[Atos Prime] - tarcie jakiegoś elementu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam następujący problem z moim autem. Biegi zmieniam: 20 km/h - 2 , 40 -3, 60 -4, około 90 -5. I w momencie kiedy go "przytrzymuje" np 45 na drugim biegu z prawej, przedniej części słyszalne jest tarcie, cos z rodzaju dźwięku spawarki, dźwięk mija po zwiekszeniu prędkości o 5-10 km/h. Ewentualnie jak zmienię bieg. W druga strone przy redukcji biegu jest taka sama sytuacja. Wiecie co to może być?

[ wiadomość edytowana przez: sundance_kid dnia 2008-05-18 19:33:49 ]
  
 
Chyba raczej dźwięk występuje przy określonych obrotach. Określ przy jakich i czy na każdym biegu. Podejrzewam że na każdym więc może elementy rozrządu wydają takie dźwięki(np. rolka) lub alternator, pompa wspomagania itp.

[ wiadomość edytowana przez: BartBartez dnia 2008-05-18 21:48:39 ]
  
 
Może w układzie wydechowym coś jest poluzowane i robi się jakiś rezonans przy określonych obrotach. To częste zjawisko.
  
 
BartBartez - nigdy nie miałam na dłużej samochodu z licznikiem od obrotów więc trudno mi je określić. Piszesz o pompie wspomagania, czego? Dźwięk występuje na każdym biegu oprócz 5 i znika po zwiększeniu prędkości.
A o usterkach które piszesz wiązały by sie jakieś inne objawy? Bo oprócz tego dźwięku silnik chodzi równiótko, żadnych wycieków, nie bierze oleju, nie ma problemów z odpaleniem czy duszeniem się.
Jarek_2 Z wydechem wszystko ok.

Jeszcze jest taka kwestia, że jakiś czas temu wymieniane były wahhacze, tuleje, klocki i tarcze. Po tym zabiegu dźwięk również był ale występował sporadycznie i był o wiele cichrzy. Kolejna rzecz, że jak auto jest obciążone trudniej jest uzyskać ten dźwięk.
  
 
Nie pozostaje nic innego jak wjechać na kanał i wprowadzić go na odpowiednie obroty. Wtedy druga osoba pod autem słucha skąd dochodzi dźwięk. Ewentualnie bez kanału można osłuchać najpierw komorę silnika. Na odległość nikt nie wskaże Ci elementu, który wydaje te dźwięki
  
 
Dzieki za wskazanie w jakim kierunku mam szukać
  
 
Na początek zrób tak jak napisał BartBartez, osłuchaj auto na postoju. Delikatnie dodawaj gazu a druga osoba niech słucha.
Jeśli ten dźwiek jest związany bezpośrednio z obrotami silnika to nie będzie miało znaczenia czy auto jedzie czy stoi.

Zastanawia mnie to co napisałaś o tym obciążeniu auta
Coś z półosią, przegubem
No nic.... potem pomyślimy, najpierw osłuchaj auto
  
 
Zrobię to dzisiaj. Jak czasem na biegu jałowym (bieg za słabo wrzuciłam i wyskoczył) wcisnełam gaz do dechy to tego nie było. Ale podjadę na kanał, na autach się słabo znam więc niech ktos inny to oceni. Skłaniałam się ku zawieszeniu ponieważ jest jeszcze czasem tak, że autem lubi zarzucić. Na wertepach, na zakrętach jest bardzo dobrze, na prostej równej drodze czasem lubi lekko zboczyć z toru.
  
 
Przyczyn może być wiele, Atos nie pasuje do naszych drogowych kolein, jest za wąski. Warto sprawdzić auto na tzw. szarpakach bo pewnie na nic innego nie da się mechaników namówić.
I oczywiście sprawdzić geometrię.

Fajne stereo, 2 kanały