Kontrolka hamulca czasem się zapala i to nie przy hamowaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zauważyłem ostatnio, że niekiedy coś czerwonego zapala się w trakcie jazdy na desce rozdzielczej.

Wczoraj udało mi się uchwycić, że to kontrolka hamulca, taki wykrzyknik: ( ! ), ten sam który zapala się przy zaciągnięciu ręcznego.
Co ciekawe zauważyłem że kontrolka zapala się przy mocnym przyśpieszaniu lub przy jeździe pod górę - czyli wtedy kiedy hamulca nie używam. Jeszcze muszę to dokładnie poobserwować. Auto hamuje normalnie.
Kontrolka zaraz gaśnie.

Sprawdziłem poziom płynu i jest max, w zbiorniczku pływa jakiś taki czarny pływak, może on ma do czegoś zwierać? Może tego płynu za dużo jest i właśnie pływak zwiera do korka... ale to chyba bez sensu? Płyn zmieniany był dawno temu i dopiero od niedawna widzę tą kontrolkę.

Co może powodować zapalanie się tej lampki? Może przy przyśpieszeniu a więc i obciązeniu silnika ciśnienie w układzie hamulcowym spada... ? moze jakis czujnik od recznego


[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2008-12-11 21:53:06 ]
  
 
Na pocatek odessij nadmiar plynu do poziomu takiego zeby byl w polowie miedzy min. a max. a ten czarny korek zawsze ustawiam po srodku nie wiem dlaczego ale moze on ma jakies znaczenie moze ktos sie wypowie.

U mnie kiedys sie zapalala kontrolka w e-10 bo mialem rowno min. dolalem do polowy i jest OK do tej pory. Zapalała sie przy hamowaniu niekiedy.
  
 
Jaki qrna czarny korek ??? Jaki czarny pływak ???
Piglet, wymień klocki i wtedy ureguluj poziom płynu.
No..., tylko popatrz do właściwego zbiorniczka
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-12-11 22:33:21, Perzan pisze:
Jaki qrna czarny korek ??? Jaki czarny pływak ??? Piglet, wymień klocki i wtedy ureguluj poziom płynu. No..., tylko popatrz do właściwego zbiorniczka Pozdro.


Ciemno było, poświeciłem latarką, znalazłem napis DOT-3 na zbiorniczku...
Ale tak szukam teraz po ToyoDIY i chyba faktycznie to jakiś zbiornik od sprzęgła był (clutch). Tu go widac: http://www.toyodiy.com/parts/diag_1oc3zYi.png


To z lewej strony u góry. Na samej górze nakrętka, a pod nią ten "pływak"...

[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2008-12-11 22:55:32 ]
  
 
Czarny pływak jest w zbiorniczku od sprzęgła.

Ale dobre, dobre

pzdr
  
 
Sabotaż z tymi opisami na zbiorniczkach i z tą porą roku... rano jadę to ciemno, wracam to też ciemno... nic nie widać.

Dziś rano patrzyłem i niedaleko tego zbiornika od sprzęgła jest drugi na którym też pisze coś o dot3 i na którym jest u góry czujnik więc to pewnie to. Niestety nie dojrzałem ile jest w tym "rezerwuarze" (ang. reservoir) płynu bo znowu bylo kurde za ciemno.

W każdym razie jeśli kończą się klocki to będzie pewnie trzeba od razu zmienić te tarcze... tylko w sumie to dalej nie wiem na jakie, marcinm: miales cos wymyslic
  
 
Podobno dobre tarcze ale nie rozreklamowane mozna kupic w IC nazywaja sie speedmax robione na licencji brembo w japonii.
Cos takiego:
http://www.allegro.pl/item441032096_tarcze_subaru_legacy_forester_294mm_nacinane.html

np. c32033JC maja koncowke TU reszta to polecane akebono.
To jesli tyczy sie klockow i ukl. hamulcowego.

Ja mam dot-4 toyoty bo 5.1 nie mozna uzywac przy ABS-ie.
Piglecik sprawdz grubosc tarcz i klockow ew. plunu tego z zbiorniczu ...hamulcowym za dnia

pozdrowka
  
 
Cytat:
2008-12-12 10:51:43, Cromm pisze:
[...]Ja mam dot-4 toyoty bo 5.1 nie mozna uzywac przy ABS-ie.[...]



Kto Ci takich rzeczy nagadał i jak to uzasadnił ???
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-12-12 11:15:42, Perzan pisze:
Kto Ci takich rzeczy nagadał i jak to uzasadnił ??? Pozdro.



Kurde a moze to byl dot. 5 juz nie pamietam, przy okazji zapytam.
  
