Zapłon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowy na forum. Forum super i ludzie też. Słuchajcie mam problema tego typu z instalacją gazową w swoin Poldku, że pali mi ok 19 literków na 100km. A zrobiło się to w chwili przyprowadzenia od "gaziarza" , który miał mi wyregulować instalacje, i przy okazji "ustawił" niby zapłon. Wcześniej palił ok 11l teraz zaciaga jak smok, i siły specjalnie nie ma. Czy ktoś wie jak ustawić domowym sposobem zapłon, żeby mi mój poldek palił jak za dawanych czasów(11l)? Na szczęscie pamiętałem ustawienia śrubek regulacyjnych Dziękuje z góry za pomoc!
  
 
domowym sposobem ciężko Proponuje się wybrać do tego co Ci ustawiał w ramach reklamacji albo odwiedzić "gaziarza" co się zna na rzeczy
  
 
wróć najpierw ze śrubkami. Zapłon nie ma aż takiego wpływu na spalanie. tzn. ma, ale nie o 8 litrów!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Witam
Podpinam się pod istniejący wątek z następującą sprawą: w moim 1.6GLE przesiadam się na kopułkę kątową z poziomym wyprowadzeniem końcówek i zgłupiałem w kwestii kabli zapłonowych.
Czy mogę zastosować kable np. GLi z prostymi fajkami, czy podpiąć kable od gaźnikowca z fajkami pod kątem 90 stopni od starej kopułki, a może do gaźnikowca są też kable z prostymi fajkami???? Po przeglądzie allegro za bardzo mi się w bańce nie rozjaśniło... Kątowa kopułka + kable z fajkami pod kątem 90 stopni to wyglądałoby jak pół d.... z zza krzaka.
  
 
No ja tak mam popodłączane bo nie mogłem nigdzie dostać kabli z prostymi końcówkami. Kable od GLi to musiały by być od Boscha, bo abimex to ma takie jak mają świece końcówki na cewce. Zresztą kable to akurat to jest mały pikuś. Większym jest układ wyprowadzeń i fakt że ta kopułka ma nieco w innym miejscu styki (przynajmniej moja) i musiałem zapłon przestawiać.
  
 
Witam,

Gdy kupowałem kątową kopułkę pytałem o kable z prostymi fajkami i Pan powiedział, że raczej ciężko dostać. Ale podpiąłem te "kątowe" i jest git, ustawień zapłonu nie musiałem zmieniać.

W sumie to teraz mam "więcej" kabla niż przedtem....
  
 
Tu jest fotografia mojej kopułki. W sumie to jest tak dużo łatwiej puścić przewody w ten sposób by nie dotykały siebie nawzajem, ani metalu.
  
 
No właśnie się zastanawiam dla czego fabryka tak nie robiła? Czemu nie kładli kątowych kopułek?. Ja do jesieni przez ostatnie kilka lat walczyłem z tym sterczącym ustrojstwem. U mnie jest gorzej niż u Ciebie Grzech bo mam "starą" puszkę filtra, tak że podłączenie ciepłego powietrza wypadało mi nad kopułką, która wiecznie niszczyła te super papierowe przewody powietrzne (nie mam PLG)
w reszcie sytuacje rozwiązały:
- wymiana kopułki na kątową ( swoją drogą stara miała troszkę wypalone styki)
- wymiana tego papierowego produktu ruropodobnego na giętką, karbowaną rurę z tworzywa , którą dostałem od znajomego taksówkarza w raz z 3 skrzynkami części.
  
 
Ja też miałem ten stary filtr, ale był bardzo pordzewiały i auto dostało nowszy.
  
 
pytanie za 100pkt.

czy ta mała cewka, z bezstykowego aparatu zapłonowego jest wymienna? Jeśli tak to czy po jej wymianie konieczne jest ustawienie zapłonu na nowo?

