[Kompresja] czyli ciśnienie w cylindrach.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy kompresja 10, 9(niecałe),9(niecałe),10 to już duzy problem do zmartwień?
Jakie mogą być wszystkie możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy i ile pieniążków muszę szykować w razie ewentualnej naprawy?
Dodam, że gubi troche oleju (w zimę prawie 0,5l/1000km teraz trochę mniej)

szukałem w wyszukiwarce ale raczej ona nie działa, nie reaguje nawet na chasła które kiedys wpisywałem i miałem odpowiedź, a teraz spróbuj inacze sformułować....

pozdrawiam

  
 
Ja bym się na razie nie przejmował.
  
 
Luzik
z tego co pamietam to sprawny silnik ma chyba cos okolo 11 atm.
wiec roznica okolo 2 atm to jeszcze nie tragedia
  
 
A co może byc przyczyną, że w łaśnie w dwóch środkowych jest niższa? Czy to może być wina uszczelki pod głowicą, np jakiś przedmóch między tymi cylindrami?
  
 
Wina może leżeć po stronie nieszczelnej uszczelki. A co do gubienia oleju to warto by sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych
  
 
Od pewnego czasu szwankuje mi pompa oleju. Wczoraj zniklo mi smarowanie na srodku skrzyzowania i chcac nie chcac musialem w takim stanie z niego zjechac,
silnik po tym wydarzeniu oslabl

Dzisiaj zmierzylem cisnienie na cylindrach i mam tak:
cyl1: 7at (8at)
cyl2: 5at (7at)
cyl3: 8,5at (8,5at)
cyl4: 8,5at (9,5at)

w nawiasach wartosci zmierzone w probie olejowej

Wczeszniej (tzn. przed pojawieniem sie problemow z pompa oleju) mialem na kazdym cylindrze 8,5 at i samochod smigal jak burza

Z proby olejowej wyszlo na jaw ze na 1 i 2 cylindrze pierscionki dostaly mocno po dupie, natomiast na 3 najprawdopodobniej zawory zabardzo nie trzymaja, swiece mialem suchutkie i czyste bez sladu oleju, wiec to moze uszczelka mi pierdzielnelnela i komprecha zwiewa do kanalow chlodznia?

W tej sytuacji mam pytanko:

opcja1. Czy warto w tym przypadku zmieniac pierscienie?
(glowicy jeszcze nie zdjalem tak wiec nie wiem czy przegrzaly sie pierscionki czy gladz jest uszkodzona)

opcja2. Czy warto zakladac uzywane tloki z nowymi pierscionkami?
(Moge miec kpl. nominalnych tlokow z silnika o przebiegu 65000 km)

Czy ktoras z opcji przy zalozeniu ze gladz nie jest uszkodzona, ma szanse powodzenia?

Czy wogole warto tracic na to czas? Czy poszukac lepszego silnika?

Acha to jest projekt rozwiazania nisko budzetowego, gdyz jak sie okazalo nigdzie (w moim regionie) nie ma sprawnych silnikow 1,5/1,6, a remontowac OHV to nie zabardzo mi sie chce

Prosze o konkretna odpowiedz bo juz normalnie nie mam sil, na forum klubu F&F nic sie nie dowiedzialem poniewaz 99,9(9)% to posiadacze malych fiatow

PS. f&f powinno sie nazywac the 126p & the furious, az mi wstyd ze naleze do klubu fiata 126p

  
 
Ojjj Samael...
Cisnienie padaka-zarówno przed jak i po...
trudno cokolwiek podpowiedzieć gdy nie widzi sie silnika ale moim zdaniem jedynym lekiem będzie tu remont związany ze szlifem cylindrów i wymiana tłoków/pierścieni.Same pierscienie moga pomóc ale na krótko.Przyczyną porazki jest z tego co widze padnieta od dłuższego czasu pompa olejowa - a to z kolei efekt jazdy na gównianych olejach.W Twojej sytuacji poszukałbym innego silnika o sprawdzonej przeszłości,bo jesli nie to czeka Cię dłubanina obecnego.
Co do F&F - faktycznie zrobił sie klub 126p,ale nic dziwnego-jest to najliczniej występujący w tym kraju stary Fiat...Z drugiej strony FSOAK to przede wszystkim Polonez,ale na zlotach i tak wszyscy podziwiają 125-tki
  
 
jakbym mial znowu rowne cisnienie na kazdym garnku po 8,5 to bym sie cieszyl

Jutro zrobie wycieczke na szroty, mam nadzieje ze cos znajde


A czy zalozenie tych tlokow z silnika o przebiegu 65000km (silnik mial na nich cisnienie 10at) cos pomoze? bo jezeli gladz juz zniszczona to lipa nic nie wyczaruje, ale jezeli jest przyzwoita to moze cos sie wykrzesa

