Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-09-22 11:39:59 Witam
Chciałbym żebyście mi pomogli ustawić śrubki na pompie Lucasa. Mała śrubka co widzicie na zdjęciu, cały czas dotyka "ścianki" z napisem STOP (nie wiem jak to sie fachowo nazywa). Obojętnie czy silnik zimny czy ciepły to i tak cały czas dotyka a podobno ma być odstęp między śrubką a ścianką jakieś 1-3 milimetry (gdzieś tu wyczytałem niedawno). Ogólnie co się stanie jak porusze śrubką ?? Duża śruba, ustawiłem na oko aby obroty nie spadały wolno jak wrzucę na luz.(zdjęcie troche stare bo teraźniejsza śruba jest w połowie) Również cały czas opiera i nigdy nie było kilkumilimetrowego odstępu. Pomóżcie co mam zrobić. Ja podejrzewam że to ma znaczenie ze ssaniem a badam właśnie przyczynę nie działającego ssania. Narazie zaczynam od tych śrub [ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-09-22 11:42:35 ] |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-09-22 20:48:14
Która dokładnie linka powinna mieć luz ?? Już pogubiłem. Możesz w Paincie wskazać pędzelkiem i będzie łatwiej bez tłumaczeń.
Właściwie nie bardzo wiem którą mam ale wydaje mi się że elektrycznie. Opisze Wam historie z pompą. Jakieś 2 miechy temu byłem u najlepszego w dolnośląskiem pompiarza w Sobótce. (czekałem 3 tyg w kolejce!). Pompiarze regulowali pompe. Prawdopodobnie miałem rozregulowaną ponieważ długo odpalał. Krzyczał 550 zł :-/ Zadowolony z odpalania na dotyk pojechałem do domu ale zauważyłem straaasznie kopci jak KAMAZ. Facet w ramach gwarancji zaślepił EGR. Nie pomogło. Dokręcił z całej siły dużym kluczem w okolicach korektora. Nie widziałem dokładnie gdyż ciasno było Domyślam że korektora dokręcał. Kopcenie zmniejszyło ale niestety nie do minimum jak było wcześniej przed regulacją pompy :-/ Facet kierownik radził wymiane zaworu (domyślam że chodzi o korektor) i za takie ustrojstwo krzyczy 550 zł Nie mam tyle kasy Uważa że ten odpowiada za kopcenie (nie wiem czy to prawda). Gdzieś tu na forum czytałem że wada korektora to standart. Kosztuje koło 300 zł podobno. Z kierownikiem mało sie dogadywało a więcej się obejrzało. Mimo że jestem głuchym to nie potrafił dużo napisać na kartce (z lenistwa). Ogółem małomówny jest Nie chce tam jechać na drugi raz. Postaram się z Waszą pomocą samemu doświadczyć i nauczyć, dowiedzieć o problemach fordowskich
Dobrze przechodzimy do badań urządzeń rozruchowych. Widziałem na necie jak wygląda termostat woskowy ale chyba tego nie mam. Za to mam takie coś z wystającymi kabelkami, popatrz na zdjęcie nr 5. (chyba się mylę?)
Weź obrazek i w paincie narysuj gdzie to jest dokładnie(tak będzie łatwiej)
Czy korektor kąta wtrysku to ten co ma gumowy "kapturek" na zdjeciu nr 1 ??? Dzisiaj zdjąłem gumowe coś i natrafiłem podspodem na kabelek dwużyłowy. Nie wiem w jaki sposób jest podłączony gdyż palcem nie odgaduję :-/ Z tego co pamiętam to pisałeś gdzieś że można przy pracy silnika wyjąc kabelek i podotykac spowrotem, wtedy będzie słychać pstykanie tak ?? Jeszcze pisałeś o mierzeniu omomierzem. Ma miernik tylko nie wiem czy ma w sobie omomierz. Na zdjęciu nr 2 jest tam bolec opierający o blaszke. Odpowiada za ssanie. Narzeczona włączyła zapłon a ja obserwowałem to ustrojstwo. Bolec nic nie rusza ani na ciepłym silniku ani na zimnym. Chowa się do środka wtedy jak przygazuję a obroty jak spadają powiedzmy do około 750 obr.min to wtedy bolec sie chowa a dźwigienka STOPu rusza sie. Ssanie niestety nie działa. Jak odpalam, wtedy mam jakieś 750 obr/min a jak się rozgrzeje to mam 800-850 obr.min. Na zimnym powinno być koło 1000 obr/min Jeszcze jeden problem otóż przy przyśpieszaniu na 4 biegu od 1700 do 1900 obr/min mam drgania oraz na piątym biegu też przy 1700-1900 obr/min też drgania i jest mały hałas. Mimo braku słuchu nie opiszę ale w razie czego mogę filmować komórką i tu wstawić. Będziecie mogli słyszeć te dziwne drgania. Ja stawiam że to ma coś wspólnego z pompą albo korektorem... Turbina OK, ciągnie ładnie. Turbawka włacza sie od 1700 obr.min. Uff ale się rozpisałem.... Widać że Kris75 jest obeznany w sprawach TD Bardzo pomocny. Jak cos to mam silnik 1.8 TD ENDURA DE 90 KM, rocznik 97, kombi [ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-09-22 20:51:46 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-09-23 20:10:29 To z czarnym kapturkiem to właśnie korektor "zimnego" silnika nowszego typu, włączając zapłon (nie odpalaj auta) słychać "pstrykanie" to najprostsza metoda zgrubnego badania, ale to zostaw na później.
