Kolumna mcpersona

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiec tak---
po prawej stronie(od strony kierowcy) pomiędzy dolnym mocowaniem spręzyny a wspornikiem drążka kierowniczego mam przestrzen ze spokojnie ręka sie miesci
Po stronie przeciwnej tego miejsca jest znacznie mniej-kartka papieru moze sie zmiesci--od strony koła szpara jest taka sama jak z prawej , a od strony wnęki koła na kartke papieru-czyli moim zdaniem ewidentnie krzywe to jest
mam wiec pytanie czy kolumny po obu stronach są z kształtu takie same czy róznią sie własnie w ten sposób?
Pytam sie ze wzgledu na to ze zaliczyłem dzisiaj solidną "dziure"
  
 
pawel12356
nie chcę cię straszyć ale pewnie będziesz miał mcpersona do wymiany.
Miałem podobny przypadek i wjechałem w kałużę w której była dziura,
efektem tego było oberwanie mocowania sprężyny na kolumnie mcpersona . Fotki zapodam później


  
 
odgrzewam temat, właśnie mam taką samą przypadłość, wymieniałem dziś oponę, patrzę, a tu ten kielich na którym leży sprężyna jest oberwany i to tak że już delikatnie trze sie o oponę i moje pytanie, czy to koniecznie trzeba wymieniać całego mcpersona?
dużo jest z tym roboty w przybliżeniu jakie to koszty? pozdrawiam
  
 
Skoro kielich jest oberwany to raczej konieczna jest wymiana całej kolumny mcphersona. A roboty przy tym jest troszeczkę, ale jest to wykonania we własnym zakresie filozofii za wielkiej tam nie ma.
  
 
zrobiłem początkowe oględziny, jak dobrze zobaczyłem, trzeba odkręcić obydwie gałki, od góry jedna śrubę trzymająca amortyzator, półoś( tu moje pytanie jak ją wykręcić???) no i praktycznie mam mcpersona w rękach? coś pominąłem, jakieś rady? i jeszcze jedno, ktoś mi mówił że trzeba jakimś urządzeniem ścisnąć sprężynę, jest to konieczne?
  
 
Jeżeli chodzi o półoś to najlepiej wyjąć ją razem z przegubem, ale dobrze nie pamiętam czy wyjdzie. A sprężynę musisz ścisnąć specjalnym ściągaczem ściągacz , a jak nie masz dostępu to możesz użyć drutu - skręcisz dolny zwój do górnego w spręzynie tylko także by wytrzymało. Kiedyś tak robiłem i się udało Jak tego nie zrobisz to sprężyna Tobie wystrzeli. Jak masz jakieś wątpliwości to wrzucę skana i zaznacze co musisz odkręcić.

Cytat:
2009-02-09 18:18:28, pawlopwl pisze:
zrobiłem początkowe oględziny, jak dobrze zobaczyłem, trzeba odkręcić obydwie gałki, od góry jedna śrubę trzymająca amortyzator, ...



Nie odkręcaj amortyzatora jak będziesz miał kolumne w aucie. Odkręć dwie śruby trzymające łożysko, a amortyzator wykręcisz jak będziesz juz miał wszystko "na stole".


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-02-09 18:30:54 ]
  
 
wdzięczny byłbym za tego skana, nie ma to jak coś zobaczyć. trochę z tym amortyzatorem nie do końca wiem co i jak, bo nie zabardzo wiem jak się on trzyma od dołu. jutro planuje coś z tym zrobić, ale najpierw będę musiał zacząć od zakupu kolumny
wdzęczny byłbym za taką instrukcję, po koleji co robić, od czego zacząć

[ wiadomość edytowana przez: pawlopwl dnia 2009-02-09 18:41:59 ]
  
 
Nie złożysz mcpersona bez ściągacza .

Pewnie zaraz odezwą głosy że da rade.
Ale jeżeli nie masz ściągaczy i jeszcze tego nie robiłeś ,to lepiej daj zarobic mechanikowi.
  
 
Cytat:
2009-02-09 19:12:01, Zerwikaptur pisze:
Nie złożysz mcpersona bez ściągacza . Pewnie zaraz odezwą głosy że da rade. Ale jeżeli nie masz ściągaczy i jeszcze tego nie robiłeś ,to lepiej daj zarobic mechanikowi.



Pewnie, że ściągacze znacznie pomogą. Ale można i bez, trzeba tylko się postarać.
  
 
kup odrazu pare cybantow, bedzie to tansze niz sciagacz i bardziej uniwersalne.....na allegro kiedys to sprzedawali po 16 szt. jako zestaw do obnizania zawieszenia w kazdym aucie. za pomoca cybantow nie bedziesz mial problemu napewno... tak wymienialem sprezyne w clio
  
 
Cytat:
2009-02-09 19:27:50, Michal7e91 pisze:
Pewnie, że ściągacze znacznie pomogą. Ale można i bez, trzeba tylko się postarać.