Pytanie ma swoje źródło w tym, że pomimo wymiany modułu, 2 zielonych kabelków pold ma dziwną przypadłość, a mianowicie podczas jazdy silnik gaśnie na 2-3 sekundy po czym wraca do normy.
Obrotek spada do 0 mimo że silnik na biegu i się kręci, reszta kontrolek normalnie, radio gra cały czas i światła są.

dzieje się to powiedzmy raz na 50km....

mechanik polecił wymianę tej małej cewki właśnie, jeśli wymiana modułu i kabelka nie pomogła

czy to to?

[ wiadomość edytowana przez: roman16 dnia 2009-03-08 22:06:50 ]
  
 
To jest owszem to co na obrazku, a na moje oko żeby cewkę wymienić to trzeba wyjąć i rozebrać aparat zapłonowy, więc potem bez ustawiania się nie obejdzie. Niemniej do ustawiania można spokojnie sobie kupić lampkę z LED'em na Allegro za 30zł. U mnie się całkiem nieżle sprawdza, musiałem tylko owego LED'a wymienić na takiego o większej jasności. (Zaraz coś może opiszę w wątku o narzędziach).
  
 
hmm brzmi kusząco.. znów się na tym skończy że w sobotni wieczór będę siedział z Piwem, Psem i Polonezem w garażu zamiast jak "normalni" ludzie siedzieć przed TV albo wydawać kase w centrum handlowym..

Na razie znajomy mechanik obiecał pożyczyć pewny na 100% moduł oraz cewkę.. jak to nie pomoże to wezmę się za demolkę aparatu.
  
 
Jak się ma tę inną kopułkę to można się pokusić o przeniesienie cewki co ostatnio zrobiłem - można to zobaczyć w wątku o moim aucie.
  
 
W weekend pożyczyłem od znajomego mechaniora pewny i sprawdzony moduł oraz cewkę, po przełożeniu okazało się że autko kula jak złoto, rozpocząłem przekładę części na swoje, i wyszło co następuje:

- przyczyną całego zamieszania z padaniem silnika był moduł
a teraz najlepsze:

przy mojej cewce obrotek pokazuje ok 800rpm a przy pożyczonej cewce (nówka funkiel) pokazuje ok 1000 jak dla mnie silnik kręci się tak samo lub bardzo porównywalnie...

pytanie.. czy moja cewka jest jakaś lewa? ma większą oporność bo ma 18 lat i sie zestarzała? Mam wymienić cewkę? Może jest jakiś sposób na jej sprawdzenie?
  
 
A to na pewno jest taka sama cewka? 4226?


Mam dziwną przypadłość w aucie. Otóż zapłon sam z siebie przestawia się na chwilę uniemożliwiając praktycznie silnikowi poprawną pracę. Na wyższych obrotach co i rusz mam strzały w wydech, a na niższych w gaźnik. Który to element może za to odpowiadać?

Cytat:
2009-03-05 22:49:13, roman16 pisze:
No właśnie się zastanawiam dla czego fabryka tak nie robiła? Czemu nie kładli kątowych kopułek?. (...)



Mam zdjęcie Poloneza z jakiejś wczesnej serii i tam jest fabrycznie kątowa kopułka tyle, że z wyprowadzeniem do cewki po tej samej stronie co na świece, Wygląda na to, że zamiast produkować dwie różne fabryka ułatwiła sobie sprawę i zaczęła montować fiatowskie w Polonezach.
  
 
jestem posiadacza Poldka Caro Plus 1.6 GLI , od 2 miesiecy jezdziłem na nowej cewce która w dziwny sposób dusiła silnik itp.
Dzis na trasie mi padła w/w cewka i silnik zaczoł pracowac na trzech cylindrach. Kupiłem na szrocie cewke za 40zł z Forda Fiesty i efekt jest oszałamiajacy i sam sie dziwie co ze tak sie stało. Mianowicie , Poldek zbiera sie jak nigdy , silnik pracuje bardzo czysto i równo az przyjemnosc z jazdy jest na tej cewce