Odpowietrzenie hamulców z abs-em

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam znalazłem w szukajce troche info ale wersji dosłownie tyle ile ludzi mógłby mi ktoś napisać tak dokładnie jak odpowietrzyć układ hamulcowy posiadający abs na 4 koła danke z góry

[Edit by Wojo - hamulcÓW, mógłby (razem)]
  
 
Wedlug mnie nie ma roznicy czy jest ABS czy nie...
Odpowietrzalem oba uklady (z i bez ABS w ten sam sposob).
Jezeli chcesz odpowietrzyc 4 kola to zaczynasz od tego ktore ma najdluzsze przewody hamulcowe a konczysz na tym z najkrotszymi... Czyli zaczynasz od prawego tylu, kolejno lewy tyl, prawy przod i na koncu lewy przod... A ABS nic nie zmienia. aaa Odpowietrzaj przy wlaczonym silniku, wtedy pompa wspomagania pracuje...
  
 
zgadzam sie prawie w 100% ale co do odpalonego silnika to blad niewolno odpowietrzac na odpalonym silniku i to powie kazdy mechanik
  
 
Cytat:
2009-03-22 12:43:31, WoNcki pisze:
zgadzam sie prawie w 100% ale co do odpalonego silnika to blad niewolno odpowietrzac na odpalonym silniku i to powie kazdy mechanik



Dziwny ten każdy mechanik.
Ja zawsze odpowietrzałem na pracującym silniku i hamowniki były idealne.
  
 
Cytat:
2009-03-22 12:43:31, WoNcki pisze:
co do odpalonego silnika to blad niewolno odpowietrzac na odpalonym silniku i to powie kazdy mechanik


WoNcki dobrze gada! Ja też jestem tego zdania że, nie powinno się odpowietrzać układu na odpalonym silniku.......-powiedział mechanik
  
 
Jeżeli jesteście odmiennego zdania, to poproszę o wytłumaczenie, dlaczego nie wolno odpowietrzać na pracującym silniku, podparte ew. zagrożeniami wynikające z nieprawidłowo (czytaj jw.) przeprowadzonego zabiegu.

Tłumaczenia, że tak powiedział mechanik, już tu padły.
  
 
Cytat:
2009-03-23 09:34:03, Miro pisze:
Jeżeli jesteście odmiennego zdania, to poproszę o wytłumaczenie, dlaczego nie wolno odpowietrzać na pracującym silniku, podparte ew. zagrożeniami wynikające z nieprawidłowo (czytaj jw.) przeprowadzonego zabiegu. Tłumaczenia, że tak powiedział mechanik, już tu padły.


Miro, nawet delikatnie zapowietrzony układ powoduje to że, na zgaszonym silniku pedał hamulca staje się twardy podczas pompowania i dzięki temu czujemy kiedy układ jest konktetnie odpowietrzony. Odpalony silnik sprawia że serwo uniemożliwia wyczucie tego... Przynajmniej mnie tak uczyli, chętnie poczytam i dowiem się także innych wersji
POZDRAWIAM
  
 
no właśnie to co mówiłem ile ludzi tyle wersji a ma może ktoś jakiegoś booka żeby podejrzeć co tam nasmarowali
  
 
Cytat:
2009-03-23 09:55:21, ArekCLX pisze:
Miro, nawet delikatnie zapowietrzony układ powoduje to że, na zgaszonym silniku pedał hamulca staje się twardy podczas pompowania i dzięki temu czujemy kiedy układ jest konktetnie odpowietrzony. Odpalony silnik sprawia że serwo uniemożliwia wyczucie tego... Przynajmniej mnie tak uczyli, chętnie poczytam i dowiem się także innych wersji POZDRAWIAM



Teoretycznie masz rację, w praktyce niestety bywa inaczej.
Ja w swoim Escorcie, nigdy nie mogłem odpowietrzyć przodu bez odpalenia silnika. Na zgaszonym silniku, można było pompować pół dnia, a hamulce były zapowietrzone. Dopiero odpalenie silnika, umożliwiło dokładne odpowietrzenie.

Moje pytanie było troszkę inne.
Dlaczego nie wolno odpowietrzać na pracującym silniku ?
  
 
Miro mam dokladnie tak jak Ty. Tzn za cholere nie moglem odpowietrzyc ukladu ze zgaszonym silnikiem. Uklad mi sie dopiero odpowietrzyl przy odpalonym motorze...

A do osob ktore to robia na zgaszonym. Proponuje odpowietrzyc uklad w np sprinterze. Mozna dymac caly dzien, noga odpadnie z bolu a i tak sie nie odpowietrzy. Dopiero po zapaleniu motoru da rade go odpowietrzyc...

[ wiadomość edytowana przez: Spawn669 dnia 2009-03-27 09:04:41 ]
  
 
Cytat:
2009-03-23 17:44:43, Spawn669 pisze:
mam dokladnie tak jak Ty. Tzn za cholere nie moglem odpowietrzyc ukladu ze zgaszonym silnikiem. Uklad mi sie dopiero odpowietrzyl przy odpalonym motorze... A do osob ktore to robia na zgaszonym. Proponuje odpowietrzyc uklad w np sprinterze. Mozna dymac caly dzien, noga odpadnie z bolu a i tak sie nie odpowietrzy. Dopiero po zapaleniu motoru da rade go odpowietrzyc...


Wciągu 3lat mojej przygody w warsztacie jako mechanik ani razu nie odpowietrzaliśmy żadnego z aut na odpalonym motorze... Auta były różne bo właściwie codziennie ktoś był na wymianie płynu... robiliśmy to w bardzo prosty sposób... odkręcone wszystkie 4odpowietrzniki a z góry dolewało się płyn, jak juz w całym układnie był nowy płyn to poprostu odpowietrzniki były zakręcane bez pompowania i tracenia cennego czasu Nikt nie wracał z reklamacją ze nie zatrzymał się przed przeszkodą ani nie marudził ze coś nie tak jest z heblami
  
 
Cytat:
nawet delikatnie zapowietrzony układ powoduje to że, na zgaszonym silniku pedał hamulca staje się twardy podczas pompowania i dzięki temu czujemy kiedy układ jest konktetnie odpowietrzony. Odpalony silnik sprawia że serwo uniemożliwia wyczucie tego


a mnie tam uczyli ze odpowietrza sie do czasu az z odpowietrznika bedzie lecial sam plyn bez babelkow powietrza
Pozdrawiam!!!
  
 
Powiadaja ze jak jest ABS i zapowietrzy sie rzodzielacz to jak nie odpalisz silnika to go nie odpowietrzysz i nie osiagniesz maksymalnego hamowania! Znam takie przypadki, gdzie faktycznie bez odpalenia odpowietrzenie cos nie chciało sie udać...