NIe zalezy mi na remoncie silnia OHV bo wg mnie to strata pieniedzy, a chce zeby do konca wakacji jeszcze pojezdzil, obecnie jezdzi, ale rewelacji nie ma
  
 
8,5 czy 7 po próbie olejowej to totalna porażka, przecież ten samochód nie mógł dobrze jeździć, po pierwsze zrób pomiary na innym mierniku, wtedy zobaczymy co bedzie.
ja bym pod lupe wziął głowice, tak czy inaczej musisz ją zrobić, w tym czy innym silniku.
  
 
tak,
ale pompe oleju musze zmienic bez dwoch zdan,
juz zamowilem i jutro bede mial fabryczna nowke, 150zł nie wiem czy to duzo, ale to bedzie takiwstep do pozniejszego remontu.

po wakacjach zrobie szlif cylindrow i walu, oraz zmienie walek rozrzadu na nowy, tak wiec pompa musi byc nowa
  
 
Witam , wczoraj z anmimo ogladalismym fajnego poldasa .Mam pytanie co do silnika .Ciśnienie silnika na na poszczegolnych cylindrach wynosi : 9.5-8.5-8.5- 9.
Czy jest to dopuszczalne cisnienie, Po probie olejowej wzroslo , czyli pirsconki,
Jak zaloze lpg, czy to sie nie pogorszy .
Czy warto kupowac samochod z takim silnikem,
Sorry za takie pytanka , ale nie jestem mechaniorem
  
 
Napisałbyś jaki silnik??
  
 
Sorry , zapomnialem , jest to 93r, 1.5gle
  
 
Wróżką nie jestem ale powinieneś jeszcze pojeździć nim dość długo, wszystko teraz zależy od ceny - jeśli będzie niska to bym brał bo z gorszym silnikiem jeździłem kiedyś, potem założyłem mu pierścienie tzw. pół-szlify i dalej 50kkm zrobiłem.
  
 
Cytat:
2005-02-02 11:36:21, pirania pisze:
Ciśnienie silnika na na poszczegolnych cylindrach wynosi : 9.5-8.5-8.5- 9. Czy jest to dopuszczalne cisnienie, Po probie olejowej wzroslo , czyli pirsconki, Jak zaloze lpg, czy to sie nie pogorszy . Czy warto kupowac samochod z takim silnikem,


Moim zdaniem gazownia go dobije. Moj do 130kkm nie bral oleju zalozylem LPG no i zaczal brac olej
  
 
a jaki ma przebieg zasadniczo?
  
 
Cytat:
2005-02-02 13:06:13, JerryP pisze:
Wróżką nie jestem ale powinieneś jeszcze pojeździć nim dość długo, wszystko teraz zależy od ceny - jeśli będzie niska to bym brał bo z gorszym silnikiem jeździłem kiedyś, potem założyłem mu pierścienie tzw. pół-szlify i dalej 50kkm zrobiłem.



robiłeś to przy okazji remontu?
  
 
...przebieg tego poloneza to wedlug licznika 110 tys, a cicnienie
1. 9,5
2. 8,5
3. 8,5
4. 8 tylko po probie olejowej 14,5.

Stan taki sobie do roboty dwa progi 4 drzwi - blotniki przednie juz wlasciciel wymienil.. a cena byla 1800 zl teraz jest znacznie mniejsza.....
  
 
Teraz gosc odda za 1400,
A te dzwi to nie takie straszne jak mowi anmimo- troche burchli
Kuzwa nie wiem co robic , doradzcie. help me
  
 
DORADZAMY:


KUP Poloneza i zostaw DF-a Co dwa samochody to nie jeden....