Silnik 1,6 k16 w poldoroverze????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam okazje kupic za male pieniadze [1000zl]rovera z tym silnikiem.jest to wersja angielska,oczywiscie bez prawa rejestracji w polsce.i mam pytanko.czy bedzie on pasowal do poldorovera?czy trzeba robic jakies przerobki,np elektronika,komputer itp.z tego co wiem,gabarytowo to on jest taki sam.bo sprzeglo to chyba trzeba dac od 1,6,bo to od 1,4 chyba jest mniejsze.
i najwazniejsze.na co mozna napotkac przy takiej podmiance.bo kolektory np tez sa inne.prosze o wyrazenie opinii.chce to zrobic z minimalnymi kosztami.
  
 
Zakładasz 1.6 z kołem zamachowym i kol ssącym od 1.4. Powinno zabanglać bez prbl.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a no tak,jezeli wieksza tarcza to kolo musi byc wieksze.
ale kolektor wydechowy tez jest chyba inny?,a jak by tak przelozyl od 1,6 i dopasowal wydech pod poloneza to nie bylo by lepiej.pytam dlatego ze w polonezie kolektor jest z zeliwa i wazy bardzo duzo.
  
 
Za takie pieniądze to ja bym się nie zastanawiaŁ o ile silnik w stanie bardzo dobrym.

KoŁo zamachowe zostaje z 1,4 ze względu na elektronikę. Nie wiem który to rok ale może okazać się że sprzęgŁo jest takie samo jak w poldroverze.
Kolektor wydechowy w poldku to pomyŁka więc przy odrobinie wobraźni i zdolności można zaadaptować rurowca co powinno wpŁynąć pozytywnie na caŁoksztat.

Podsumowując to wersja swapu:
- minimum - wkadasz golasa 1,6 na osprzęcie z 1,4 i już jeździ
- maximum - w zależności od wyobraźni kompletny 1,6 z elektroniką (w tym immobiliser), kolektorem wydechowm rurowym oraz kolektorem ssącym i przepustnicą z 1,4. Do tego pompa wspomagania dla urozmaicenia.

Ogólnie powinna być prosta zabawa no chyba że w wersji max wtedy to co innego.
  
 
A i jescze jedno. Wg moich niepotwierdzonych przpuszczeń większe sprzęgŁo (200mm) powino siędać zaŁożyć na zwykŁe koŁo zamachowe z 1,4. niestety nei miaŁem okazji tego spradzić na żywo.
  
 
bo jezli cale sprzeglo zostalo by od 1,6? wiem ze jest tam na kole czujnik polozenia walu,ale czy nie jest on taki sam,i wyzlobienia na kole takie same? bo jezeli przelozyl bym od 1,4 kolo i reszte to czy to wszystko wytrzyma taki moment obrotowy? no bo raczej zewnetrzny obwod kola jest taki sam[tyle samo zabkow] bo po wpasowaniu do skrzyni od 1,4 rozrusznik by nie pasowal,a pasuje wszystko,to chyba wyzlobienia pod czujnik beda tez takie same?
prosze o dalsze wypowiedzi,bo juz mi i tak pomogliscie,za co dziekuje
ten rover to 3 drzwiowa wersja i chyba seria 200,tak mysle ze z poczatku 90 lat. stoi w kaliszu.
a i co do ostatniej wypowiedzi kolegi to trzeba by bylo napewno wiekszy docisk,czyli od 1,6,bo wieksza tarcza juz nie wejdzie.
  
 

to powinno tak i właściwie tylko tak wyglądać. Zrobienie tego na standardowych kolektorach od 1.4 IMHO nie ma sensu.
  
 
Cytat:
2007-08-09 22:14:58, zenolop pisze:
to powinno tak i właściwie tylko tak wyglądać. Zrobienie tego na standardowych kolektorach od 1.4 IMHO nie ma sensu.


I na dzieńdobry dostać w plecy na samej przepustnicy . W roverze przepustnica ma 48mm a w poldku 52. Podobno różnica jest wyraźna na osiągach.

