MK7 i instalacja gazowa 3 generacji.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem panowie. Temat zapewne był wałkowany. Używałem wyszukiwarki... ale interesuje mnie czy WARTO wkładać gaz w autko.
[proszę mi nie pisać że przelicz sobie na kalkulatorze netowym opłacalność]. Pytam o osobiste odczucia tych co gazu nie mieli a założyli... jeżdżę z uwagi na spalanie mało, ale z okazji podwyżki pozwalam sobie jeździć DUŻO częściej i dużo dalej... a zamierzam jeszcze więcej no i przez najbliższe 5 lat [wiem, że to sporo] posiadać Eskorcika [zakochałem się ]... w związku z tym pytanie: czy opłaca się wkładać 2,8tyś w gaz?

Nadmieniam, iż mam MK7 GHIA z motorkiem 1,8 115 koniorów... no i mam fetysz odgłosu wchodzenia silnika na obroty pow. 3, 4 tyś

[jak ktoś napisał "samochód z duszą"]. Za wszystkie odpowiedzi dziękuję.

[i sorry za język... wiadomo, nadmiar piw ]


[ wiadomość edytowana przez: Xan dnia 2008-04-21 21:32:40 ]
  
 
2,8 tys ? 3 generacja?

zmien gazownika ...

ja mam za 2,2 4 generacje sekwencje 55 tys przyjechane i jest dobrze...
w zasadzie ja jestem za gazem zaraz sie odezwa ze kuchenka sie nie jezdzi
  
 
Cytat:
2008-04-21 21:32:10, koniuXR3i pisze:
2,8 tys ? 3 generacja? zmien gazownika ... ja mam za 2,2 4 generacje sekwencje 55 tys przyjechane i jest dobrze... w zasadzie ja jestem za gazem zaraz sie odezwa ze kuchenka sie nie jezdzi


a wiesz czym się różni 3 od 4???
  
 
Cytat:
2008-04-21 21:43:56, djtados pisze:
a wiesz czym się różni 3 od 4???



wydaje mi sie ze tak..

mam zarowno 3 jak i 4

zapewne rozni sie sposobem wtrysku gazu

ale z checia dowiem sie czym dokladnie i czemu cena mialaby byc wyzsza za 3

bo z tego co kojarze cennik mojego gazownika to
1,4 tys
1,6 czy 1,8
i 2,2 sekwencja
  
 
System wtrysku sekwencyjnego AUTRONIC "Mistral" jest nowoczesną instalacją czwartej generacji, której rozwiązania techniczne dają możliwość adaptacji do zasilania gazem LPG każdego silnika z elektronicznym wtryskiem benzyny. Prostota konstrukcji daje gwarancję niezawodności i łatwość montażu - możliwość zamontowania w każdym samochodzie. SWS "Mistral" jest w pełni samoprogramowalnym systemem. Sterowanie otwarciem wtryskiwaczy elektromagnetycznych odbywa się na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Jest to jedyny sygnał potrzebny do sterowania centralką gazową. "Mistral" może pracować w każdym samochodzie, niezależnie od systemu wtrysku benzyny, pojemności silnika, bez konieczności zmiany bazowego programu (mapy). Regulacja dawki gazu odbywa się w procesie samoadaptacji systemu, podczas normalnej eksploatacji samochodu. Praca pojazdu na gazie nie zakłóca funkcjonowania innych systemów elektronicznych np. OBD

Oddzielenie reduktora od parownika pozwoliło na maksymalne ograniczenie usterek instalacji spowodowanych złą jakością gazu. SWS "Mistral" jest zapowiedzią nowej technologii w instalacjach LPG, prostych, niezawodnych i uniwersalnych systemów wykraczających poza normy standardu czwartej generacji.

To generacja cztery plus!


Instalacja 1,2,3 generacji

Czym się różni instalacja pierwszej, drugiej i trzeciej generacji?

