwo policzyć wysokość opony
205/40 to jest 2.05x40=81.6 mm
205/45 to jest 2.05x45=92.2 mm

tym wzorkiem policzysz każdą oponę
  
 
ludzie czy wy czasem nie przesadzacie? 5mm nie robi trakiej wielkiej róznicy, napewno nie wyczuwalną, ja jerzdze na 205/40 i nie narzekam, wcale nie wydaje mi sie super twardo, szczeze powiem ze mysle moze o 195/40 albo 215/35
  
 
Zgadzam się z fryśkiem że nie ma aż tak źle. Ja miałem 205/40/17 i nie było tragedii. Trochę w koleinach trzeba kontrować kierownicą i uważać na dziury ale można się przyzwyczaić
  
 
a ja nawet nie wiedziałem że takie laczki na 17" można wcisnąć do essa
  
 
Ja również jeżdżę na 205/40/17 i można przywyknąć. Jedyne co to proponuje pozagniatać ranty i nieco usztywnić zawieszenie, bo jak "bujnie" autem to przycierają mi z tyłu o nadkola
Wracając do komfortu to nie jest źle W zamian zyskujesz niepowtarzalny efekt oglądających się ludzi za Twoim autem.

Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: mr_nuke dnia 2008-04-07 11:27:49 ]
  
 
wygląda kozacko. Jeszcze do tego zejść zawiaskiem ze 3 cm i założyć ładne progi
  
 
Progi może kiedyś będą, a na razie to tylko obniżony i utwardzony nieco zawias, oponki z tyłu i przyciemnianie szyb. A dalej jak fundusz pozwoli