Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-02-22 22:15:24 Witam ostatnio zakupiłem sobie sterownik centralnego zamka. Cos takiego.
Posiada on funkcje domykania szyb, jako że jestem totalnym laikiem w tych sprawach to i tak cieszę się że udało mi się zamontować sterownik bez żadnych problemów 1.Było już ciemno bo trochę musiałem podumać nad tym co gdzie i jak podłączyć więc wpiąłem kabel który podaje impuls zamykania szyb do kabla od szyb i nie działało. Dopiero później zauważyłem że sterownik podaje (-) i nie bardzo wiem jak to zrobić. Może mi ktoś to wyjaśnić łopatologicznie? 2.Aha i może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tą pętelką na tym schemacie? 3.Chciałbym również aby przy zamykaniu auta pilotem po prostu "piknął" tak jak jest to w innych autach tyle że nie mam alarmu i nie wiem jak to najprościej zrobić. A tak w ogóle to mój tato jechał dzisiaj do opola więc dałem mu pilot z kluczykiem żeby mi dorobił bo kiedyś dorabiałem w realu i były bardzo dobrze wykonane, dzisiaj nie było tego pana co wtedy robił tylko jakiś młody i po prostu spier****ł mi kluczyk .Zeby odpalić auto albo otworzyć trzeba się namęczyć i coś czuje że jutro będe wyskrobywał grot z oryginału. Tak że nie polecam [ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-02-22 22:20:44 ] [ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-02-22 22:23:51 ] [ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-02-22 22:30:22 ] [ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-02-22 23:29:32 ] [ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-02-22 23:30:27 ] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-02-22 22:18:52 Do domykania szyb potrzebny jest jeszcze moduł ,w tej centralce masz tylko sygnał do tego modułu. |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-02-23 00:37:13 Chyba czas się do okulisty wybrać
No dobra, a co do tej pętelki przy sterowniku, to co w ogóle oznacza ten czas bo nie mam pojęcia, dla pewności teraz przestudiowałem instrukcję jeszcze raz i nic nie znalazłem. Jeszcze zostaje kwestia tej syrenki. Chce ją podłączyć do jednego z wyjścia kierunkowskazów. Czytałem że trzeba dać jakąś diodę żeby przy włączeniu kierunku nie włączała się syrenka. Tak na szybkiego nabaźgrałem. Tak to powinno wyglądać?? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-02-23 07:33:13 pamiętaj tylko, żeby diodę włączyć w odpowiednim kierunku... |
xplosiv Ford Escort Gdańsk | 2009-02-23 08:23:50 Zostaw pętle nie przeciętą, jest to czas impulsu jaki idzie na zamykanie/otwieranie. 0,5 jest dla elektrycznego 4 (sekundy) jest dla pneumata |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-23 10:22:44 Głośna sygnalizacja otwarcia/zamknięcia jest aktualnie zabroniona przepisami unijnymi.
W fordzie sterowanym plusem, syrenkę można też podłączyć do wyjść sterujących zamkiem poprzez dwie diody. W sumie lepiej to zadziała, bo unika się spadku napięcia na diodzie włączonej w obwód kierunkowskazów (około 0.7V). |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-02-23 14:30:22 Ale wtedy będzie to przy otwieraniu i zamykaniu jeden dźwięk, a tak to przy zamykaniu piknie sobie raz a przy otwieraniu 2, tak jak mrugają kierunki
A tak szczerze Blazey nie nie za bardzo wiem o co Ci chodzi. I od kiedy takie coś jest zabronione i komu to przeszkadza |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-23 15:17:48 Nie ja to wymyśliłem. Są to przepisy unijne, które nawet określają jak ma działać dodatkowe zabezpieczenie. A czy to komuś przeszkadza... Zapytaj może tych, którzy mieszkają zaraz przy parkingach, jak oni reagują na ciągłe pikanie i fałszywe alarmy. |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-02-23 15:22:04 Blazey opiszesz o co dokładnie Ci chodziło z tym podłączeniem??
[ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-02-23 15:25:29 ] |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-23 16:24:23 Na każdej diodzie następuje spadek napięcia wynoszący około 0.7V (napięcie przebicia w diodzie krzemowej). Może się to objawiać nierównomierną jasnością świecenia kierunkowskazów (jeśli tam wstawisz diodę). Ja proponowałem coś takiego: do wyjść zamykającego i otwierającego podłączasz po jednej diodzie, mogą one być sporo mniejsze niż ta od kierunków, a ich wyjścia łączysz razem i podłączasz do plusa od syrenki. I teraz niezależnie czy będziesz zamykał, czy otwierał, to i tak na syrence pojawi się plus. Natomiast nie będzie problemów z centralnym, bo sygnały będą odseparowane diodami. I oczywiście syrenka piknie raz zarówno przy otwieraniu, jak i zamykaniu. Ale to chyba nie jest problem. Zresztą jeśli to ma być do celów informacyjnych, to zamiast syrenki podłączył bym jakiś dość głośny buzzer. Taki, żeby było ciszej ale słyszalnie.
Niemniej nadal uważam, że syrenka to zbędny dodatek. |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-02-23 17:04:51 Jednak pozostanę przy swojej teorii Ma mi to służyć tylko i wyłącznie w celach informacyjnych. A syrenkę dorwałem dzisiaj na złomie i ma dwa plusy. Jeden to taki że jest mała a drugi to właśnie to że nie jest głośna |