 
Cytat:
2008-12-12 13:36:57, Cromm pisze:
Kurde a moze to byl dot. 5 juz nie pamietam, przy okazji zapytam.

Faktycznie ktoś cię z tym dot 5 lub dot 5.1 ocyganił porostu taki płyn jest lepszy od dot 4 ale częściej się go wymienia.A co miał mieć do tego abs to niewiem jeśli tymbardziej to był jakiś mechanik to z dala od takiego kowala niech maluszki naprawia.Kiedyś usłyszałem od jednego że w toyotach się zaworów nie reguluje bo są hydrauliczne i co ty nato A odnośnie tej kontrolki od ham. to proste zapala się przy przyspieszaniu bo jest minimalnie za mało płynu a wystarczy troszkę dolać i po sprawie i nie jest to wyznacznikiem zużytych klocków ham. bo by się zapalała przy hamowaniu oczywiście jeśli są czujniki
  
 
Cytat:
2008-12-12 15:47:32, rng17 pisze:
.....nie jest to wyznacznikiem zużytych klocków ham. bo by się zapalała przy hamowaniu oczywiście jeśli są czujniki



A pewnie, że jest bo w miarę zużywania się okładziny klocka ubywa płynu hamulcowego w zbiorniczku, a w konsekwencji tego obniża się pływak i zapala się kontrolka na desce.

Co do płynu hamulcowego: płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego( dot. 4 i 5.1) i różnią się min. temperaturą wrzenia (odpowiedio: 205°C, 230°C i 260°C), są higroskopijne (pochłaniają wilgoć co obniża ich temperaturę wrzenia) i mają kolor jasnożółty. Natomiast płyn DOT5 jest na bazie silikonów, min tem. wrzenia 260°C i jest niehigroskopijny (najczęściej jest w kolorze niebiesko-fioletowym/purpurowym). Płyn ten może być stosowany tylko w układach hamulcowych do niego przystosowanych. W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się, natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR). Płyny DOT5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT5!
Płyny DOT4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT3 i DOT4.

Pozdrawiam
  
 
Czyli kajjo plyny dot. 5 nie nadaja sie do ukladow np. z ABS-em ?

Bo juz nie wiem czy zle uslyszalem i powtarzam czy ktos mnie wprowadzil w bład podajac takie informacje .
  
 
ABS nie ma znaczenia.
Należy używać taki płyn jaki zaleca producent samochodu (bo do takiego jest przystosowany dany układ hamulcowy). Obecnie, zazwyczaj jest to DOT 4 i DOT 5.1

PS. Nie znam samochodu (tym bardziej Toyoty) w którym układ hamulcowy byłby przystosowany do DOT 5.
  
 
Znów po ciemku ale z latarką sprawdziłem wreszcie ile tego płynu jest i wychodzi na to że połowa skali między min i max. Może faktycznie troszkę zbyt mało kiedy auto jest przechylone/przyśpiesza. Doleję trochę i się zobaczy.
  
 
Ty lepiej sprawdź stan klocków zanim dolejesz
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-12-13 01:21:08, Perzan pisze:
Ty lepiej sprawdź stan klocków zanim dolejesz Pozdro.



Oj tu to moze byc problem z latrką
Ja patrzylem dzis i mam plynu rowno z tym laczeniem gornej czesci zbiorniczka z dolną, czyli w polowie wiec sadze ze klocka masz malo i tarczy i jak docisniesz to troche plynu znika.
  
 
Póki co dolałem płynu i chyba miganie ustało. Klocków nie sprawdziłem ale Marcin i tak już mi szuka jakiegoś "zestawu" do Ave. Moze jakis swap sie uda uskutecznić.

W tym tygodniu oczekuję 200 000 na liczniku, a w sobotę Avensis będzie miał roczek (u mnie).


[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2008-12-16 20:58:12 ]
  
 
No i jak sytuejszyn, migota jeszcze cos przed oczkami czy cisza po dolaniu extraktu ?
  
 
Cytat:
2008-12-16 20:57:42, Pigletto pisze:
Póki co dolałem płynu [...]



Uprzedź o tym fakcie swojego mechanika przy wymianie klocków
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-12-17 17:58:02, Perzan pisze:
Uprzedź o tym fakcie swojego mechanika przy wymianie klocków Pozdro.


Marcin! Czytałeś?

Po prawdzie to dolewał mi tego płynu mechanik u którego ostatnio się serwisuję, bo ja płynu nie miałem, a nie chciałem całej butelki kupować żeby tylko troszkę dolać.

Jak na razie dużo nie jeździłem, ale z tego co zaobserwowałem przy jeździe pod górkę (tam gdzie ostatnio lampka migała) to teraz był spokój.