Falowanie obrotów Diesel y2.2dth

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Problem występuje na zimnym silniku w ogóle nie działają świece żarowe albo około 1 sek. Na ciepłym powinny się zapalić też świece. Po odpaleniu silnik ma nie równe wolne obroty po rozgrzaniu wszystko jest. Obroty falują tj. spadają i się podnoszą do normalnej prędkości. Silnik odpala idealnie tylko te obroty. Omega tzw. c 2002 y2.2dth ps. ile ten silnik ma mocy i momentu obrotowego a i jaka jest v max.
  
 
Cytat:
2008-07-24 10:05:20, seweryn80 pisze:
Omega tzw. c 2002 y2.2dth ps. ile ten silnik ma mocy i momentu obrotowego a i jaka jest v max.


Moc: 120 KM przy 4000 RPM
Moment: 280 Nm przy 1600-2500 RPM
Vmax: 190 km/h (kombi w manualu)

  
 
Może ktoś podpowiedzieć, co to może być
  
 
Cytat:
2008-07-27 15:26:18, seweryn80 pisze:
Może ktoś podpowiedzieć, co to może być



zrób diagnostyke silnika - zczytaj błędy to podstawa !
  
 
nie ma nic check nie świeci odpala normalnie na ciepłym czy zimnym silniku
  
 
Możliwe przyczyny falowania obrotów:
1. kończący się przepływomierz
2. zapowietrzający się układ paliwowy
PS
Poczytaj instrukcję obsługi/książkę. Tam dowiesz się więcej m.in o temperaturze grzania świec żarowych.
  
 
Narazie sie uspokoiło autko zostało przywiezione z Holandii może jakieś kiepskie paliwo. Już zatankowana jest naszą BIO i śmiga. Świece żarowe nadal mają problem z grzaniem a zimnym nie wiem który to przekaźnik może jakiś schemat.
  
 
Tam nie ma przekaźnika świec.
  
 
Cytat:
2008-07-28 19:36:34, seweryn80 pisze:
Świece żarowe nadal mają problem z grzaniem a zimnym nie wiem który to przekaźnik może jakiś schemat.



Sewerynie... juz kolega naprowadzal na to abys sprawdzil co i jak odnosnie swiec np. w instrukcji obslugi, ewentualnie mozesz nawet przeczytac ogolny kawalek o nich z "sam naprawiam"... troszke wiecej szukania, mniej kombinowania, bo wiele razy bylo pisane cos o magicznej granicy "5 stopni" w niektorych silnikach...
A swoja droga naszego bio to nie wiem czy od tak sobie bym eksperymentowal w tym silniku... czytales co i jak sie on u ludzi sprawuje?
  
 
u ludzi to różnie bywa Rodzice mają Audi A4 1,9 TDI 110KM i leją to co jakiś czas problemu zero. Ps włąśnie wyminiam im rozrząd ma ktos może autodate to proszę na priv
  
 
Mogę podpowiedzieć na podstawie własnych doświadczeń z tym silnikiem, że przyczyną może być sprężarka od klimy. Sprawdź czy się nie załącza chwilowo kiedy występuje falowanie obrotów.
W moim przypadku była zwalona tarcza sprzęgła sprężarki, która to miała za mały dystans i łapała co jakiś czas.
Po wymianie tarczy jest ok.