Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-01-13 17:10:06 o wlasnie. musze luz sobie wyregulowac
ale to jak sie ociepli |
Yabadabadoo MR2 Wadowice | 2009-01-17 20:36:54 Już sobie pomierzyłem, kupiłem i wymieniłem.
Oto co ustaliłem, może kogoś zainteresuje: 1. Płytki luzu zaworowego do Toyoty Carina E z silnikiem 1,6 mają średnicę 28 mm, grubości od 2,50 do 3,30 stopniowane co 0,05. 2. Te same płytki są w silnikach 1,6, 1,8, i 2,0 (4afe, 7afe, 3sfe) w różnych modelach (carina, corolla, celica, avensis), w jednym land cruiser'ze i w wielu dieslach opla. 3. Poza ASO płytki można kupić w firmach handlujących łożyskami, produkuje je na pewno przynajmniej jedna firma łożyskowa – INA. Może inne też, ale ja spotkałem tylko płytki tej firmy. U nich trzeba się posługiwać wymiarem płytki, a nie modelem auta. InterCars – niby w ofercie ma wszystkie, ale dostępne tylko 3 wymiary (2,65 2,75 i 2,80). Poza tym na allegro jest jeden gość, który handluje używanymi płytkami w różnych średnicach i grubościach (ma ich naprawę sporo). Ceny od 4,50 do 7,50. 4. Ceny płytek o średnicy 28 to: ASO Toyoty - 36 zł/szt., INA - 14 zł, InterCars - 18 zł, używane na allegro - 7,50 zł. 5. Twardość płytki po obu stronach i na każdej głębokości jest jednakowa 62-66 HRC. Ale na powierzchni jest kilka-kilkanaście mikrometrów chromu, żeby podnieść odporność na ścieranie. Więc szlifowanie płytek dla uzyskania żądanego wymiaru nie jest złym rozwiązaniem, pod warunkiem, że szlifuje się je z jednej strony - „od spodu”, tak by zostawić chrom na powierzchni współpracującej z krzywką rozrządu. Może komuś przydadzą się te informacje. Pozdrawiam |
Egiptos TOYOTA DRIVER Corolla e11/ Volvo V70 Lasowice Wielkie | 2009-01-17 21:44:49 LUX |
niger1 TOYOTA CAMRY łomża | 2009-01-27 00:43:37 Najlepiej podjechać do dobrego mechaniora,ja ostatnio regulowałem luzy zaworowe cena przystępna i co najlepsze już z plytkami. W ASO cena za plytke od 27zl do 34zł w tym przedziale |
junior_jr Carina 7A-FE Środa Śląska | 2009-02-07 18:02:09 Witam
Czy koledzy mówili poważnie??? W 1,8 7afe trzeba redukować luz na zaworach??? Masakra. Miałem nadzieje że Japonia to nie pancerwageny i takie rzeczy sie w tych silnikach nie zdarzają |