Nie pali gdy śmiga wiatrak.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może zacznę od wiatraka.
czy w waszych escortach po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wiatrak dalej śmiga ??
w większości aut wiatrak idzie póki nie schłodzi płynu a u mnie niezależnie czy gorący czy zimny, jak zgaszę silnik wentylator także zamiera bezczynnie.

a teraz troszkę poważniejszy problem

pojechałem z teściem obejrzeć escorta bo jest zainteresowany tą ze marka zajechałem na miejsce zgasiłem auto a po chwili chciałem zapalić no i zonk
przekręciwszy kluczyk odpalił tylko ten nieszczęsny wentylator
i póki sie kręcił nie działał automat na rozruszniku.
gdy tylko wentylator sie wyłączył esina zapaliła bez zająknięcia.
ta sytuacja powtarza sie za każdym razem gdy rusza wiatrak jak tylko przekręcę kluczyk.

mam nadzieje ze dość jasno opisałem problem
  
 
ad1. wiatrak wyłącza się po wyłączeniu zapłonu nie wiem czemu ale tak jest zaprojektowany
ad2. daj porządną masę na silnik i sprawdź czy się poprawi ( jeżli tak to pewnie skrzynka bezpieczników siada i trzeba przelutować lub zrobić obejście od stacyjki do cewki rozrusznika
  
 
Cytat:
2008-07-31 18:46:55, kolo21dg pisze:
Może zacznę od wiatraka. czy w waszych escortach po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wiatrak dalej śmiga ?? w większości aut wiatrak idzie póki nie schłodzi płynu a u mnie niezależnie czy gorący czy zimny, jak zgaszę silnik wentylator także zamiera bezczynnie. a teraz troszkę poważniejszy problem pojechałem z teściem obejrzeć escorta bo jest zainteresowany tą ze marka zajechałem na miejsce zgasiłem auto a po chwili chciałem zapalić no i zonk przekręciwszy kluczyk odpalił tylko ten nieszczęsny wentylator i póki sie kręcił nie działał automat na rozruszniku. gdy tylko wentylator sie wyłączył esina zapaliła bez zająknięcia. ta sytuacja powtarza sie za każdym razem gdy rusza wiatrak jak tylko przekręcę kluczyk. mam nadzieje ze dość jasno opisałem problem



ja mam cos podobnego tyle ze wiatrak zalaczam sam i gdy chodzi auto slabsze jest a na dodatek gdy wcisne sprzeglo auto gasnie tego problemu nie mam gdy wentylator jest wylaczony
  
 
U mnie jest to samo, widocznie, tak ma być
  
 
Czy macie na mysli wentylator chlodnicy?
  
 
Cytat:
2008-07-31 20:28:49, CKsrv pisze:
Czy macie na mysli wentylator chlodnicy?



tak chodzi o wentylator chlodnicy
  
 
Bo tak dla jasnosci powiem ze wiatrak to urzadzenie techniczne napedzane sila wiatru.

Wracajac do "motywu przewodniego" proponuje zdecydowanie zaczac pod maska.
Czyszczenie (niem.) "klem" i bezpiecznikow wraz z gniazdami przy dodatnim biegunie akumulatora. To tam jest bezpiecznik wentylatora (50A), on jest zalaczany przez zielony przekaznik za akku.
  
 
Mam to samo tylko ze u mnie rozrusznik kręci wolniej ale kreci i zapala, wiatrak chłodnicy ma bardzo duzy pobór mocy, ale chyba fabryka tego nie zakładała, takze przyczyna lezy w skrzyni bezpieczników, albo przy aku te duze bezpieczniki
  
 
he he witam w klubie U mnie było to samo. Przy aku jest taka wtyczka co daje prąd na rozrusznik ze stacyjki, jak nie będzie chciał zapalić połączcie bezpośrednio bolczyk wtyczki pod + z aku (wożę ze sobą kabelek zanim zamontuje przekaźnik na kablu ). Jeśli zapali znaczy spadek napięcia na stacyjce...

A jak nie to to polecam lekturę:

KLIKACZ
  
 
To i ja się przyłączę , jeszcze niedawno miałem to samo, pomogła wymiana elektromagnesu przy rozruszniku, teraz nieważne czy kręci się wentylator, czy nie auto i tak odpala