Lusterko fotochromatyczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Proszę o pomoc w zamontowaniu i podłączeniu lusterka fotochromatycznego.
W moim samochodzie (omega b 1998r TD ) zamontowane jest zwykłe manualne lusterko wewnętrzne wsteczne. Fotele są bez pamięci, więc chodzi tylko o efekt samościemniania. Niestety lusterko jest od angola ale podobno można to przestawić gdzieś na osi obrotu.
Będę wdzięczny za podpowiedź, schemat ewentualnie zdjęcia.
Jestem przekonany, że ktoś już to rozgryzł.

Pozdrawiam wszystkich Lobowiczów!!
  
 
Siemka.
I ja chciałem kiedyś zamontować, nawet zakupiłem takowe ale gość który serwisuje mi autko powiedział że musiałby grzebać w kompie i że trzeba by było jeszcze cos dokupić więc ja osobiście dałem sobie na spokój

Jak Ci się uda to daj mi znać. Pozdrawiam
 
 
Cytat:
2008-05-20 21:00:28, szyna1 pisze:
Niestety lusterko jest od angola ale podobno można to przestawić gdzieś na osi obrotu.


Obawiam się, że to zonk. W lusterku grzebałem gdy zakładałem swoje, nie bardzo widzę szanse na ingerencję. No chyba że Adam Słodowy...
Natomiast założenie lusterka od europejczyka jest proste. Trzeba tylko wymóc na sprzedawcy, aby dodał kabel od wiązki, bo wtyczka nietypowa.

pozdr,
Robert
  
 
w zeszłym roku kupiłem takie lusterko u Mariosa, też od anglika i od modelu B ,troszkę to trwało ale w końcu rozebrałem,i okazało się że można przerobić je na wersję europejską.Po rozebraniu uchwytu(mocno wciśnięty)wystarczy obrócić odpowiednio i włożyć z powrotem,żadnych problemów.Z elektryką u mnie była inna wtyczka w lusterku niż w aucie,ale do podłączenia wystarczyły tylko dwa kabelki więc podpiąłem się "skrótami" do oryginalnej wtyczki w aucie i wszystko działa.
  
 
Witam ponownie.
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Myślę, że problem może być w prawidłowym podłączeniu tego lusterka. Lusterko posiada oryginalną kostkę 11( 6 + 5) pinową i wiązkę różnokolorowych przewodów. Który jest który i jak je podłączyć w samochodzie aby spełniało funkcje założone przez konstruktorów. Oczywiście sprawa dotyczy tylko rozjaśniania i ściemniania ale w odpowiednich momentach. Jazda o zmroku, jazda w nocy, oświetlenie lusterka światłami drugiego samochodu jadącego za nami, otwarcie drzwi, włączenie wstecznego biegu. We wszystkich tych przypadkach lusterko reaguje.

Proszę o pomoc zaprawionych w tego typu bojach Lobowiczów.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-05-21 17:05:29, szyna1 pisze:
Lusterko posiada oryginalną kostkę 11( 6 + 5) pinową i wiązkę różnokolorowych przewodów. Który jest który i jak je podłączyć w samochodzie aby spełniało funkcje założone przez konstruktorów.


Wszystko jest w schematach na stronie LOBu, łączie z kolorem przewodu i pozycją pina w złączce.

Lusterko bierze masę, zasilanie (stałe spod stacyjki), o ile dobrze pamiętam dodatkowy + od oświetlania wewnętrznego oraz sygnał + od cofania. Pierwsze trzy znajdziesz w kostce od lampki.

Sygnał cofania trzeba pociągnąć z dołu, oryginalnie wiązka rozpoczyna się po lewej stronie nóg kierowcy w głównym złączu szufladowym (na schemacie to chyba X1). Prawdę mówiąc, podciągnąłem kabel na dół, i już nie chciało mi się wcinać w główną wiązkę, więc reakcji na wsteczny nie mam.

Reszta przewodów to sterowanie silniczkami i odczyt potencjometrów pozycjonujących dla komputera pamięci foteli, zaniedbujesz.

Cała sprawa zajmuje z godzinę roboty, z czego większość to przepychanie kabla w lewym słupku pod plastikami.

pozdr,
Robert
  
 
Weź schemat z późniejszych modeli i po zawodach. Twoją rolą jest tylko wyłacznie doprowadzenie napięcia do lusterka skoro nie posiadasz foteli z pamięcią. Tak było u GrzegorS i sobie poradziliśmy.
  
 
[quote]
2008-05-21 18:28:41, Nixon pisze:
Wszystko jest w schematach na stronie LOBu,

Dziękuję za informacje.

