Check engine i czujnik temp.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko, od dłuższego czasu miałem problemy z prawidłowym wskazaniem temperatury, tj; raz pokazywał że zimny, a za chwile, że jest OK. Po jakimś czasie zaczęła zapalać sie check engine (po rozgrzaniu) i dzisiaj zauważyłem,że wsazówka od temp. leży (zimny). Pytanie jest takie: czy jest sens jechać do warsztatu i płacić za podpięcie scanera (odczyt błędu), czy tylko kupić nowy czujnik i zrobić restart komputera?
  
 
nie ma

weź drut i sprawdź błędy
  
 
Ja bym zaczął od sprawdzenia kabelka przu czujniku. Sprawdź czy nie jest luźny i wyczyść styk.
  
 
Cytat:
2008-02-09 22:38:56, majkel2420 pisze:
Po jakimś czasie zaczęła zapalać sie check engine (po rozgrzaniu) i dzisiaj zauważyłem,że wsazówka od temp. leży (zimny).



Wskaźnik temperatury silnika nie do sygnału idącego do kompa z czujnika temperatury.
Są to dwa różne obwody.
  
 

pokazuje mi blad 14, czyli jesli rozumiem to pewnie czujnik temperatury chlodziwa do wymiany+ tylko gdyie on dokladnie sie znajduje przy 1,5 l ?
  
 
Cytat:
2008-07-17 00:01:33, rudi pisze:
pokazuje mi blad 14, czyli jesli rozumiem to pewnie czujnik temperatury chlodziwa do wymiany+ tylko gdyie on dokladnie sie znajduje przy 1,5 l ?



w archiwum


napewno sa dwa czujniki
jeden jest od wskazań temperatury na desce a drugi od załączania wentylatora
obydwa sterują poprzez komputer
jak się przeprosisz z wyszukiwarką to nawet fotki znajdziesz który jest od czego i jak je poznać
jeden jest na większy klucz, drugi na mniejszy
wymienialismy go kiedys z Machą i było to dobrze opisane
nawigator (jesli się nie myle) nawet chyba fotki wkleił
a zeby nie bylo ze pisze nie na temat to odpowiem na pytanie ze czujniki te znajduja się obok alternatora pod kolektorem dolotowym
jeden obok drugiego........
  
 
Ja zamieściłem kiedyś to zdjęcie ...ale nie było mojego autorstwa. Tak, więc myslę, że autor nie będzie miał nic przeciwko temu jak wrzucę je raz jeszcze.

I - czujnik wskaźnika na desce
II - czujnik "na potrzeby" komputera

Image Hosted by ImageShack.us
  
 
Cytat:
2008-07-17 00:01:33, rudi pisze:
pokazuje mi blad 14, czyli jesli rozumiem to pewnie czujnik temperatury chlodziwa do wymiany+ tylko gdyie on dokladnie sie znajduje przy 1,5 l ?


A w ktorym momencie od zapalenia samochodu zapala sie CHECK?
Jak zachowuje sie silnik?
  
 
Cytat:
2008-07-17 08:42:38, AsterixGal pisze:
A w ktorym momencie od zapalenia samochodu zapala sie CHECK? Jak zachowuje sie silnik?



kod 14 występuje po 50 sekundach od uruchomienia silnika, jeśli ECU otrzyma informację że temperatura płynu chłodzącego jest poniżej - 38 stopni Celsjusza. Może to być spowodowane przerwaniem przewodu czujnika lub uszkodzonym czujnikiem.
  
 
Cytat:
2008-07-17 08:42:38, AsterixGal pisze:
A w ktorym momencie od zapalenia samochodu zapala sie CHECK? Jak zachowuje sie silnik?



na benzynie się świeci i wyraźnie dłużej trzeba kręcić oraz wcisnać gaz do dechy żeby zapalił- poza tym po sprawdzeniu na złączce diagnostycznej znaną metodą spinaczową pokazuje się właśnie kod 14. Już kupiłem ten czujnik tzn. chyba w sklepie dali co mieli jak zwykle i wychodzi na to, że dali ten mniejszy od wskaźnika na desce a wskazania to są normalne tylko chyba komputer z tego drugiego dostaje błędne odczyty- tak mi sie wydaje przynajmniej. Dzięk iza porady i zdjęcia wszystkim. Wychodzi na to, że dostęp z kluczem do ego czujnika jest nieciekawy i chyba kanał jest niezbędny aby tam dotrzeć z jakimś kluczem
  
