Toyota Avensis Verso 2004r proszę o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich zmotoryzowanych.
Mam problem z Toyota Avensis Verso.
Jadąc dziś zaczeło mi się ślizgać sprzęgło i Toyotka dostaje drgania na kole kierownicy przy prędkościach powyżej 110km/h.
Przy tych obiawach słychać też buczący dźwięk jakbym jechał po tarce.
Obiaw ten się rozpoczyna po przejechaniu około 10 km gdy się samochód rozgrzeje,a na autostradzie A2 nie mogłem więcej pojechać jak 100km/h bo przy większej prędkości wycie i drgania kierownicy narastają, A próbując przyspieszać silnik wchodzi na obroty a samochód ledwo co przyśpiesza.
Biegi wchodzą normalnie bez zgrzytów i wysprzęglanie też jest OK.
Proszę o odpowiedź jeżeli ktoś się spotkał z takim obiawem.
Na myśl mi przychodzi koło dwumasowe.
A w sklepie motoryzacyjnym sprawdzali w katalogu i sprzedawca był zdziwiony że w tym modelu i ten rocznik ma zwykłe sprzęgło z tłumnikiem drgań i nie ma koła dwumasowego.
Czy to jest możliwe?
Czekam na odpowiedź i pozdrawiam.
jm90
  
 
Cytat:
A w sklepie motoryzacyjnym sprawdzali w katalogu i sprzedawca był zdziwiony że w tym modelu i ten rocznik ma zwykłe sprzęgło z tłumnikiem drgań i nie ma koła dwumasowego. Czy to jest możliwe? Czekam na odpowiedź i pozdrawiam. jm90


No to może napisz jaki to dokładnie model - silnik, przebieg.
Co do kół dwumasowych to chyba coś na forum już o tym było, może znajdziesz coś ciekawego nim ktoś obeznany w temacie odpowie.
  
 
Toyota Avensis Verso 7 osób 2.0D4D 2004r przebieg 190tys.

Już przejrzałem wszystkie posty na forum na temat koła dwumasowego lecz nigdzie ie znalazłem odpowiedzi na takie obiawy.
pozdrowienia...
jm90
  
 
Sporo możesz przeczytać jeszcze tu: http://avensis.info/viewtopic.php?t=485


[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2009-01-21 22:01:23 ]
  
 
Dzięki Pigletto właśnie mi dałeś lekturę na noc.
Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2009-01-21 21:48:16, jm90 pisze:
Toyota Avensis Verso 7 osób 2.0D4D 2004r przebieg 190tys. Już przejrzałem wszystkie posty na forum na temat koła dwumasowego lecz nigdzie ie znalazłem odpowiedzi na takie obiawy. pozdrowienia... jm90


Jak podczas przyspieszania obroty wzrastaja a predkosc nie to masz poprostu tarcze sprzegla zuzyta,jezeli stalo sie to nagle to moze docisk padl.
Niezmienia to faktu ze wymienic trzeba sprzeglo kpl z lozyskiem wyciskowym.Podaj nr nadwozia to moge jutro sprawdzic ile kosztuje kpl w serwisie,bedziesz mial punkt odniesienia.
Zamienniki sa nie tylko tansze ale prawie zawsze do dupy nie polecam bo tansze rozwiazanie wyjdzie drozej.
  
 
Cytat:
2009-01-21 22:31:39, Bigelektron pisze:
Jak podczas przyspieszania obroty wzrastaja a predkosc nie to masz poprostu tarcze sprzegla zuzyta,jezeli stalo sie to nagle to moze docisk padl. Niezmienia to faktu ze wymienic trzeba sprzeglo kpl z lozyskiem wyciskowym.Podaj nr nadwozia to moge jutro sprawdzic ile kosztuje kpl w serwisie,bedziesz mial punkt odniesienia. Zamienniki sa nie tylko tansze ale prawie zawsze do dupy nie polecam bo tansze rozwiazanie wyjdzie drozej.



VIN
JTEGG22B900014009
  
 
Popatrz
Jak przeliczysz z Euro na nasze to bedzie to samo co w serwisie u nas sprawdziłem na swoich cześciach i się zgadza .
  
 
No i sprawa się wyjaśniła.
Magik rozebrał i
Mam sprzęgło jednomasowe czyli zwykłe i jestem z tego powodu szczęśliwy.
Już zamówiłem w Inter Cars i komplet docisk sprzęgło i łożysko koszt orginału 897Pln
Jutro odbieram.
Dzięki za wszystkie informacje.
Pozdrawiam...
jm90