Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-12 23:15:05 Zacząłbym od oleju i pompy oleju. |
bee997 Polonez Caro 1.6 GLI Sosnowiec | 2008-11-12 23:24:09 olej wymieniony, przebieg 57 tysięcy, niedawno zagazowany... |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-11-12 23:58:32 Lampka STOP nie jest od ręcznego tylko dodatkowa ogólnie informująca o awarii. Co do ciśnienia oleju to w pierwszej kolejności bym zmienił czujnik. A poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku masz dobry? |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-13 00:16:47 ja bym zaczął od sprawdzenia kabelków od tego czujnika. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-11-13 00:43:30 Nie ma co - on działa tak że zwiera obwód do masy - jakby nie było połączenia to by się lampka nie zapalała. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-13 01:02:55 Koocie:
|
Lazik Miłośnik FSO CARO / TRUCK / KOMBI Kiełpino | 2008-11-13 08:23:11 Czesc
Czujnik od kontrolki cisnienie oleju znajdziesz pod kolektorem ssacym, mniejwiecej w polowie dlugosci bloku. Podlaczone do niego powinny byc 2 przewody, jeden idzie na kontrolke, a drugi do komputera od wtrysku. Sprawdz te przewody, moze gdzies przetarla sie izolacja i zwieraja do masy. Pozdro |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-11-13 08:41:06 To dziwna sprawa, ale normlana. Razem z ciśnieniem oleju zapala siękontrolka STOP (z tym sie zgadzam) oraz kontrolka niskiego poziomu pł. ham (!) - a to jużdla mnie bezsens! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
bee997 Polonez Caro 1.6 GLI Sosnowiec | 2008-11-13 08:53:10 Nieduży przebieg (57kkm) możliwe żeby pompa oleju?
Gdzie szukać masy od wtrysku? |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-13 16:58:37 Polecam przestudiowanie schematu elektrycznego układu wtrysku Abimex w jakiejś książce.
Czujniki są dwa. Ciśnienia oleju podłączony do wskaźnika (w Abimexach już nie ma) oraz niedostatecznego ciśnienia podłączonego do lampki i przekaźnika pompy. |
Lazik Miłośnik FSO CARO / TRUCK / KOMBI Kiełpino | 2008-11-13 17:05:17 Panie Leon, w abimexach były montowane do pewnego roku.
|
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-13 17:30:01 Dobra, dobra.
Nawet jak były, to były do D. Więc jakby ich nie było. |
bee997 Polonez Caro 1.6 GLI Sosnowiec | 2008-11-13 22:20:58 Ja już ku...wa niewiem wracam z pracy i to samo....zgasły po odpaleniu silnika i zapaliły sie te jebane kontrolki i świeciły... |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-11-13 22:46:08 Wszystko po kolei - Kontrolkę STOP chwilowo ignoruj. Ona jest tylko po to żeby przyciągnąć uwagę do pozostałych.
Jak się świecą to zdejmij na chwilę przewód z czujnika ciśnienia oleju i sprawdź czy zgasła ta od oleju. To samo zrób z przewodem idącym do korka na zbiorniku płynu hamulcowego. Jeśli pogasły to znaczy że: 1. trzeba wymienić czujnik na nowy. lub: 2. Trzeba albo dolać płynu, albo sprawdzić czy wyłącznik w korku działa poprawnie. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-11-14 01:42:54 Jeśli masz wskaźnik ciśnienia oleju wskazówkowy to masz dwa czujniki (czujnik od wskaźnika to jest taka mała puszka koło filtra oleju). Jeśli go nie masz to masz jeden - ten od lampki. Działa w ten sposób że przy niedostatecznym ciśnieniu zwiera idący doń kabelek do masy uruchamiając żaróweczkę na stałe podłączoną do zasilania. Jeśli po odpięciu tego kabelka żarówka przestanie się zapalać to znaczy, że nie ma przebicia do masy w instalacji i winnym jest prawdopodobnie czujnik. Po wymianie powinno być dobrze. Czujnik (o ile dobrze pamiętam - jutro zerknę) jest wkręcony w blok silnika od strony kierowcy czyli jak się otworzy maskę to po prawej.
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-11-14 13:03:25 ] |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-14 02:14:33
wskaźnik ... czego ? |