[mkVII] Chrzczone paliwo albo i nie, jak sprawdzić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zatankowałem dzisiaj ok.15 litrów E95 ( stacja Careful) przy stanie w baku ok.5 litrów. Podczas tankowania pistolet wystrzelił mi kilkanaście razy i nie dokończyłem tankowania przy tym dystrybutorze, tylko podjechałem do drugiego i dokończyłem. Przejechałem ok 25 km i stanąłem przed sklepem na 15 min. Po wyjściu masakra-nie chce odpalić i zachowuje się tak, jakby łapał na 2 cylindry na 2-3 sek. i koniec. Sprawdzam ciśnienie z pompy - ok., świece nie zalane, iskra jest. Męczę się ok 20 min ( kręcę rozrusznikiem ) a następnie robię 20 min. przerwę. Po tej przerwie jakoś odpala i dojeżdżam do innej stacji ok.200m.
Tutaj tankuje do pełna E98 ( aby się wymieszała z poprzednią benzyną) i wracam do domu.
1/. Czy można jakoś sprawdzić, że benzyna jest chrzczona?
2/. Czy wysoka temp. dzisiaj 35 st. mogła mieć wpływ na taki stan rzeczy?
3/. Jakie są konsekwencje jazdy na chrzczonym paliwie, jeżeli w ogóle silnik odpali?
4/. Inne sugestie mile widziane, - niewykluczone, że to nie była wina paliwa.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-07-01 18:18:48 ]
  
 
Napisałbyś jeszcze co było w trakcie powrotu do domu i później.

Jeśli chodzi o sprawdzanie paliwa to wykonywane są kontrole.
UOKIK - Kontrola stacji paliw (Pb 95, Pb 98 i ON)

Według wniosków Inspekcji Handlowej z kontroli przeprowadzonej w grudniu 2005 ponad 6% stacji benzynowych w Polsce sprzedaje paliwo niespełniające wymaganych norm, więc jest to dość powszechny problem w naszym kraju.

A w ogóle to gdy już wiesz, że to na pewno problem z paliwem to trzeba wrócić się na stację z paragonem czy fakturą aby złożyć reklamację, którą sprzedawca powinien potwierdzić Ci na piśmie. Zawsze najtrudniej w takich sprawach jest udowodnić skąd pochodziło paliwo w aucie.
  
 
Paliwo nie wódka ze dolejesz spirytu do rozcieńczonej i bedzie ok Dolanie 98 nic nie zmieni. Wlej z 0,5 dętki do baku wytrąci wode.
  
 
Cytat:
2012-07-02 01:47:23, darek4488 pisze:
Napisałbyś jeszcze co było w trakcie powrotu do domu i później. A w ogóle to gdy już wiesz, że to na pewno problem z paliwem to trzeba wrócić się na stację z paragonem czy fakturą


Powrót był ok. ale to raptem ok.1,5 km. Za chwilę ponownie wyjadę i się okaże. Właśnie nie wiem, czy problem na pewno leży w paliwie i dlatego zadałem pytanie jak to sprawdzić?. Denaturat to tylko w przypadku wody?, chyba że jest jakaś nowa teoria?

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-07-02 06:46:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-07-02 06:46:50 ]
  
 
mi to wygląda na problem z kablami WN.
Teraz jeździ normalnie po dolaniu innego paliwa?
Mogła woda podejść, zatankowałeś razem z benzyną, dolej denaturatu i woda się wymiesza.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2012-07-02 10:15:30, Kleszczak pisze:
mi to wygląda na problem z kablami WN. Teraz jeździ normalnie po dolaniu innego paliwa? Mogła woda podejść, zatankowałeś razem z benzyną, dolej denaturatu i woda się wymiesza.


Kable WN, co masz na myśli?, -zimą czy jesienią albo podczas częstych ulew jak jest wilgotno to się zgodzę, ale wczoraj był upał. Jednak stawiasz na wodę, ok. doleję denaturat, do pełnego baku - ile 0,5-1 litra?. Woda mogła podejść - skąd?.Wcześniej pisałem, że był upał 35 st. i nawet podejrzewałem, że tu jest pies pogrzebany, że benzyna odparowuje, czy jakoś tak?
Dzisiaj przejechałem dopiero ze 3 km i na razie jest ok., raz tylko powoli wchodził na obroty.