Co jest dobre napewo to:
- lżejszy kolektor ssący (bo plastikowy)
- lepszy kolektor wydechowy (bo rurowy)
- lepsze osiagi bo elektronika z 1,6.

Niemniej jednak ja osobiście mając caŁe auto do dyspozycji zrobiŁbym to jak na wyżej podanym zdjęciu z dwoma maŁymi wyjątkami:
- kolektor ssący z poldolota oczywiściw wypolerowany i spasowany do gŁowicy coby jedyną jego wadą byŁa masa
- zaŁożyŁ przepustnicę od poldka a silniczek krokowy wolnych obrotów jakoś umieści na wężu (bo prawdopodobnie ten poldroverowy nie będzie wspóŁpracowaŁ z ECU rovera).
Tak u mnie wyglądaŁoby maxswap.

A w odpowiedzi na pytania kolegi paweldobra.
KoŁo zamachowe jeśli się nie różni wyżŁobieniem na czujnik poŁożenia waŁu to może zostać. Wymiary zewnętrzne są te same więc będzie pasować napewno i do skrzyni i do rozrusznika.
SprzęgŁo jeśli ma 190mm to jest takie samo jak w poldku. jeśli okaże się że będzie miaŁo 200 to zakŁadaj. Gabarytowo powinno wejść również na koo zamachowe do 1,4 a napewno będzie mocniejsze. Zasadniczo jeśli chodzi o wytrzymaŁość to przy względnie rozsądnej jeździe (nie max depa ciągle...) 190 powinna spokojnie pociągnąć.

Tak poza tym zapraszam kolegę na stronę FSO-Polonez Tuning Klubu www.fsoptk.pl. Tam wŁaśnie jeden z kolegów przygotowuje się do wŁożenia silnika 1,6 do swojego poldrovera. Jak dobrze pójdzie to w niedzielę będzie już pomykaŁ. Poza tym mamy też kolegę z 1,8 na osprzęcie z 1,4 i też daje radę. Zatem serdecznie zapraszam również i tam.
  
 
to sobie przeczytaj
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=172785&c=248&f=12
  
 
dzieki za wszystkie wypowiedzi w tym temacie.kolektor ssacy wolal bym zalozyc 1,4 aluminiowy,z tego wzgledu ze mam gaz zalozony i boje sie rozsadzenia tego kolektora. a co do jazdy,to jest to raczej jazda na wyzszych obrotach,awiec sprzeglo by musioalo byc 200mm.
i jezeli by sprzeglo bylo wlasnie 200mm to czy lozysko oporowe polonezowskie obsluzy ten docisk? bo jezeli idziemy do sklepu i kupujemy sprzeglo kompletne do 1,4 to na pudelku jest zaznaczone ze jest ono do poloneza 1,4 i nic wiecej nie pisze ze do jakiegos np rovera pasuje.a wiec jest pytanie,cvzy sprzeglo od 1,4 jest takie samo jak w roverze 1,4?,czy sie czyms rozni.
a teraz czy moze sie ktos wypowiedziec czy nie bede mial klopotow ze silniczkiem krokowym,bo kolega tu cos napisal ze moze czasami nie pasowac.ale z tego co widzialem,a widzialem to raz,ze taki kolektor jak w poldoroverze byl wlasnie w roverze.ale teraz juz nie pamietam jaki rocznik i model.a wiec moze wtyczka pasuje.napiszcie mi z czym sie wiaze zmiana elekroniki na taka z 1,6.czy komputer sie podmienia i ok,czy trzeba rozbebeszac instalacje i kombinowac?
  
 
Po pierwsze sprzęgła polonez vs rover. Prawdopodobnie różnią się jedynie łożyskiem wyciskowym bo łapy sprzęgła są inne.

Po drugie elektronika raczej na pewno się różni. W roverze jest immo jako oddzielna skrzynka i ją trzeba by wyrwać z instalacji elektrycznej auta plus instalacja elektryczna silnika 1,6.

