Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-02-09 23:00:26 nie ma
weź drut i sprawdź błędy |
mukaso PEUGEOT 406 Kielce | 2008-02-10 15:05:47 Ja bym zaczął od sprawdzenia kabelka przu czujniku. Sprawdź czy nie jest luźny i wyczyść styk. |
Dzidziul Nubira combi Warsiawka | 2008-02-10 23:08:56
Wskaźnik temperatury silnika nie do sygnału idącego do kompa z czujnika temperatury. Są to dwa różne obwody. |
rudi Espero Wloclawek | 2008-07-17 00:01:33 pokazuje mi blad 14, czyli jesli rozumiem to pewnie czujnik temperatury chlodziwa do wymiany+ tylko gdyie on dokladnie sie znajduje przy 1,5 l ? |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-07-17 07:28:52 |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2008-07-17 08:42:38
A w ktorym momencie od zapalenia samochodu zapala sie CHECK? Jak zachowuje sie silnik? |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2008-07-17 10:31:03
kod 14 występuje po 50 sekundach od uruchomienia silnika, jeśli ECU otrzyma informację że temperatura płynu chłodzącego jest poniżej - 38 stopni Celsjusza. Może to być spowodowane przerwaniem przewodu czujnika lub uszkodzonym czujnikiem. |
rudi Espero Wloclawek | 2008-07-17 11:15:39
na benzynie się świeci i wyraźnie dłużej trzeba kręcić oraz wcisnać gaz do dechy żeby zapalił- poza tym po sprawdzeniu na złączce diagnostycznej znaną metodą spinaczową pokazuje się właśnie kod 14. Już kupiłem ten czujnik tzn. chyba w sklepie dali co mieli jak zwykle i wychodzi na to, że dali ten mniejszy od wskaźnika na desce a wskazania to są normalne tylko chyba komputer z tego drugiego dostaje błędne odczyty- tak mi sie wydaje przynajmniej. Dzięk iza porady i zdjęcia wszystkim. Wychodzi na to, że dostęp z kluczem do ego czujnika jest nieciekawy i chyba kanał jest niezbędny aby tam dotrzeć z jakimś kluczem |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2008-07-17 20:09:28
Zrób innaczej. Nowy czujnik podłącz na zewnątrz bez wkręcania go w miejsce starego...powinno działać. Wtyczka od tego czujnika temperatury na dwa bolce we wtyczce i o ile pamiętam do funkcjonowania nie potrzebuje kontakty z masa samochodu. Sama wtyczka jest OWALNA, jakby w sklepie pytali. Przy zdejmowaniu wtyczki ze starego czujnika bardzo uważaj na zatrzask który trzyma wtyczkę, bardzo łatwo go ułamać. Może też tak być, że wtyczka się zsunęła albo masz brudne styki. Na wiosnę przerabiałem także problemy z tym czujnikiem, ale u mnie problem tkwił w tym, że wtyczka się zsunęła i czasami nie było kontaktu. Objawy przy odpalaniu silnika był takie, że źle odpalał, a jak odpalił to dziwnie pracował. Powodzenia |
rudi Espero Wloclawek | 2008-07-17 22:16:59
Już wymieniełem ten czujnik od komputera, był całkowicie do niczego dosłownie wisiał na włosku tj. kabelkach i rozpadł się na części przy wyjmowaniu i już zapala lepiej ale gorsza jest inna sprawa bo zauważyłem że kapie gdzieś od strony rozrządu płyn chłodniczy i faktycznei powoli go ubywa - czyżby to pompa popuszczała trudno to stwierdzić gdyż nie widać skąd to dokładanie wycieka bo wszystko zasłonięte ale skąd by mogło chyba tylko spod pompy może leceć, oj chyba nowa robota będzie, psia jucha |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2008-07-18 12:27:57
Obowiązkowo i szybko sprawdź skąd dokładnie cieknie. Pompy w naszych wozach potrafią szybko paść. |
rudi Espero Wloclawek | 2008-07-18 17:04:33
Tak zrobiłem -pompa i rozrząd wymieniony - faktycznie ciekła i to dość mocno ale wytrzymała swoje i padła jak to sie mówi na czas wymiany rozrządu to i pół biedy ale wydatek zawsze jest - nowa pompa, któa jak zauważyłem miała nieco większe łopatki od tej starej, kosztowała ponad 80 zł a cały rozrząd dokładnie 242 zł + robocizna i płyn do chłodnicy. Mam nadzieję, zę swoje to wytrzyma. |