Dolałem 0,5 l denaturatu i przejechałem kolejne 2km i dalej jest ok.
Na razie nie chcę wypuszczać się za daleko od miejsca zamieszkania i będę dalej testował w granicach miasta

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-07-02 13:56:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-07-02 13:57:18 ]
  
 
Kable po prostu mogły się zużyć, objaw przypisujący tą dolegliwość a dolanie paliwa był po prostu zbiegiem dolegliwości.
Zostaw kable, pół litra na zbiornik paliwa wystarczy.
Zbieranie się wody w baku jest tak samo powszechne jak kapiąca woda z tłumików w porannym korku. Zmiana temp. i para wodna zmienia się w ciecz.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Wszystko zalezy ile masz paliwka Nawet jak litr wlejesz nic sie niestanie.
  
 
Kable akurat mam niespełna rok, (iskrzyły przy rozpylaniu wody), wtedy był objaw szarpania jak dodawałem gazu. Od razu też nowe świece. Czyli uważasz, ze ta woda to nie paliwa tylko z mojego baku, - no cóż jest to jakieś wytłumaczenia. Mam tego essa już 15 roczek i 1-szy raz taki przypadek, dlatego też mnie to zaskoczyło. Gdyby pojawiało się cyklicznie co np. kilka lat to co innego. Oj czlowiek całe życie będzie się uczył
Zobaczę co będzie dalej.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-07-02 15:48:20 ]
  
 
ponad 5 lat temu miałem mk4 i tankowałem na "tanich" stacjach, miałem problemy i zaprzestałem tych tanich stacji i problemy znikły
teraz ma dwa escorty i dalej nie tankuje na tych marketowych i innych tanich stacjach
  
 
nie koniecznie wina twojego baku, może być podobna sprawa z pustym zbiornikiem na paliwo na stacji.
Ja zawsze tankuje tanie paliwo i wiem że metalowych kanistrach może się woda skroplić.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Z tego co się orientuję to zbiorniki na stacjach mają filtry, które zatrzymują min. wodę a przynajmniej powinny.
Znajomi podpowiadają, że to raczej wina, niestety tanich stacji przy marketach. Nie wiedziałem do tej pory, że tam może być "słabsze" paliwo.
  
 
Ja na lukoilu zatankowałem 50 litrów gó*na po roztopach.
Po mroznej nocy a puzniej plusowym dniu to koło 17 miałem jeszcze wyzszy stan paliwa . Tesc oblukał auto i odrazu stwierdził ze woda w paliwie. Wlałem 2,5 litra denaturatu. Po 5 godzinach czekania i 10minutowym kreceniu rozrusznikiem udało sie auto odpalic. Objechałem wszystkich znajomych zeby wachy spalic, a puzniej na shela i v-power racing do pełna i był spokuj.
Ja teraz stwierdziłem ze ponizej Neste nie schodze
  
 
Ja na Lukoilu tankowałem może ze 3 razy i po dwóch razach przy daniu gazu w podłogę, nieregularnie gubił zapłon i szarpał. Od tamtego czasu tankuję wyłącznie na Shell i Orlen. Wszystkie trasy i tankowania układam względem tego i nie robię wyjątków. Statoil też bym odwiedzał, ale zraziłem się do Premium Club, a BP po prostu nie lubię.
  
 
Jedyne zo dobre na Lukoilu to tania pepsi i za free kompresor
  
 
mojego diesla w 90% tankuje na lukoilu i nigdy nie miałem problemów, wręcz zimą lepiej mi palił niż na paliwie z innych markowych stacji
  
 
A może by zrobić na forum ranking stacji benzynowych?
  
 
Jak dla mnie to tak trochę bez sensu:

1. Ktoś pojedzie na stację, zatankuje i pojedzie - stwierdzi, że paliwo jest dobre
2. Ktoś inny podjedzie na tą samą stację, będzie miał jakieś problemy z układem paliwowym lub zapłonowym i stwierdzi, że to przez paliwo
3. Jeszcze inny pojedzie na jakąś stację gdzie jest kiepskie paliwo, auto będzie przerywało itp. ale on stwierdzi, że to pewnie nadszedł czas na wymianę np. świec

Jak będziesz jeździł po stacjach i sprawdzał laboratoryjnie jakość paliwo to ranking miałby sens
  
 
tankuje tylko na Neste,Lukoil i w Carreforze ale to diesel tddi wiec pali wszystko co wleje a jesli chodzi o ranking stacji to wrzucam
1,stacja Szejk w Jeżowie woj,łodzkie

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
  
 
Cytat:
2012-07-03 08:14:15, michno45 pisze:
jesli chodzi o ranking stacji to wrzucam 1,stacja Szejk w Jeżowie woj,łodzkie


a co jest na tej stacji? bywam tam czasami w okolicy dokładnie to w Głuchowie