Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-06-16 11:03:08 Drogi użytkowniku Kanta lub Poloneza ze starym układem hamulcowym. Na podstawie swoich i cudzych doświadczeń z naprawami i użytkowaniem hamulców w tych modelach postanowiłem poświęcić chwilkę (na tle godzin, a nawet dni spędzonych na kombinowaniu jak prawidłowo naprawić układ hamulcowy w Kancie, to naprawdę chwileczka) aby podzielić się z Tobą moimi spostrzeżeniami i wiedzą na ten temat.
|
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-06-16 11:03:30 Sposób na ukręcony odpowietrznik:
|
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-06-17 02:20:26 Któregoś dzionka jak robiłem hamulce w czerwonym (pierwszy raz porządnie i samemu, a nie dzięki "genialnym" radom kuzyna jako totalny laik, to nie miałem jednego tłoczka nowego i przeszlifowałem wżery. Od ponad dwóch lat hamuje równo na oba przednie koła i się nie zapieka. Przeżył nawet półroczny postój i jest git. Tak więc po pierwsze można między bajki włożyć opowieści, że w kancie trzeba co 2 miesiące zaglądać do hamulców, bo wystarczy porządnie zrobić, po drugie jak widać nawet jak się przeszlifuje tłoczek, to przy dobrze zrobionych hamplach będzie się dobrze trzymał i prawidłowo funkcjonował.
Zresztą dlatego też napisałem, że tylko lekko zmęczony tłoczek można robić. Jak ma ostre wżery, to od kopa wymiana. I jeszcze zauważ jaką granulację papieru ściernego zalecam. PRLowski papier toaletowy był agresywniejszy Chodzi tylko o delikatne wygładzenie powierzchni. [ wiadomość edytowana przez: Wujek-Kajtek dnia 2007-06-17 02:22:20 ] |
paweldobra POLONEZ Dobra | 2007-06-24 12:42:09 a ja proponuje wymiane gumek na oryginalne.sa drozsze ale pewniejsze.te podroby za 5 zl na 2 kola to tandeta.tloczek chwile po zlozeniu chodzi dobrze ale ppo kilku minutach puchnie gumka i jest zatarty.a przy wymianie rurek na tyle ,trzeba pa,ietac aby przymocowac je tak jak fabrycznie.czyli do mostu jakimis opaskami.duzo ludzi tego nie robi skutkiem czego jest pekniecie rurki w krotkim czasie.a co do plynu hamulcowego to najlepiej wymieniac go zawsze przy naprawie ukladu.idiota,ktory skonstrulowal te zaciski z ALUMINIUM powinien wisiec juz dawno.metalowy tloczek,ktory pracuje w aluminium wyciera je,i powoduje zanieczyszczenie plynu jego opilkami.
a gdzy urwie sie nam odpowietrznik to proponuje najpierwnalac plynu do tloczka i umiejetnie wkrecic w gumowy przewod tak aby sie on nie wylal.pomoze to szybszemu odpowietrzeniu. zawleczki n zabezpieczeniach proponuje wymienic na standardowe zawleczki.takie jak stosuje sie np.na zabezpieczeniach walkow,nakretek na srubie.trzeba tylko lekko przyciac.to jest o wiele pewniejsze zabezpieczenie niz smiesznej konstrukcji fabryczne.zawsze trzeba pamietac o tym,ze jak wymieniamy przewody gumowe to wymieniamy uszczelke miedziana.a w szczegolnosci gdy odpowietrzamy wezem.trzeba pytac przy kupnie weza o nowa bo powinna byc w komplecie. to na tyle.co wiedzialem to dopisalem.aaa i jeszcze jedno plyn to dot 4,a nie jakies tam gowno np.R3 |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-06-24 19:38:37 Dobrze prawicie
A co do płynu, to zdecydowanie tylko czwórka, bo trójka to nieporozumienie. |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2007-06-24 20:16:13 Nikt nie napisał ważnej rzeczy: odpowierznik nalezy odkręcać nasadowym, albo rurkowym |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-06-24 20:29:18 Przy wymianie przewodow elastycznych (pierwszy raz, przynajmniej prawdopodobnie) kupcie od razu metalowe |
paweldobra POLONEZ Dobra | 2007-06-25 15:15:39 a gdy wymieniamy rurke to najlepiej kupic sobie klucz oczkowy '10' naciety z gory.sa takie w marketach i sklepach motoryzacyjnych za kilka zl.innym kluczem nie radze podchodzic. |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-06-27 23:46:19 Ja nie polecam grafitowego. Miedziany jest lepszy. Grafitowy w pewnym momencie zamienia się w powodującą opory grudę, a miedziany nie zmienia konsystencji. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-06-28 08:35:33 Ja smaruję pastą do tłoczków. Miejsca styku klocek jarzmo takze. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-06-28 21:30:19 Tyż próbowałem pastą do tłoczków i tyż było dobrze, aczkolwiek z przyzwyczajenia jadę miedzianym |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2007-06-30 00:52:31 najwazniejsze zeby czysm posmarowac, inaczej korozja elektrochemiczna czyni spustoszenia. |
paweldobra POLONEZ Dobra | 2007-07-01 16:03:55 problem zatartych tloczkow wynika ze zlej konstrukcji calego zacisku.jest on wykonany z aluminium i tarcie tloczka w aluminiowym zacisku powoduje powstawanie opilow aluminium i zatarcie tloczka.gdy otworzymy zacisk i sposcimy troche pynu,zobaczymy ze plyn sie od tych opilkow az swieci.w przypadku zlej jakosci plynu,wystepuje to juz po przebiegu rzedu kilku tys. km
gdy nie mamy oryginalnych gumek do zacisku,to proponuje [te rzemieslnicze] niczym nie smarowac.bron boze smarem.od razu spuchnie gumka i robota na marne.a oslonki gumowe na tloczek to tylko oryginalne.moga byc nawet stare.bo nowe odspadna przy 1 hamowaniu. |
draiwer5 (S) bmw 518i Białystok | 2007-10-23 02:30:14
ja zawsze samruje grafitowym w każym aucie i jest ok |
Waldi_L_N FSO 1500 kombi Poznań | 2007-10-23 08:42:29 A ja smar miedziowy lub molibdenowy - też dobrze pracuje na gorąco. |