Otworzyłem schematy z głównej strony LOB ale nawet nie wiem gdzie mam patrzeć na który plik.
Niestety nie potrafię czytać schematów elektrycznych ( musiałem opuścić te lekcje w szkole), więc myślę, że nie obędzie się bez pomocy elektryka. Przypuszczam, że dla Lobowiczów "oswojonych" z prądem jest to banał. Dla mnie to szczyt nie do przejścia. A najgorsze jest to, że nie będę mógł zrobić tego sam. Bardzo nie lubię jak ktoś mi rozbebesza auto.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na jakieś światło w tunelu.
  
 
Cytat:
otwarcie drzwi, włączenie wstecznego biegu. We wszystkich tych przypadkach lusterko reaguje.


co się dzieje z lusterkiem przy otwieraniu drzwi i jak reaguje na wsteczny ,bo nie wiem
  
 
Cytat:
2008-05-21 20:43:37, MarekV6 pisze:
co się dzieje z lusterkiem przy otwieraniu drzwi i jak reaguje na wsteczny ,bo nie wiem


W przypadku zapalenia lampki górnej (a więc także przy otwarciu drzwi), oraz przy wrzuceniu biegu wstecznego, przyciemnianie nie działa.

pozdr,
Robert
  
 
Cytat:
2008-05-22 19:40:20, Nixon pisze:
W przypadku zapalenia lampki górnej (a więc także przy otwarciu drzwi), oraz przy wrzuceniu biegu wstecznego, przyciemnianie nie działa. pozdr, Robert




ja wszystkie kable wzielem ze sterowania swiatelkiem. + staly + po stacyjce masa i sterowanie drzwiami. 20 minut roboty.
  
 
Cytat:
2008-05-23 14:05:10, beast6 pisze:
ja wszystkie kable wzielem ze sterowania swiatelkiem. + staly + po stacyjce masa i sterowanie drzwiami. 20 minut roboty.



Tak jak napisałem we wtyczce przy lusterku jest 11 pinów w II rzędach. Rząd z 6 pinami mnie nie interesuje gdyż są to przewody do sterowania położeniem lusterka. Pozostaje rządek z pięcioma pinami.
Kolory przewodów w kolejności to:
7 - szary z cienkim czarnym pasem
8 - brązowy
9 - różowy z cienkim zielonym pasem
10 - różowy z cienkim fioletowym pasem
11 - szary z cienkim niebieskim pasem
12 - pusty

proszę o informację jak je podłączć do przewodów w samochodzie, który to masa a który + 12, który odpowiada za rozjąśnienie lusterka przy otwarciu drzwi a który przy włączeniu biegu wstecznego. Zasilanie z tego co już sie dowiedziałem można wziąć od lampki oświetlenia lub z kostki wolnej w podsufitce. Są dwie duża 6 pinawa i mała 2 pinowa.
Jak widzićie dla laika to zbyt dużo kombinacji.
Jestem przekonany, że jak ktoś to sam podłączał to dokładnie wie jakie kolory kabli łączył i z kąd je brał

Pozdrawiam i czekam na informację która pozwoli mi połączyć to lusterka z samochodem.
  
 
Na 100% na 8 dajesz masę ("-") a na 11 "+" na 100% Wg schematu napięcie te jest zbierane ze stacyjki co nie przeszkadza podpiąć się gdziekolwiek. 9 odpowiada za "rozjaśnianie przy otwieraniu drzwi" jak to napisałeś (sygnał brany z zamka (włącznika w drzwiach kierowcy) natomiast 10 współpracuje ze wstecznym (sygnał brany z układu zasilania światłami wstecznymi).

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-05-24 18:56:45 ]
  
 
Serdeczne dzięki gieroy.

Oświeciłeś mnie to już konkrety.
Proszę jeszcze o informacje czy któryś z sygnałów można pobrać z kostki od szyberdachu np. napięcie i masę ( które piny) a które z kostki oświetlenia kabiny, może sygnał do oświetlenia w momencie otwieranych drzwi. Współpraca ze wstecznym chyba będzie najtrudniejsza bo podejrzewam, że sygnał z układu zasilania światłami wstecznymi nie dochodzi w okolice lusterka.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
  
 
Zasilanie bierz z najbliższego układu mającego stałe zasilanie w czsie przebywanie w samochodzie czyli z oświetlenia jak najbardziej ale z oświetlenia dodatkowego (włączanego na żądanie) a nie tej lampki, która świeci sie podczas otwarcia drzwi. Pozostałe sprawy musisz już sobie sam rozwiązać czyli jak i gdzie się wpiąć. Nie tnij tylko kabli tylko używaj złączek do wpiniania. Wygodniejsze i pewne.