I generacja Ten rodzaj instalacji jest przeznaczony do aut z gaźnikiem. Jej nawiększą wadą jest nieprecyzyjne dawkowanie paliwa. + Niska cena i łatwość montażu, łatwość naprawy i niskie koszty serwisu. - Konieczność częstego regulowania, wysokie zużycie paliwa, słabe osiągi (łatwo dochodzi do zubożenia mieszanki), niska kultura pracy silnika, instalacja pasuje tylko do aut gaźnikowych. II generacja To wciąż najpopularniejszy rodzaj instalacji LPG. Jej największą zaletą jest względnie prosta budowa oraz możliwość precyzyjniejszej regulacji niż w przypadku najprostszych. + Niska cena, prosta konstrukcja, precyzyjniejsze niż w przypadku instalaci I gen. dawkowanie gazu. - Konieczność stosunkowo częstych wizyt w serwisie. Instalacja nie sprawdza się w autach z plastikowym kolektorem ssącym oraz w autach z systemem EOBD, a także w silnikach z turbosprężarką. III generacja Instalacje te dostarczają gaz do kolektora pod ciśnieniem. Można je opisać jako wtrysk gazu, ale niesekwencyjny - nie mają wtryskiwaczy. + Niewielkie ryzyko "strzałów", instalacja przyjazna silnikom z plastikowym kolektorem ssącym. - Instalacje te nie sprawdzają się w autach z EOBD. Ich koszt jest dość wysoki i dlatego zamiast nich montuje się obecnie instalacje IV generacji. IV generacja Najnowocześniejsze i najdroższe rozwiązanie systemu zasilania auta mieszanką gazów propan-butan, w którym gaz jest dostarczany do silnika pod ciśnieniem (wtrysk) w fazie lotnej bądź ciekłej za pomocą wtryskiwaczy. + Korzysta z danych sterownika silnika, precyzyjnie dawkuje paliwo, nie ma wpływu na funkcjonowanie autodiagnostyki EOBD. - Drogi montaż oraz instalacja, w związku z czym inwestycja długo się zwraca.


z netu wiadomosci .
  
 
Cytat:
2008-04-21 21:47:38, koniuXR3i pisze:
wydaje mi sie ze tak.. mam zarowno 3 jak i 4 zapewne rozni sie sposobem wtrysku gazu ale z checia dowiem sie czym dokladnie i czemu cena mialaby byc wyzsza za 3 bo z tego co kojarze cennik mojego gazownika to 1,4 tys 1,6 czy 1,8 i 2,2 sekwencja


To czemu escort np z roku 97 jest tańszy od audi(z tego samego rocznika i to czasem o sporo więcej)???

Poza tym 4 generacji nie założysz wszędzie....
A kolega skogskyrkogarden znalazł pare zdań ale niestety one już przestarzałe są....
  
 
a mnie będzie kosztować druga generacja 2,2 tyś. zł. to dużo?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
djtados

daj prosze wiecej danych , ja po zwykly gas musze smigac 10 km do NACKA , a ziemny mam na miejscu , ale to ponoc inna bajka !

  
 
Cytat:
2008-04-21 22:31:35, skogskyrkogarden pisze:
djtados daj prosze wiecej danych , ja po zwykly gas musze smigac 10 km do NACKA , a ziemny mam na miejscu , ale to ponoc inna bajka !


Tak na pczekaniu to jedyne co ci powiem to że największa bolączka to butle...
Jak masz małe auto to pół bagażnika zajmą ..... i koszt butli to jakieś 2tys w góre... Reszta części jest prawie taka sama jak w lpg
Koszt takiej instalacji to ok 4-6tyś

