Accent gaśnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hyundai 1.3 rocznik 2000. Otoz dzieje sie z nim dziwna sprawa musze trzymac go bez przerwy na gazie bo mi gasnie, do tego moc strasznie spada. W warsztacie patrza sie na komputer (dwoch czy trzech sie zebralo wygladalo jak by nie wiedzili o co chodzi) i mowia ze cos nie tak z paliwem najprawdopodobniej. Co myslicie? Czy mozna do tego modelu dokupic gdzies we wlasnym zakresie inerfejs diagnostyczny ?
  
 
Silnik benzynowy potrzebuje, trzech mediów do pracy. Powietrza, paliwa i prądu. Jeżeli w ogóle pracuje, to prąd jest. Brak powietrza łatwo zdiagnozować. Wystarczy wyjąć filtr, zamknąć puszkę i sprawdzić, czy jest OK. Jeżeli nie to najpewniej jest to zdławiony przepływ paliwa. Sposób - nowy filterek. Koszt śmieszny, a efekt zdumiewający.
Jeżeli nic z tych rzeczy nie pomoże, to problem jest grubszy i dotyczący głównie powietrza. Nie wiem jaka jest u Ciebie konstrukcja przepustnic, ale moim zdaniem jest to drugi stopień diagnozy jaki należy przeprowadzić. Sprawdzić, czy przepustnica powietrza nie domyka się na "głucho", na biegu jałowym. Nie wiem też, którą masz generację silnika. Gaźnikowce lubią gasnąć na jałowym, gdy sparcieje im oring dyszy wolnych obrotów. Łapią wtedy "lewe" powietrze i zbyt uboga mieszanka powoduje najpierw "pływanie" obrotów podczas spadania i gaśnięcie na jałowym. W nowszych konstrukcjach są różne presostaty, przepływomierze i inne, które wynik pomiaru/stanu, przekazują do komputera. W takim przypadku polecam wizytę w warsztacie, gdzie będą potrafili zdiagnozować, które ustrojstwo mające znaczenie przy wolnych obrotach nie działa, lub jest nieszczelne na przykład.
  
 
Na wypadek, gdyby ktoś czytał, to dodam jeszcze jedną prawdopodobną przyczynę braku mocy i ogólnego gaśnięcia silnika.
Chodzi o zapchany wydech. Katalizator zabity sadzą, może skutecznie zablokować swobodny przepływ spalin. Miałem taką przygodę we wtorek. Akurat jechałem dieslem, ale kolega z którym konsultowałem awarię, dość wcześnie wpadł na pomysł niedrożności wydechu. Objawem są bardzo gorące spaliny i niskie ciśnienie wydmuchu. Bardzo duże spalanie. W dieslach dodatkowo turbina nie wchodzi na obroty.


[ wiadomość edytowana przez: pslodo dnia 2008-08-22 20:54:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: pslodo dnia 2008-08-22 20:55:40 ]