Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mani Opel Astra Wrocław | 2008-03-22 10:13:15 Koledzy, koleżanki. Od dłuższego czasu odnoszę wrażenie, że moja Astra słabo hamuje. Wczoraj przeprowadziłem test - 4 osoby na pokładzie i pedał do końca. W moim mniemaniu koła powinny się zblokować, bo ABSu nie mam, a tu efekt jest taki, że auto hamuje i wydaje się, że jak by tak jeszcze ciut to Aska zablokowała by koła. No i tu właśnie proszę o pomoc. Wspomaganie układu hamulcowego działa raczej poprawnie. (testowałem na wyłączonym silniku i po napompowaniu i zapaleniu pedał ustępuje). Macie może pomysł? Ja mam pewien, ale narazie nie chce podsówać rozwiązań. Proszę o Wasze opinie.
[ wiadomość edytowana przez: GSI dnia 2008-03-24 10:30:00 ] [ powód edycji: Poprawiłem nagłówek ] [ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2008-03-27 12:03:27 ] |
_model_ Forumowicz opel Astra 1.7D Toruń | 2008-03-22 22:06:46 Sprawdz klocki i okładziny hamulcowe na szczękach, a może i trzeba tarcze wymienić i ew. bębny (no chyba ze masz z tyłu też tarcze). Miałem podobnie i wymieniłem klocki z przodu i z tyłu bębny, szczęki i odrazy cylinderek bo leciał. Teraz hamuje jak złoto.
Pozdrawiam |
mutra Forumowicz Astra 1,6 16 v CARAV ... Wrocław | 2008-03-23 11:25:20 ja polecam mini "remoncik" układu hamulcowego U siebie wymieniłem tarcze z przodu razem z klockami na ATE i do tego nowy płyn i odczułem wyraźną poprawę (szczególnie z dużych prędkości) za całość zapłaciłem 450 zł. U ciebie wyszłoby na pewno mniej bo z tego co widze masz koła 13' czyli niewentylowane tarcze z przodu? |
_model_ Forumowicz opel Astra 1.7D Toruń | 2008-03-26 15:13:11
Ja akurat w swoim mam tarcze wentylowane a mam zwykłego dieselka i koła 13', więc nie jest powiedziane ze nie ma wentylowanych tarcz. |
mutra Forumowicz Astra 1,6 16 v CARAV ... Wrocław | 2008-03-27 15:51:34 ale tarcz nie masz 256mm tylko mniejsze prawda? |
_model_ Forumowicz opel Astra 1.7D Toruń | 2008-03-27 16:32:44
Kurcze nie pamiętam dokładnie, ale raczej mniejsze. |
artusb Opel Astra F Caravan Kraków | 2008-05-28 21:36:20 Przyznam sie ze mam cos podobnego.
Wymienilem tarcze i klocki, i jest taki dziwny objaw ze baaaardzo gleboko musze wciskac pedal hamulca zeby zaczela hamowac... nie wiem o co chodzi , czy ma ktos jakis pomysl? |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2008-05-28 21:43:56 Jak ktoś już niżej zasugerował - spróbuj sprawdzić, ewentualnie wymienić szczęki hamulcowe - u mnie to pomogło. |
artusb Opel Astra F Caravan Kraków | 2008-05-28 22:09:29 hmmm, myslisz ze cale cisnienie ucieka do tylu hmmm
z tego co mi wiadomo to jakies z 10 tys km byly wymieniane wlansie hamulce z tylu.. chyba ze sie juz koncza albo byly xle wymienione Dzieki za rade popatrze przy najblizszej okazji |
Mariann Forumowicz Vectra B Słupno | 2008-05-29 10:18:10 A ja proponuje wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie układu.
Pozdrawiam |
bolgi Forumowicz VAUXHALL VECTRA lublin | 2008-05-29 17:18:57 ...wymienic płyn, sprawdzic czy tłoczki w zacisku nie stoją, wymienic na nowy zestaw prowadzenia zacisku(kpl.) sprawdzic cylinderki tylne.....tez moga stac. pozdro |
JanuszGnitecki Forumowicz OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2008-05-29 22:26:58 Każdy pomysł jest do zrealizowania, pod warunkiem , ze na końcu nie otrzymamy auta o znikomej wartości rynkowej za to z kosztownymi hamulcami. Pozostaje więc, albo odzyskać parametry zbliżone do fabrycznych, albo zmienić auto. Życzę oczywiście tego drugiego.
