Podkręcanie obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam od niedawna Forda Escorta 1,6 16V. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób podkręcić mu obroty.
  
 
jedyny sposób, to skrócenie linki, ale nie powinno się tak robić.
Dlaczego chcesz podkręcać obroty? Nominalnie powinno być 650-700 obrotów. Jakie obroty są u ciebie? jakie objawy masz, że chcesz je podkręcać?
  
 
Cytat:
2009-01-08 20:50:38, przemkowal pisze:
jedyny sposób, to skrócenie linki, ale nie powinno się tak robić. Dlaczego chcesz podkręcać obroty? Nominalnie powinno być 650-700 obrotów. Jakie obroty są u ciebie? jakie objawy masz, że chcesz je podkręcać?



Nominalnie powinno być ~950.
Jeżeli spadają poniżej tej wartości to coś jest nie tak z furką.
  
 
powinno byc 875 +-50

podkrecic mozna przez naciagniecie linki gazu, tylko po co?
  
 
Wracając do tematu podkręcania prędkości chodzi mi o to ,że maiałem problemy ze zbyt dużymi obrotami minimalne było około 2000 dzięki waszym podpowiedziom wymieniłem silnik krokowy cwilolowo było ok a teraz nie mam wolnych obrotów doam że po za tym samochód noramlnie przyspiesza (drugi silniczek krokowy kupiłem używany był orgianlny fordowski z samochodu który został rozbity)
  
 
A czy wymieniłeś również uszczelkę pod silniczkiem krokowym?
Poza tym co znaczy, że nie masz wolnych obrotów? Sprecyzuj.


[ wiadomość edytowana przez: Jacekm_ dnia 2009-01-09 19:14:09 ]
  
 
Gdy wykręcałem stary silniczek nie było przy nim uszczelki więc ten drugi przykręciłem także bez (myślałem że tak musi być). Wracając do wolnych obrtów minimalne wynoszą około 2000 i nigdy nie spadają. Czy uszczelkie można dokupić?
  
 
A mnie tu pachnie czujnikiem położenia przepustnicy
  
 
nie wiem, jaki masz rocznik, ale uszczelka od krokowca trzyma sie na plastikowym kolektorze ssacym, takze jak sciagasz go to ona nie wypada
  
 
To jest rocznik 1998
  
 
no to masz plastikowy kolektor, uszczelka gumowa powinna sie trzymac na nim.
a odepnij czujnik polozenia przepustnicy i czy cos sie zmieni.
potem bym sprawdzil szczelnosc ukladu odpowietrzena skrzyni korbowej i sam zaworek skrzyni korbowej
  
 
Gdy odpiołem czujnik położenia przpustnicy po kilkunastu sekundach obroty spadły do około 1000 lecz po dodaniu gazu znowu bardzo wolno spadały
  
 
to teraz bym szukal nieszczelnosci w ukladzie dolotowym

a krokowca wymieniales na nowy??
  
 
Wiem co jest odłaczyłem krokowy jest ok czy moge narazie tak jeździć?
  
 
jesli na odlaczonym krokowym jest ok, to tylko smietnik, jesli krokowy jest dobry powinien po odpieciu wtyczki zgasnac.
jezdzic mozesz, jesli zacial sie w tym miejscu na stale, w przeciwnym razie moze Ci zgasnac w najbardziej niespodziwanym momencie i bedzie klops.

oczywiscie jesli przewody podcisnienia z kolektora ssacego masz szczelne
  
 
Co oznacza ten śmietnik a zaznaczam że krokowy jest stary
  
 
to, że po odpięciu zasilania powinien się zamknąć i auto powinno zgasnąć. Jak pisał radekbox auto może zgasnąć w najmniej odpowiednim momencie. Wyciągnij krokowy, wyczyść go i przesmaruj. Mój się zawieszał i po czyszczeniu jest ok od coś około roku. Czasem sobie poskaczą obroty, ale to jak się jakieś g... paliwo trafi.
  
 
A czym smarowałeś silnik krokowy?
  
 
No silniczek może zgasnąć.U mnie była luźna wtyczka i przy 130km w łuku przez chwile auto było na luzie i straciłem wspomaganie na chwile.Na szczęcie nie musze odpalać kluczykiem auta,tylko przyciskiem więc szybko odpaliłem i smyrałem gaz przy hamowaniu żeby nie zgasł.
  
 
Cytat:
2009-01-10 17:33:14, andrzej68 pisze:
A czym smarowałeś silnik krokowy?


po wyczyszczeniu benzykną, dostał porcję 007 (nie wd-40) i jakoś działa.