Po trzecie silnik krokowy w poldku założony jest na zespole przepustnicy a w roverze w formie kanału obejściowego z pominięciem układu sterowania przepustnicą. Dlatego różny jest sposób sterowania mimo że wtyczka będzie taka sama.


Mając całe auto i nieco więcej czasu pokusiłbym się o max swapa (pisałem wyżej nie raz) z przekładką wszystkiego co się da.

  
 
dobrze.to juz wiem.a co mi da to jak bym wymienil sam silnik,a kolektory,i elektronika zostaly by od 1,4.gdzies ktos pisal ze mozna.i ze dodatkowo cos dolacza sie do komputera opcjponalnie,ze to jest jako tuning bardziej.tak wogole jak on by chodzil na tej elektronice,czy by mial 104 Km tak jak 1,4??? prosze o wypowiedz.
  
 
Nie pitol. apa sprzęgła i łożyusko wyciskowe są identyczne w 1.416V i w 1.6 GLE

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
no to to wiem,ze lapa i lozysko jest to samo.poprostu nie wiedzialem ze jak sie kupuje nowe sprzeglo to jest juz w komplecie lozysko oporowe.i dlatego ze jest lozysko od poloneza to jest zaznaczoine ze to tylko do tego modelu.
sprawa sprzegla zakonczona.teraz ponawiam pytanie.czy mozna na kolektorach,i elektronice poloneza 1,4 wsadzic jedynie sam silnik.i jakie beda tego efekty?
  
 
Cytat:
2007-08-13 09:06:28, OLO pisze:
Nie pitol. apa sprzęgła i łożyusko wyciskowe są identyczne w 1.416V i w 1.6 GLE


Taaak? Ostatnio, kiedy przymierzalismy sie z Marasem do wymiany sprzegla w moim PN Roverze, to sie okazalo, ze lozysko jest inne niz w zwyklych PN i inne niz w Roverze z tym silnikiem.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
to moze ktos zrobil jakas podmianke.bo ja jak wyciagnalem swoj silnik to mialem dokladnie to samo lozysko co w 1.6gle.
  
 
Olo ale kto mówi o 1,6 OHV. Ja mówiłem o roverze. Dobrze że chociaż Adamus mnie zrozumiał.

A co do łożyska wyciskowego w polonezie to w OHVce i podroverze jest takie samo.

1,6 rovera na elektronice z poldroverowego 1,4 będzie jeździł na pewno. Ile mocy będzie miał to tylko hamownia pokaże. 1,8 na elektronice z 1,4 chodzi na tyle dobrze że objeżdża na 1/4 mili seryjne rovery 1,6. Sprawdzone na spocie roverków. O szczegóły pytać Senn-a.
  
 
A ja proponuję, skoro będziesz miał całego Rovera przełożyć komputer, wiązkę silnika i immo ze stacyjka.

Schematy połączeń dostępne są na Roverki.pl w tzm. Rave.

Nie baw się w żenienie 1.4 z 1.6.
Załóż tylko kolektor ssący aluminiowy (z wtryskiwaczami od 1.6), dorób dwururkę do kolektora 4-2-1 (posługując się tym co zostanie z Rovera) i ciesz się przyrostem momentu, bo mocy niewiele więcej ma 1.6!!!

W razie czego służę pomocą.
  
 
ale 1,6 16 ma kolektor raczej plastikowy,to wole alu z poldorovera
  
 
Cytat:
2007-08-17 16:55:24, paweldobra pisze:
ale 1,6 16 ma kolektor raczej plastikowy,to wole alu z poldorovera



Cytat:
2007-08-15 20:59:39, Koval_stm pisze:
Załóż tylko kolektor ssący aluminiowy (z wtryskiwaczami od 1.6)



Z Polskiego na nasze: załóż kolektor ssący aluminiowy z 1.4, natomiast wtryskiwacze przełóż z plastikowego kolektora z 1.6.