Reszta to jałowe dyskusje |
artusb Opel Astra F Caravan Kraków | 2008-06-05 20:57:51 wiesz co " JanuszGnitecki" z takim podejsciem to sie nie oplaca nic robic przy aucie, i albo niech zgnije i sie rozpadnie albo go najlepiej wsadzic do gararazu i niech sobie czeka na lepsze czasy.
Jazda autem kosztuje, tak samo jak tankujesz paliwo tak samo tzreba wymieniac elementy eksploatacyjne. a jak niestac kogos na wymiane hamulcow to tym bardziej niestac go na inne auto. takie jest moje zdanie. |
JanuszGnitecki Forumowicz OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2008-06-06 09:40:57 Wiwsz co Artush, nie rozumiem twojej irytacji, skąd wniosek, że nie należy NIC robić?
Jeżeli przeczytasz uważnie, to sądzę, że zrozumiesz sens mojej wypowiedzi, ale powtórzę go dla jasności. Uważam, że w aucie o sporej historii należy dbać przede wszystkim o zachowanie parametrów fabrycznych, tak, by było maksymalnie sprawne, inwestowanie w kosztowne zmiany jest imo conajmniej dyskusyjne. No chyba, że dane auto stanowi wszechogarniającą pasję i godzimy się na fundowanie mu coraz to kolejnych nowinek technicznych. Jak to wpływa na jego ogólną wartość na ogół wszyscy wiedzą. Czy teraz everything is clear ? Pozdr, |
bolgi Forumowicz VAUXHALL VECTRA lublin | 2008-06-07 11:36:59 ....hamulce to bezpieczeństwo nasze i innych urzytkownikow drog i nie sądze ze inwestowanie w nie to zły pomysł, nawet jakby mialo to podwioc wartosc calego nadwozia... |
JanuszGnitecki Forumowicz OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2008-06-07 11:46:50 Swiatła to również bezpieczeństwo, więc inwestycja w ksenony, a dynamiczny silnik ? czyż nie zwiększa bezpieczeństwa?
Czy to oznacza, że każdy kupiony samochód mamy modyfikować, a ci, którzy użytkują je zachowując parametry producenta to pozbawieni szerszego spojrzenia stetryczali emeryci? |
bolgi Forumowicz VAUXHALL VECTRA lublin | 2008-06-07 12:03:23 ....przeczytaj od poczatku wszystkie posty i nie koloryzuj o ksenonach bez homologacji, kreceniu silnikow i poprawianiu fabryki, chcemy doradzic koledze co zrobic zeby hamulce w jego astrze wrocily do fabrycznych parametrow.....a jesli nawet go stac na lepsze tarcze,klocki,zestaw prowadzenia zacisku,reperaturki tłoczka i płyn to nie zniechecaj go...raczej staraj sie pomoc....pozdro |
JanuszGnitecki Forumowicz OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2008-06-07 13:07:34 Biedak, został przez okrutnego forumowicza zniechęcony do utrzymywania auta w należytym stanie. Ot i proszę, on chciał dowiedzieć się ile można wydać i na co, żeby mieć hamulce jak należy, a ten podły Janusz zbeształ go i wyśmiał. Co więcej, koloryzuje i nie umie nawet czegokolwiek doradzić, bo albo jest bogaty i jeździ MAYBACHEM, albo jest druciarzem, albo nie wie czym różni się kierownica od lusterka. Teraz sam zainteresowany pewnie przebywa na kuracji po przeżytej traumie, bo się nie odzywa.
Na szczęście są jeszcze ludzie umiejący wykryć takiego typa i dać mu stanowcy odpór, żeby nie zniechęcał innych do inwestowania w bezpieczeństwo, a także nie szydził z nich. Trwaj dalej na straży, odwalasz kwał porządnej roboty |
alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2008-06-09 14:08:15 mani zaczął bym od wymiany płynu i sprawdzenia wizualnie klocków i tarcz. napisz na ilu ząbkach trzyma ci ręczny.
tu pierwszą sprawa do sprawdzenia to czy sprężynki trzymające zacisk są na miejscu.
po pierwsze albo ty nie masz pojęcia o cenach rynkowych albo nie zważasz na pieniądze i zmieniasz auto jak olej jest do wymiany. po drugie okp jest od prowadzenia 'jałowych dyskusji' i pomocy technicznej. po trzecie jeżeli uważasz ze pomoc jest jałowa to po co wchodzisz na forum techniczne. po czwarte ludzie naprawiają swoje auta bo je 'kochają' P.S. nie musisz odpowiadać bo i tak będzie to jałowa gadka |