 
Cytat:
2008-07-17 11:15:39, rudi pisze:
na benzynie się świeci i wyraźnie dłużej trzeba kręcić oraz wcisnać gaz do dechy żeby zapalił- poza tym po sprawdzeniu na złączce diagnostycznej znaną metodą spinaczową pokazuje się właśnie kod 14. Już kupiłem ten czujnik tzn. chyba w sklepie dali co mieli jak zwykle i wychodzi na to, że dali ten mniejszy od wskaźnika na desce a wskazania to są normalne tylko chyba komputer z tego drugiego dostaje błędne odczyty- tak mi sie wydaje przynajmniej. Dzięk iza porady i zdjęcia wszystkim. Wychodzi na to, że dostęp z kluczem do ego czujnika jest nieciekawy i chyba kanał jest niezbędny aby tam dotrzeć z jakimś kluczem


Zrób innaczej. Nowy czujnik podłącz na zewnątrz bez wkręcania go w miejsce starego...powinno działać. Wtyczka od tego czujnika temperatury na dwa bolce we wtyczce i o ile pamiętam do funkcjonowania nie potrzebuje kontakty z masa samochodu. Sama wtyczka jest OWALNA, jakby w sklepie pytali.
Przy zdejmowaniu wtyczki ze starego czujnika bardzo uważaj na zatrzask który trzyma wtyczkę, bardzo łatwo go ułamać.

Może też tak być, że wtyczka się zsunęła albo masz brudne styki. Na wiosnę przerabiałem także problemy z tym czujnikiem, ale u mnie problem tkwił w tym, że wtyczka się zsunęła i czasami nie było kontaktu. Objawy przy odpalaniu silnika był takie, że źle odpalał, a jak odpalił to dziwnie pracował.

Powodzenia
  
 
Cytat:
2008-07-17 20:09:28, AsterixGal pisze:
Zrób innaczej. Nowy czujnik podłącz na zewnątrz bez wkręcania go w miejsce starego...powinno działać. Wtyczka od tego czujnika temperatury na dwa bolce we wtyczce i o ile pamiętam do funkcjonowania nie potrzebuje kontakty z masa samochodu. Sama wtyczka jest OWALNA, jakby w sklepie pytali. Przy zdejmowaniu wtyczki ze starego czujnika bardzo uważaj na zatrzask który trzyma wtyczkę, bardzo łatwo go ułamać. Może też tak być, że wtyczka się zsunęła albo masz brudne styki. Na wiosnę przerabiałem także problemy z tym czujnikiem, ale u mnie problem tkwił w tym, że wtyczka się zsunęła i czasami nie było kontaktu. Objawy przy odpalaniu silnika był takie, że źle odpalał, a jak odpalił to dziwnie pracował. Powodzenia


Już wymieniełem ten czujnik od komputera, był całkowicie do niczego dosłownie wisiał na włosku tj. kabelkach i rozpadł się na części przy wyjmowaniu i już zapala lepiej ale gorsza jest inna sprawa bo zauważyłem że kapie gdzieś od strony rozrządu płyn chłodniczy i faktycznei powoli go ubywa - czyżby to pompa popuszczała trudno to stwierdzić gdyż nie widać skąd to dokładanie wycieka bo wszystko zasłonięte ale skąd by mogło chyba tylko spod pompy może leceć, oj chyba nowa robota będzie, psia jucha
  
 
Cytat:
2008-07-17 22:16:59, rudi pisze:
Już wymieniełem ten czujnik od komputera, był całkowicie do niczego dosłownie wisiał na włosku tj. kabelkach i rozpadł się na części przy wyjmowaniu i już zapala lepiej ale gorsza jest inna sprawa bo zauważyłem że kapie gdzieś od strony rozrządu płyn chłodniczy i faktycznei powoli go ubywa - czyżby to pompa popuszczała trudno to stwierdzić gdyż nie widać skąd to dokładanie wycieka bo wszystko zasłonięte ale skąd by mogło chyba tylko spod pompy może leceć, oj chyba nowa robota będzie, psia jucha


Obowiązkowo i szybko sprawdź skąd dokładnie cieknie. Pompy w naszych wozach potrafią szybko paść.
  
 
Cytat:
2008-07-18 12:27:57, AsterixGal pisze:
Obowiązkowo i szybko sprawdź skąd dokładnie cieknie. Pompy w naszych wozach potrafią szybko paść.


Tak zrobiłem -pompa i rozrząd wymieniony - faktycznie ciekła i to dość mocno ale wytrzymała swoje i padła jak to sie mówi na czas wymiany rozrządu to i pół biedy ale wydatek zawsze jest - nowa pompa, któa jak zauważyłem miała nieco większe łopatki od tej starej, kosztowała ponad 80 zł a cały rozrząd dokładnie 242 zł + robocizna i płyn do chłodnicy. Mam nadzieję, zę swoje to wytrzyma.