[SENATOR] - olej w układzie dolotu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , panowie potrzebuje porady jak sprawdzić czy olej który dostaje się do kolektora sącego jest z uszczelniaczy zaworowych czy z uszkodzonego pierścienia, lub jakieś inne opcje ?


Pozdrawiam Szajba

[ wiadomość edytowana przez: Forest dnia 2008-04-15 06:21:36 ]
  
 
Jest opcja ze z odmy troche wali olejem
  
 
Kudlaty odma to ten cienki wężyk z pokrywy do przepustnicy? , bo nigdzie indziej nie widzę odpowietrzenia skrzyni korbowodowej.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
odma to ten cienki wężyk z pokrywy do przepustnicy?


w dwudziestce czworce tak jest, a w dwa szesc mysle ze jest tak samo
  
 
Witam
Z tego co pamiętam to jak wali z odmy to pierścionki już nie fajnie i wzrasta ciśnienie w komorze korbowej. Coś się robiło ( wlewało olej do cylindra ) i mierzyło kompresję jeżeli była różnica z olejem i bez to też wskazywało że pierścienie kulawe.
Uszczelniacze to dymienie z rury przy przyspieszaniu bo olej z układu jest zasysany do komory spalania przez nieszczelny uszczelniacz.
Pozdro
  
 
mój SE ma własnie do wymiany uszczelniacze ale okaże się zimą jak zdejmę głowicę czy przypadkiem nie trzeba będzie wymienić również pierścieni, gdyby tak się okazało to rozbieram wszystko i robie solidny remont
uszczelniacze test - przygazuj na postoju kilka razy do odcięcia - na max !! i po tej czynności puśc gaz i poczekaj chwilkę - jezeli będziesz miał swobodny dymek koloru niebieskiego to masz odp - uszczelniacze - oczywiście silnik musi byc odpowiednio gorący

  
 
Witam , no ,no jestem pod wrażeniem, Pasen potrafisz zaskoczyć ,no Panowie ale lepiej pózno niż wcale . Sprawa prawdopodobnie została już wyjaśniona ( chyba to będzie przyczyna) na pierwszym garnku coś ciekawego się dzieje, ciśnienie 9,5 po wlaniu oleju skacze do 12,5 na pozostałych średnia jest 12, na razie czekam.

Pozdrawiam Szajba