Czym ruszyć dolną nakrętke przy tylnym amortyzatorze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, zmieniłem sobie sprężynki z przodu bez większych problemów a tu mnie tył s hamował . Nie mogę odkręcić dolnej szpilki mocującej amortyzator, czym ją odkręcić?? na razie polałem płynem hamulcowym, jak to do poniedziałku nie pomoże to chyba przytne ją boschem . Co poradzicie??
  
 
pamietaj, ze nakretka jest, jak na przyklad u mnie przyspawana, wiec sie nie wysilaj za bardzo
  
 
ja bym ja przeciol i zalozyl nowa hmm male koszta i nie ma sie co bawic
  
 
flexem...
  
 
Lukas ja miałem ten sam problem i u mnie nakrętka jest zgrzana albo przyspawana także jej nie odkręcisz.. za to odkręcasz śrubę.. z nią też są problemy ja sobie poradziłem w ten sposób, że podłożyłem pod klucz podnośnik i podnosiłem go do góry.. w końcu puściła... a jak nie masz podnośnika to chyba tylko pneumat Ci pomoże... A jak utniesz to tnij od strony bębna bo jak utniesz z drugiej to sam pomyśl co się stanie...


Pozdrawiam
  
 
tak chyba zrobię, pojadę do znajomego do zakładu i pneumatycznym spróbuje
  
 
Cytat:
2008-04-19 14:09:04, Luksas pisze:
Lukas ja miałem ten sam problem i u mnie nakrętka jest zgrzana albo przyspawana także jej nie odkręcisz.. za to odkręcasz śrubę.. z nią też są problemy ja sobie poradziłem w ten sposób, że podłożyłem pod klucz podnośnik i podnosiłem go do góry.. w końcu puściła... a jak nie masz podnośnika to chyba tylko pneumat Ci pomoże... A jak utniesz to tnij od strony bębna bo jak utniesz z drugiej to sam pomyśl co się stanie... Pozdrawiam


Zamiast podnośnika można użyć rurki, tak około 50-80cm. Wsadziłem do niej klucz i poszło dość łatwo (poprostu go przedłużyłem )
  
 
próbowałem ale nie dało rady... w poniedziałek na spokojnie pojadę i poluzuje na warsztacie, do domu mam raptem 300 m więc nic się nie stanie.
  
 
Brutalna siła + dobre klucze. Albo puści albo się ukręci - oba rozwiązania OK. Ostatecznie pozostaje pomoc palnik (nie acetylenowy tylko taki jak do lutowania) lub w ostatecznej ostateczności przecinarka kątowa. Trzeba uważać bo przypadkiem można przeciąć za dużo albo nie to co potrzeba i wtedy może być problem.
Powodzenia.
  
 
wiem już na czym stoję więc zacznę od najmniej brutalnego czyli od klucza pneumatycznego
  
 
Pneumat i nie ma ch... we wsi żeby nie poszło...
  
 
Podgrzać i porządnie obstukać. Następnie nasadka i pokrętło z przedłużeniem (np. rurka) i pójdzie bez ukręcania
  
 
Drobna sugestia przy okazji - warto odkręcać tą śrubę (nakrętka jest przyspawana) na podniesionym aucie . Sam z nia walczyłem z kanału - podniesienie samochodu znacznie ułatwiło mi pracę .
Amatorska wymiana kpl. tylnych amortyzatorów ok. 1 godziny.
  
 
U mnie poszło pneunatykiem ręcznie cięzko było