[ wiadomość edytowana przez: djtados dnia 2008-04-21 22:35:06 ]
  
 
dołącze się do dyskusji: auto z gazem jest opłacalne wtedy gdy masz duże przebiegi i dużą pojemność silnika. Robiąc 30 tys rocznie w punto 1.2 mi sie nie opłacało, ale mając escorta 1.4 tak - wąska granica, ale kalkulatro nie kłamie, w obu miałem 3 generacje. Przy tej generacji warto zwrócić uwagę na producenta (tylko popularni i polecani) w przypadku escorta mam lepszą i zarówno wizyty jak i spalanie jest niższe (nie warto ładować instalacji do małej pojemności bo wcale nie wyjdzie taniej, nawet pomijając montaż - konieczność zmuszania auta do pracy na pełny gwizdek za czym idzie odziwo większe zużycie i częstsze serwisowanie) Esia kupiłem z gazem, przed kupnem pojechałem na oględziny u gaziarza samej instalacji. Przy aktualnej cenie paliwo/gaz to moge powiedzieć ze jeżdze prawie 2 razy taniej niż na benzynie a wierzcie mi lekkiej nogi nie mam. Zaletą tej genaracji jest niski koszt przeglądów (20) a typowe porblemy egzystencjonalne (filtry, podstawowe ustawianie) można wykonać za pomocą naszego forum. Spadek mocy? ani w jednym ani w drugim nie zauważyłem, ale jest zmiana zachowania na gazie mocniejszy jest dół, a na benzynie góra. ciągle po stronie wad jakiegokolwiek gazu jest częstsza wymiana świec i oleju i warto tego przestrzegać. Prozaiczna i niezaważalna zaleta to, że nie trzeba się brudzić jakimś brudnym dystrybutorem.
Cytat:
2008-04-21 22:31:35, skogskyrkogarden pisze:
djtados daj prosze wiecej danych , ja po zwykly gas musze smigac 10 km do NACKA , a ziemny mam na miejscu , ale to ponoc inna bajka !

  
 
Cytat:
2008-04-21 23:05:58, grzesiek127 pisze:
dołącze się do dyskusji: auto z gazem jest opłacalne wtedy gdy masz duże przebiegi i dużą pojemność silnika. Robiąc 30 tys rocznie w punto 1.2 mi sie nie opłacało, ale mając escorta 1.4 tak - wąska granica, ale kalkulatro nie kłamie, w obu miałem 3 generacje. Przy tej generacji warto zwrócić uwagę na producenta (tylko popularni i polecani) w przypadku escorta mam lepszą i zarówno wizyty jak i spalanie jest niższe (nie warto ładować instalacji do małej pojemności bo wcale nie wyjdzie taniej, nawet pomijając montaż - konieczność zmuszania auta do pracy na pełny gwizdek za czym idzie odziwo większe zużycie i częstsze serwisowanie) Esia kupiłem z gazem, przed kupnem pojechałem na oględziny u gaziarza samej instalacji. Przy aktualnej cenie paliwo/gaz to moge powiedzieć ze jeżdze prawie 2 razy taniej niż na benzynie a wierzcie mi lekkiej nogi nie mam. Zaletą tej genaracji jest niski koszt przeglądów (20) a typowe porblemy egzystencjonalne (filtry, podstawowe ustawianie) można wykonać za pomocą naszego forum. Spadek mocy? ani w jednym ani w drugim nie zauważyłem, ale jest zmiana zachowania na gazie mocniejszy jest dół, a na benzynie góra. ciągle po stronie wad jakiegokolwiek gazu jest częstsza wymiana świec i oleju i warto tego przestrzegać. Prozaiczna i niezaważalna zaleta to, że nie trzeba się brudzić jakimś brudnym dystrybutorem.


Ciekawa teoria....
Jakbyś troszke niżej zauważył to być nie napisał że masz 3 gen...
Tak BTW to masz zapewne 2 gen
  
 
Xan, powiem Ci że opłaca sie montować instalacje gazową w naszych autkach (mam takie same autko) tylko ja na Twoim miejscu założył bom sekwencje, ja mam BRC ESGI i nie narzekam. Zamontowałem ją w październiku, przejechałem 15 000 km i jest OK (koszy instalacji 2500zł)
  
 
O nareszcie jedna prosta odpowiedź... choć i resztą informacji nie pogardziłem
  
 
ja bym zakladal sekwencje nawet sie nie zastanawial
fakt faktem ze ja mialem za grosze, no ale...