Bezpieczna dawka paliwa 2.5td(s)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam !

mam pytanie o bezpieczną dawke paliwa dla tego silnika, spotkałem się z opinią że inna dawka niż fabryczna to śmierć dla głowicy w tym silniku. tu cytat "gdyby producent był wstanie wycisnąc wiecej niż 130KM bez skutków ubocznych czyli nawet 131KM to by to zrobił" chodzi mi o dawke ustawianą na pompie nastawnikiem, jakie jest wasze zdanie ?
  
 
A w bmw jest 145 koni a to ten sam silnik niektórzy mają 170 po chipie i też cacy 130 koni to jest właśnie bezpieczna moc tego silniczka
W bmw pękały głowice i tu opel zaniżył moc celowo.Wycisnąć to się da.
  
 
Cytat:
2008-04-14 13:58:16, mik41 pisze:
A w bmw jest 145 koni a to ten sam silnik niektórzy mają 170 po chipie i też cacy 130 koni to jest właśnie bezpieczna moc tego silniczka W bmw pękały głowice i tu opel zaniżył moc celowo.Wycisnąć to się da.



hm no tak ! to kto z was ma ustawioną większą dawke paliwa ??? bo problem polega na tym że ja mam i teraz pytanie czy moge bezpiecznie z tym jedzić czy jednak dla swiętego spokoju obniżyć, w tej chwili na esi tronic Bosha ustawiona jest na 4 na obrotomierzu widać to po tym jak wskazówka spada to jest lekki spowolnienie przy 1000 obr http://pl.youtube.com/watch?v=7rzDZUOg-pM&feature=related jak na tym filmie.
  
 
Mam to samo spowolnienie. Jednak nastawnik domaga się się już czyszczenia. Zwykle dawkę ustawia się w przedziale 0,3 -0,4. Ja mam dodatkowo chipa i odpukać nic mi nie pękło.
  
 
Cytat:
2008-04-14 22:46:36, Beny_2_5_TDS pisze:
Mam to samo spowolnienie. Jednak nastawnik domaga się się już czyszczenia. Zwykle dawkę ustawia się w przedziale 0,3 -0,4. Ja mam dodatkowo chipa i odpukać nic mi nie pękło.



czyszczenia? wiesz to spowolnienie to poprostu wieksza dawka a czemu sadzisz ze masz nastawnik do czysczenia ?
  
 
Cytat:
"gdyby producent był wstanie wycisnąc wiecej niż 130KM bez skutków ubocznych czyli nawet 131KM to by to zrobił"


bo właśnie tak zrobił... twoja omega fabrycznie powinna mieć 131 KM..

autor cytatu nie błysnoł szeroko rozwiniętym rozumem..
dlatego opini tego fachowca radził bym unikać..
  
 
Cytat:
2008-04-14 23:35:40, magila_one pisze:
bo właśnie tak zrobił... twoja omega fabrycznie powinna mieć 131 KM.. autor cytatu nie błysnoł szeroko rozwiniętym rozumem.. dlatego opini tego fachowca radził bym unikać..



ja o tym wiem, to nie istotne liczy sie czy taka dawka jaką ja mam jest bezpieczna ??? i chodzi o pewne zasady jednak producent tak dawki nie ustawia fabrycznie i czy to zmienic czy nie ??? cytat równie dobry bedzie jak czy 131 zmienic na 132 .... odwołanie do ogólnego podejscia do problemu nie wspomne juz tu o wkładaniu czipów itd
  
 
Cytat:
130 koni to jest właśnie bezpieczna moc tego silniczka
W bmw pękały głowice i tu opel zaniżył moc celowo.

no a te durnie z BMW nie wpadli na ten genialny pomysl Nie opowiadaj bzdur.
BMW zobowiazalo Opla do obnizenia mocy silnika ze wzgledow marketingowych.Omegi i BMki byly w tym czasie jednoczesnie na rynku,i byly w porownywalne w swojej klasie i cenie. W BMW nikt nie bedzie sobie strzelal w stope. Ja jezdze na czipie juz 140 tys km i jak do tej pory to jedyne co mi peklo to lapa od napinacza
  
 
dawka dzisiaj została zmniejszona z 3-2 g/H na 5g/h motor w czasie jazdy jest mocnieszy lepiej przyspiesza jest bardziej czuły na gaz w dolnych partiach niestety słabie, dopiero zaczyna ostro iść jak turbina zaczyna pompowac, na wiekszej dawce szła od samego dołu nawet nie bylo czuc kiedy turbina pompuje ale cos za cos - mniesze spalanie zdrowszy silnik. Zdecydowanie silnik pracuje ciszeji co mnie ucieszyło spadła temperatura robocza silnika z 91-92 na 89 do 90c teraz jak wdeptałem 190 km/h to maxymalnie skoczyła do 95c no i znikło kopcenie przy odaplaniu to tyle.

POLECAM

Diesel Serwis Autoryzowany Zakład Naprawy Pomp Wtryskowych, Niemczyk Roman, ul. Zaułek Świdnicki 3 55-050 Sobótka -wymieniałem u nich nastawnik jest kilku mechaników i co fajne to to że przypisany jest na stałe jeden mechanik.

JG AUTO OPEL SERWIS
ul.Karkonoska 39
Wroclaw 53-015
tel. 071 362 85 68
kom. 0603 799 562
jg@jgautoserwis.pl - robiłem diagnostyke i programowanie kompa.
  
