[ASTRA] - 1.7 DTI DŁAWI SIE, SZARPIE.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM. MAM PROBLEM Z ASTRĄ 1,7 DTI 75 KM 2002 ROK.

PROBLEM:
SZARPIE PRZY ZMIANIE BIEGÓW, NIE JEDZIE JEDNOSTAJNIE.
PRZY DODANIU RAPTOWNIE WIĘCEJ GAZU ASTRA DŁAWI SIĘ TAK JAKBY DOSTAŁA ZA DUŻO PALIWA.

TURBINA PRACUJE TYLKO W ZAKRESIE 2000-2500 TYS OBROTÓW
PRZY ZMIANIE BIEGÓW 1-2 I DODANIU GAZU NAJPIERW DUSI SIĘ ( NIE TURBODZIURA!!!) NIE CHCE JECHAĆ DOPIERO PRZY 40 KM/H MOCNIEJ SZARPNIE, TURBINA CIĄGNIE DO 50KM/H I POWYŻEJ 3000 OBROTÓW KONIEC ZNOWU MULI.

PRĘDKOŚĆ MAX TO 145 KM/H I 3500 TYS/

PRZY PRĘDKOŚCI 80 KM/H, 4 BIEGU PRZY DODANIU GAZU CZASEM SIE ZBIERZE JAK POWINNA A CZESTO PRZYDUSI JAK PRZY 1-2 BIEGU I DOBIERO PO OKOŁO 5 SEKUNDACH JEST JAKAKOLWIEK REAKCJA

CZĘSTO PRZY JEDNOSTAJNEJ JEZDZIE STAŁĄ PRĘDKOŚCIĄ NIE DODAJĄC GAZU WYSTĘPUJĄ TAKIE SZYBKIE SZARPNIĘCIA.

WYMIENIONO W ASTRZE:
- CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA
- PRZEPŁYWOMIERZ NA NOWY ORGINALNY
- TŁUMIK KOŃCOWY
- WSZYSTKIE FILTRY NOWE (POWIETRZA, PALIWA)

BRAK JAKIEJKOLWIEK POPRAWY, BYŁ PODŁĄCZANY POD KOMPUTER, ALE NIE W SERWISIE OPLA, WYKRYTO TYLKO JAKIŚ BŁĄD ZWIĄZANY Z CZUJNIKIEM CIŚNIENIA ALE PO WYMIANIE TEGO CZUJNIKA NIC TO NIE DAŁO.

LICZĘ NA JAKIEŚ PODPOWIEDZI GDZIE MOŻE LEŻEĆ TEGO PRZYCZYNA.


  
 
Z TEGO CO CZYTAŁEM NA FORUM WPŁYW NA TO MOŻE MIEĆ ZAWÓR EGR ????
  
 
Witam ja mam astre f i miałem podobny problem też szarpania i dławienia mój dobry kolega SERVISANT naprawił mi mój samochód a mianowicie uszkodzony byl przewód wysokiego napiecia tzn. był przepalony oraz wymienił palec w kopułce rozdzielacza powodem tego właśnie była praca 3 cylindrów zamiast 4-autko chodzi poprostu super-sprubój w swojej asterce sprawdzic na włączonym silniku jak sie zachowuje praca silnika przy wyciaganiu przewodów wysokiego napięcia z poszczególnych swiec powinna BYĆ ISKRA ORAZ ZMIANA PRACY SILNIKA -powodzenia może pomoże
  
 
tylko kolego tu jest ropniak, tam nie masz iskr na świecach
  
 
Dokładnie jak kolega Janek pisze... Poza szarpaniem jest problem tej rozłączającej się turbiny, myślę że jest to problem powiązany. Albo jakaś elektronika, albo lewe powietrze gdzieś dostaje, może ten zawór EGR. Nie mam pojęcia sam raczej do tego nie dojdę, w piątek jestem umówiony w serwisie opla, jak oni mi tego nie wykryją...... to będę miał fajną astrę do sprzedania
  
 
po serwisie.......... - WTRYSKIWACZE
  
 
nie wiem czy to ma sie do wtryskiwaczy, ale dzisiaj sprawdzałem stan oleju ( wymieniany 13 tys temu) i mam stan na bagnecie ok 1cm powyżej maxa, a było normalnie zalane Do maxa tak jak być powinno. Fachura powiedział że te motory latają bezawaryjnie ale jak sie przegrzeje to wtryski odrazu do wymiany, i czesto sterownik pompy wtryskowej siada. Ja kupiłem juz astre z walnietym termostatem i cieknącą pompąwody więc pewnie poprzedni właściciel przegrzał... nieudany się trafił egzęplarz :/