Plyta pod silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko do kolegow rajdowcow(Walezy, Rally...): czy macie w swoich bolidach plyte pod silnik? Walezy w Poldku miales na 100%, ale jak ja zrobiles (sam, czy ktos Ci zrobil?)... Mysle ze do KJSow plyta 6mm starczy.
Wiem, ze na Mazowieckim Nivettowi plyta 10mm nie wydala i rozwalil miske.
  
 
plyte mialem w poldku stalowa i tylko pod miska olejowa. zrobiona byla z blachy 4mm i dwoch plaskownikow 5mm, wszystko zespawane ciaglym spawem. troche ciezka ale niesamowicie odporna, nie zdarzylo mi sie jej uszkodzic. na Barborce cieszynskiej silnik odbil mi sie po hopie na plycie ale to byla wina seryjnych poduszek pod silnikiem(byly za miekkie).Teraz w fiacie zaloze 8mm aluminium PA7. powinno wystarczyc. a co do mazowieckiego to ktos tam pomylil sie i napisal ze ten rajd jest asfaltowy, tam bylo wiecej szutrow i kocich lbow niz na safari(tak bylo rok temu).
  
 
jesli jest z dobrej stali to 6mm wystarczy.Kiedys jechalem na tej blaszce jakies 50 metrow(w koleinach i po kamieniach ) i odziwo byla prawie nie drasnieta
  
 
Płyta do kJS powinna wystarczyć 6 mm,bo np płyta do lanosa który pomykał w mistrzostwach polski miała 8mm(prawdopodobnie była z PA7) i wystarczyła elegancko prawie cały sezon.Jak dobrze pomyśleć towystarczy zrobić tylko pod miskę-albo kompleksowe rozwiązanie-płyta po całości i wtedy można się pokusić o spięcie zawieszenia dołem przez płytę.Ale to rozwiązanie jest ciężkie(kg)i do kjs nieprzydatne.
  
 
jak chcecie tylko pod miske, to polecam osłone miski olejowej od fiata kombi( karetki na 100%) , oslona nie do zaje***nia , jest gruba, odpowiednieo wyprofilowane, i ma 2 wloty powietrza do chłodzenia miski , super sprawa polecam gorąco..... przyrżnąć w krawążnik przy 70km/h to osłona jest cala a krawężnik popękał.... ale uwaga przy takich kombinacjach alpejskich na zęby .....
a jak opyta pod silnik..... to chyba już nei da się podebrać od niczego innego...... ale to trzeba by sie chłopaków w "łady klub" zapytać ..... ruskie jak coś zrobią i to jeszcze wersja na jekieś bezdroża - może oslone też montowali , bo tak ruska oslona .... to jak ruskie alu felgi....
  
 
Cytat:
2003-05-03 12:03:30, polonezcaro pisze:
jak chcecie tylko pod miske, to polecam osłone miski olejowej od fiata kombi( karetki na 100%) , oslona nie do zaje***nia , jest gruba, odpowiednieo wyprofilowane, i ma 2 wloty powietrza do chłodzenia miski , super sprawa polecam gorąco..... przyrżnąć w krawążnik przy 70km/h to osłona jest cala a krawężnik popękał.... ale uwaga przy takich kombinacjach alpejskich na zęby .....



Jakieś szczegóły? Masz może fotkę?

Cytat:
, bo tak ruska oslona .... to jak ruskie alu felgi....



Tzn: też krzywa i łatwo rdzewiejąca?
  
 
wlasnie - musze sie wybrac na strazacka po taka plyte
  
 
W starszych DF-ach montowali takie płyty.
A ich mocniejsze wersje wsadzali w Poldkach dwulitrowych.
Mam obie wersje
  
 
to moze jedna mi pozyczysz, co?? Moze jakos sie spotkamy jutro na Zeraniu...
  
 
witam
mam do was pytanie co to jest ta plyta "PA7" ? bo caly czas o niej piszecie a ja nie qmam i czy taka 6 mm plyta to duzy ciezar oraz jakie ma wymiary?
pozdro 4 @// .dow
  
 
Uwaga Uwaga!!!
wydam oświadczenie:

"Niniejszym oświadczam, że żadnej ze swoich płyt nie zamierzam sie pozbywać. Jednakże deklaruję swoją pomoc w ew. wyszukaniu takowej, tudzież w zakupie. Chętnych proszę o zadeklarowanie się"
  
 
tzw. "ruskie felgi" sa jednymi z najlepszych felg na swiecie, sa piekne i wytrzymale. takze cenione w sporcie. prosze sie wiec nie nasmiewac
  
 
Jak one wygladaja ???

  
 
Witam,ja równiez dołączam sie do pytania Seru.
Na necie znalazłem tylko coś takiego:
rajdy
w punkcie 3 opisane jest zawieszenie i ogumienie,jest też fotka tychże ruskich felg,jednak nie ma tam konkretnego opisu.
Pzdr Grzesiek
  
 
Cytat:
2003-05-03 23:42:39, Walezy pisze:
tzw. "ruskie felgi" sa jednymi z najlepszych felg na swiecie, sa piekne i wytrzymale. takze cenione w sporcie. prosze sie wiec nie nasmiewac



Ale chyba to nie są te zwykłe od Łady? W moim aucie były wykonane ze stali "samordzewiejącej". W końcu przestałem walczyć z rdzą i ogłosiłem jej zwycięstwo.
  
 
AAAAA Wiem dzietki noo taki widzlem kilka poldkow na tych felgach - zawsze myslalem - ladne sa
  
 
Cytat:
2003-05-03 23:42:39, Walezy pisze:
tzw. "ruskie felgi" sa jednymi z najlepszych felg na swiecie, sa piekne i wytrzymale. takze cenione w sporcie. prosze sie wiec nie nasmiewac


No przecież pisałem że są bardzo mocna- tak jak płyta pod silnik...... jedyna wada tych felg to to że są 13" - chyba o 14"zapomnieli
A czy ruskie wkładali płyte pod silnik?? tylko taka stalową. W Ładzie samarze jest płyta pod silnikiem, zasłaniająca cały silnik od spodu, była ona napewno zamontowane w ładzie samarze - ale tej w wersji sedan ( samara Atu ) Tylko że on była chyba plastikowa , bo jak mi spadł korek od oleju to sie zatrzymal na tej płycie.... tylko z czego ona byl zrobiona do nei mam pojęcia, wiem tylko że tam jest takie coś i to montowane seryjnie.........



[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2003-05-04 10:26:25 ]
  
 
W mojej Samarze osłona silnika była z cienkiej blachy i nie chroniła miski olejowej. Jej zadaniem była raczej ochrona alternatora i komory silnika przed zachlapaniem wodą. Sprawdziłem - jak wjechałem w kałużę bez niej to mi od razu ładowanie siadło. A z nią to po kałużach można było szaleć.
  
 
Ruskie felgi sa nie do zajechania, a wygladaja tak jak na zdjeciu u mnie w profilu
  
 
Oczywiście,te felgi są bardzo dobre-ale jak to ruskie toporne i często są kłopoty z wyważeniem takiej.No ale przecież odpowiednia iliść cieżarków i nawet kwadrat można wyważyć.