 
Cytat:
2008-04-15 20:08:08, eisvogel pisze:
no a te durnie z BMW nie wpadli na ten genialny pomysl Nie opowiadaj bzdur. BMW zobowiazalo Opla do obnizenia mocy silnika ze wzgledow marketingowych.Omegi i BMki byly w tym czasie jednoczesnie na rynku,i byly w porownywalne w swojej klasie i cenie. W BMW nikt nie bedzie sobie strzelal w stope. Ja jezdze na czipie juz 140 tys km i jak do tej pory to jedyne co mi peklo to lapa od napinacza



nie krytykuje twojego chipa chcesz masz buta jest oki ja tam wole jak panisko jechac wolniej mniej stresów.
  
 
Zeptz, na pytanie dlaczego muszę wyczyścić nastawnik - z powodu opiłków które tam się zgromadziły. Z powodu złej jakości paliwa w zeszłym roku musiałem wymieniać na pompie tulejki itd. Prócz uszczelek i paru pierdół serwis bosha na pewno nie pokusił się do jego przeczyszczenia, a z biegiem czasu problem się nasila, co jest widoczne przy parametrach wyświetlanych na diagnoskopie. Nie wiem w jakim stanie będzie w nim półksiężyc, jeżeli w kiepskim, to po czyszczeniu podziała jako-tako z pół roku.
Chip również bardzo pomaga neutralizując niedobór mocy spowodowany "nienadążnością" nastawnika oraz wypracowanego rozdzielacza PW.
Ponieważ spalanie u mnie się nie zwiększyło, a nie muszę piłować silnika żeby ruszyć spod świateł (szczególnie w lato), sądzę, że jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż misiowate 130KM z perspektywą integracji blacharskiej z tirem... lub innym powiatowym pojazdem. Żeby jechać spokojnie, być może naciskam o 30% mniej gazu niż wcześniej, dla podobnych osiągów.

Apropo... oni ci zwiększyli czy zmniejszyli tą dawkę w końcu?
A ten nastawnik to kupiłeś u nich nowy, czy taki czyszczony, używany w dobrym stanie?
  
 
Cytat:
2008-04-15 22:04:54, Beny_2_5_TDS pisze:
Zeptz, na pytanie dlaczego muszę wyczyścić nastawnik - z powodu opiłków które tam się zgromadziły. Z powodu złej jakości paliwa w zeszłym roku musiałem wymieniać na pompie tulejki itd. Prócz uszczelek i paru pierdół serwis bosha na pewno nie pokusił się do jego przeczyszczenia, a z biegiem czasu problem się nasila, co jest widoczne przy parametrach wyświetlanych na diagnoskopie. Nie wiem w jakim stanie będzie w nim półksiężyc, jeżeli w kiepskim, to po czyszczeniu podziała jako-tako z pół roku. Chip również bardzo pomaga neutralizując niedobór mocy spowodowany "nienadążnością" nastawnika oraz wypracowanego rozdzielacza PW. Ponieważ spalanie u mnie się nie zwiększyło, a nie muszę piłować silnika żeby ruszyć spod świateł (szczególnie w lato), sądzę, że jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż misiowate 130KM z perspektywą integracji blacharskiej z tirem... lub innym powiatowym pojazdem. Żeby jechać spokojnie, być może naciskam o 30% mniej gazu niż wcześniej, dla podobnych osiągów. Apropo... oni ci zwiększyli czy zmniejszyli tą dawkę w końcu? A ten nastawnik to kupiłeś u nich nowy, czy taki czyszczony, używany w dobrym stanie?



przerabiałem temat czyszczenia nastawnika na swoiim od tego zaczołem poza paroma pierdołami które trzeba sprawdzic by swteierdzic ze pozostała juz tylko pompa i nastawnik nic to niedało jak jest uwalony to nic z tego a tego sie nie regeneruje poprostu wymienia ! Dawka jest zmniejszona co do chipa juz pisałem, nie twierdze że jest czymś złym, tak samo nie wycinam katalizatora nie zaslepiam egru nie wkladam ustrojstwa do swiec. Mi 131 KM wystarcza tobie nie jak masz dobrą pompe i zdrowy motor to obejdzie sie bez piłowania na switłach i kopcenia. Oma 2.5 td jak powiedział muj mechanik jest dla ludzi mądrych. Nastawnik oczywiście jest urzywany z gwarancja na 6 miesiecy renoma Sobótki wystarczy nowe mają 12 miesięcy co do serwisu Boscha to ten temat też przerobiłem krzykneli za sam nastawnik 2200zł i do tego telefonicznie bez sprawdzania i ogladania i czego kolwiek powiedzieli ze regeneracjia całej pompy bo nowych nastawników nie wkładaja na starą pompe nie tródno sie dolmysleć jaki rachunek bym dostał po 3 dniach., a czemu odrazu całej nowej pompy nie wstawic do 10 letniego diesla którego za 2 latam pewnie sprzedam ???
  
 
Cytat:
2008-04-15 20:08:08, eisvogel pisze:
no a te durnie z BMW nie wpadli na ten genialny pomysl Nie opowiadaj bzdur. BMW zobowiazalo Opla do obnizenia mocy silnika ze wzgledow marketingowych.Omegi i BMki byly w tym czasie jednoczesnie na rynku,i byly w porownywalne w swojej klasie i cenie. W BMW nikt nie bedzie sobie strzelal w stope. Ja jezdze na czipie juz 140 tys km i jak do tej pory to jedyne co mi peklo to lapa od napinacza



Możesz jeździć jeszcze 4 razy tyle jak nie wyciskasz z niego ostatnich soków. wszystko zależy jak zwykle od traktowania silnika jednak tak czy owak BMW miały częściej problemy z głowicami niż opel.