Jak chłopak straci palce ,albo szczękę ,to Ty będziesz za to odpowiadac.
Do tego służą ściągacze ,a nie jakieś druciarstwo .
Znam takiego co chciał zaoszczędzic.

Powodzenia.
  
 
witam korzystajac z okazji ,że jest temat, który mnie interesuje mam pytanie dotyczace kolumny: z jakich aut pasuje kolumna macpersona do daewoo 1,5 16v oraz w przyblizeniu jaki moze byc koszt takiej kolumny. pozdrawiam.
  
 
ople: kadet,astra,vectra,calibra tylko wersje z dużym łożyskiem piasty(były dwa rozmiary małe i duże,małe z tarczami hamulcowymi max 236mm. duże od 256mm.) Ewentualnie nexia z kołami 14"
  
 
Cytat:
2009-02-10 05:02:56, jurekkloda pisze:
z jakich aut pasuje kolumna macpersona do daewoo 1,5 16v



A to już nie można iść do sklepu i zamówić kolumny mcpersona do daewoo espero 1.5 16V
Czy to gazowa, czy olejowa, a może w wersji sportowej, tylko drutujecie z przekładek z innych samochodów


I w czym taka kolumna np. od calibry będzie lepsza od tej do espero
Na pudełku pewnie i tak będzie wymienione espero, calibra, astra, vectra... z jakiś tam lat produkcyjnych
  
 
Cytat:
2009-02-10 11:20:09, krzychu_ch pisze:
A to już nie można iść do sklepu i zamówić kolumny mcpersona do daewoo espero 1.5 16V Czy to gazowa, czy olejowa, a może w wersji sportowej, tylko drutujecie z przekładek z innych samochodów I w czym taka kolumna np. od calibry będzie lepsza od tej do espero Na pudełku pewnie i tak będzie wymienione espero, calibra, astra, vectra... z jakiś tam lat produkcyjnych


pytajacym napewno chodzi o uzywane czesci
a takie łatwiej znalezc od opla....
  
 
Cytat:
2009-02-10 05:02:56, jurekkloda pisze:
witam korzystajac z okazji ,że jest temat, który mnie interesuje mam pytanie dotyczace kolumny: z jakich aut pasuje kolumna macpersona do daewoo 1,5 16v oraz w przyblizeniu jaki moze byc koszt takiej kolumny. pozdrawiam.



no ja już kupiłem, 100zł na szrocie za kawałek zardzewiałego żelastwa
  
 
Cytat:
2009-02-10 12:00:08, pawel12356 pisze:
pytajacym napewno chodzi o uzywane czesci a takie łatwiej znalezc od opla....



masz kolego racje poprostu chciałem wiedziec jakie są dostepne opcje pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-02-10 11:20:09, krzychu_ch pisze:
I w czym taka kolumna np. od calibry będzie lepsza od tej do espero Na pudełku pewnie i tak będzie wymienione espero, calibra, astra, vectra... z jakiś tam lat produkcyjnych


Jak to w czym uzywka oplowska bedzie duzo mniej zardzewiala - myslisz dlaczego to peklo? Po prostu rdza zrobila swoje:
espero:
http://www.allegro.pl/item519526128_przednie_i_tylne_zawieszenie_do_daewoo_espero.html#
kadett:
http://www.allegro.pl/item548680062_opel_kadett_kadet_mc_person_amortyzator_i_inne.html

[ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2009-02-10 19:03:29 ]
  
 
Cytat:
2009-02-10 19:03:03, Zzzz pisze:
Jak to w czym uzywka oplowska bedzie duzo mniej zardzewiala



i tu sie zgadzam, kupiłem na szrocie od jakiegoś espera, ale troche inny model był i nie pasowało, wymieniłem, i dali mi od vectry, no i różnica była, te od espera to taka kupka rdzy, a na tym z vectry nawet widać na kielichu ładny czarny lakier...
  
 
Cytat:
2009-02-10 19:03:03, Zzzz pisze:
Jak to w czym uzywka oplowska bedzie duzo mniej zardzewiala - myslisz dlaczego to peklo? Po prostu rdza zrobila swoje: espero: http://www.allegro.pl/item519526128_przednie_i_tylne_zawieszenie_do_daewoo_espero.html# kadett: http://www.allegro.pl/item548680062_opel_kadett_kadet_mc_person_amortyzator_i_inne.html [ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2009-02-10 19:03:29 ]




witam kupiłem na tej aukcji
(espero) to zawieszenie i po ogladnieciu na miejscu zrezygnowałem z powodu rdzy . czy te macpersony z tej drugiej aukcji (kadet) pasowałyby do espero 1,5 16v pozdrawiam