Chodzi o tą linkę i tu moja pomyłka ta linka sterowana jest u ciebie silnikiem krokowym, starszy model, w jeszcze nieco nowszych jest cięgno przy pompie ale to inksza inkszość Po rozgrzaniu silnika do normalnej temp pracy powinno być pomiędzy ogranicznikiem na lince a cięgnem 3-4 mm luzu. 3-4 mm luzu musi być na zimnym silniku pomiędzy ruchomym cięgnem a niewidoczną na fotce stroną wyżłobienia ogranicznika przykręconego do pompy. Najpierw wyreguluj to i wtedy zobaczysz czy działa poprawnie silniczek krokowy. Tu nasuwa się myśl, w związku z kopceniem twojego autka, że może być coś nie teges z czujnikiem temp do urządzenia sterującego m.in. rzeczonym silniczkiem a także korektorami kątów wtrysku na pompie, stąd właśnie może ale nie musi być kopcenia. Sprawdzisz to w następnej kolejności. Póki co linka Na forum jest link do książeczki WKŁ z dość dokładnym opisem regulacji tych górnych śrubek, skorzystaj i ustaw jak powinny być równolegle z powyższymi "działaniami". cięgno linka [ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2008-09-24 08:25:04 ] |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-09-23 23:19:28
Domyślam że chodzi o ten ze zdjecia nr 3 od góry.Pompiarz mówił że to "komputer" ehh nie mówił tak fachowe nazwy.
który to jest ruchome cięgno ? Zaznacz w paincie na zdjeciu. Wyżłobiony ogranicznik przykręcony do pompy jest w okolicach korektora czy gdzie ?? Skoro nie widoczny to postaram fotki zrobić ale gdzie mniej więcej dokładnie na pompie ??
Szukałem w dziale PORADY i LINKI i nie widzę WKŁ Mógłbyś mi podać dokładny link ?? Będziemy duzo postować niebawem Pozdro dobranoc |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-09-24 19:08:52 Fotki już działają |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-09-25 11:03:35 Kris75, byłem znów zobaczyć pod maską więc tak. Nie wiem w jaki sposób regulować aby cięgno tam miał luz 4 milimetrowy ??? Myślę że żeby był luz to bolec koło filtra powietrza musi sie chować i wtedy linka sie wydłuza i zrobi sie luz. Bolec jest jakby w stanie erekcji cały czas
Podczas regulacji na zimnym silniku to kapuję ale czy ma być włączony zapłon ?? Sprawdzałem "pstykanie" korektora. Narzeczona jedynie słyszała mały hałas stacyjki co dałem zapłon :-/ A może da sie innym posobem np. przy zdjęciu czarnego kapturka mam dotykać goły korektor, może będzie drgał czy coś tam. Jeszcze ostatne pytanie: Napisz mi jak sie fachowo nazywa ten bolec wraz niby komputerkiem wygląda jak pół banana ??? Gdzieś kiedyś widziałem fotorelacje naprawy tego ustrojstwa w Mondeo MK1 18. TD. Pamiętam że potrzebne są klucze Torxy itp... Czesto to pada :-/ [ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-09-25 11:05:38 ] |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-09-25 13:28:29 Na zimnym silniku, na ciepłym silniku i tak pokazuje bolec o długości 1,4 cm. Jak przygazuję i obroty jak spadaja do minimum to bolec się chowa a dźwigienka na pompie przesuwa sie na lewo jak linka wydłuża sie....
Czekam na pomoc od Krisa który ma złotą rączke |