[125p] Pasek rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam Fiacika 125p z łańcuszkiem rozrządu. Czy jest możliwość zamontowania zamiast łańcuszka paska rozrządu?? Czy ktoś może coś takiego robił??
  
 
da rade zrobić.a nie chcesz kupic dlubniete 1.5?
wałek świątka i takie tam przejechane ma moze jakies 15.000 tyś km od remontu
  
 
Tylko po co to robić ??
  
 
Cytat:
pavlus pisze:
Tylko po co to robić ??



Kupiłem niedawno Fiacika.... Chciałem wymienić łańcuszek, bo nie wiem ile km było na nim przejechane.... A podobno różnica (w głośności) pomiędzy łańcuszkiem a paskiem jest dość znaczna...

Skoro można wymienić to co trzeba kupić??
Silniczka nie chce zmieniać, chodzi równo i nie ma z nim problemów.
  
 
Zły pomysł. Załóż nowy łańcuch i nowe koła, popracuj nad wyciszeniem kabiny, jeśli przeszkadza Ci głośność. Pasek może strzelić, a łańcuch się nie urwie raczej. Po co pchać się w kłopoty?
  
 
Tylko, że nie wystarczy zmienić samych kól. Trzeba też zmienić wałek.
Były zestawy do przeróbki na pasek, ale teraz ciężko to dostać.
Jeżeli chcesz, żeby było ciszej to popracuj nad wyciszeniem wnętrza (ściana grodziowa, maska od spodu, wyciszenie podłogi), zmień łańcuszek, wyreguluj zawory. Powinno pomóc.
  
 
Czyli odradzacie mi taka modyfikacje....
  
 
To sie nie opłaca. Za dużo czesci do zmiany, a pojawia sie problem z obiegiem oleum (filtr odśrodkowy w kole pasowym).
  
 
łańcuch to łańcuch, ja bym nie zamieniał siekierki na kijek
  
 
pasek cichszy i jak sie urwie to krzywi laski
a lancuch jak się urwie to...
  
 
a ile znasz przypadków zerwania łańcucha a ile zerwania paska?
  
 
a cała widz przy przerobieniu łancucha na pasek polega na
dobrym! uszczelnieniu miejsc styku małego kola z wałem i koła pasowego (czyt. filtra odśrodkowego) z małym kolem.wycina sie takie grube podkladki i jest ok.
  
 
powiem Ci że łancuch to nie jest rzecz wieczna.nawet jesli producent podaje że sie go nie wymienia.ostatnio robiłem omege 2.5td(łancucha sie tam nie wymienia-dane producenta).
r.....ało całe osłony poprostu wszystko co było na drodze łancucha...

a co do paska to oczywiscie tez się zrywają ale powiem Ci ze wiekszośc przypadków zerwań tyczy sie nie przestrzegania okresu wymian paska rozrządu.wymiany nie kompletnego rozrządu tzn rolek pompy itd brak uszczelnienia(cieknacy olej)

  
 
wiem że łancuch nie jest wieczny ale wyciągnie sie i działa dalej apasek pęka i kibel...
  
 
Chciałem się jeszcze dowiedzieć... Gdy jest łańcuszek z takimi blaszkami (chyba się nazywają napinacze) w jak on powinien być zamontowany?? Napinacze po stronie silnika czy pokrywy??
  
 
Cytat:
2007-03-26 15:37:57, krzyszthof pisze:
Chciałem się jeszcze dowiedzieć... Gdy jest łańcuszek z takimi blaszkami (chyba się nazywają napinacze) w jak on powinien być zamontowany?? Napinacze po stronie silnika czy pokrywy??



raczej te blaszki nazwałbym ostrzegaczami (kiedy trą po obudowie, to trza zmienic łańcuch hehehhehhe), a jedynie co moge powiedziec, to aby ich ogonki były skierowane na lewo patrząc od przodu na silnik.


OT. widze że kolega z bliska, zapraszam na SKP
  
 
Cytat:
2007-03-26 16:45:05, MILES125 pisze:
OT. widze że kolega z bliska, zapraszam na SKP



Może głupie pytanie, ale co to jest SKP??
  
 
Cytat:
2007-03-26 17:08:19, krzyszthof pisze:
Może głupie pytanie, ale co to jest SKP??




Spot Kant Płock
  
 
Odgrzebie kotleta.
zerwał mi sie łancuch - byl zalozony pare mies temu przez poprzedniego wlasciciela wiec stawiam na wade fabryczna.
Pekl przy ruszaniu, nie bylo huku - po prostu samochod zgasl i sie poturlal.
Teraz tak - nie chce zdejmowac klawiatury bo ma fajne fabryczne zabezpieczenia etc - luzy zaworowe sa w normie wiec chyba nie bylo kolizji? Jakies doswiadczenia jak to inaczej sprawdzic?

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-09-02 23:38:11 ]
  
 
skoro sprawdziles luzy tzn zmieniles juz lancuch. Jesli luzy sa ok, to zawory tez sa ok, gdyby sie skrzywily to powiekszylyby sie luzy. mozesz zmierzyc kompresje dl pewnosci ale na moj gust powinno byc ok