Drgania przy przyspieszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ostatnio pojawił się dziwny problem. Gdy przyspieszam przy prędkości w zakresie 80-90 km/h samochód wpada w wibracje (cały samochód, nie tylko koło kierownicy), puszczam pedał gazu- wibracje znikają, dodaje gazu- znów się pojawiają. Ustają przy prędkości 110 km/h. Samochód to Toyota Rav4 99r. Problem pojawił się nagle. Krzywe koła odpadają- drgało by cały czas, nawet na luzie. Łożyska też sprawdzone. Poduszki silnika raczej też nie są temu winne, dodając gazu na luzie nic się nie dzieje. W czym szukać przyczyny?
  
 
miałem tak w carinie e-okazało się że przegób wewnetrzny wchodzący do skrzyni ma za duży luz
  
 
W sobotę zdiagnozowałem przyczynę, a dzisiaj wymieniłem wadliwą część. U mnie przyczyną drgań był wyrobiony krzyżak na wale napędzającym tylną oś. Wymieniłem cały wał i cisza.
  
 
Witam
Zwracam się z pytaniem, prośbą.
Mam toyotę carinę e 2.0 td z 1996 roku. Pasek rozrządu wymieniony przy 188000 km pompa wody i rolki nie bo mechanik stwierdził że to wymieni przy następnym razie, teraz mam 249000 km , pasek wymieniony w 2008 w listopadzie. Przy okazji łożysko w lewym przodzie było wymienione.
Mam dziwne objawy - buczenie i drżenie karoserii podczas jazdy na wprost, efekt nasila się podczas skrętu w prawą stronę , w lewą cichnie , podczas jazdy na wprost na biegu jałowym nic nie słychać, jak dodaję gazu buczenie i wibracje nasilają się. A podczas skrętu czasem czuję jakby mi się jakiś balast nagle przesuwał , jakby coś w aucie się "chybło".
Silnik czasem kołysze się jakby chodził na 3 gary.
Jakie mogą być tego przyczyny: poduszka silnika - która?, łożysko , przegub - który?, jakieś koło dwu masowe, wtryski, lub inne przyczyny?
  
 
Cytat:
2015-01-24 21:17:14, gvidon1 pisze:
Witam Zwracam się z pytaniem, prośbą. Mam toyotę carinę e 2.0 td z 1996 roku. Pasek rozrządu wymieniony przy 188000 km pompa wody i rolki nie bo mechanik stwierdził że to wymieni przy następnym razie, teraz mam 249000 km , pasek wymieniony w 2008 w listopadzie. Przy okazji łożysko w lewym przodzie było wymienione. Mam dziwne objawy - buczenie i drżenie karoserii podczas jazdy na wprost, efekt nasila się podczas skrętu w prawą stronę , w lewą cichnie , podczas jazdy na wprost na biegu jałowym nic nie słychać, jak dodaję gazu buczenie i wibracje nasilają się. A podczas skrętu czasem czuję jakby mi się jakiś balast nagle przesuwał , jakby coś w aucie się "chybło". Silnik czasem kołysze się jakby chodził na 3 gary. Jakie mogą być tego przyczyny: poduszka silnika - która?, łożysko , przegub - który?, jakieś koło dwu masowe, wtryski, lub inne przyczyny?

No z tym kolem dwumasowym tos poszedl po bandzie Poduszki mozna sprawdzic ruszajac w tyl i w przod na zaciagnietym recznym,Lozysko jadac okolo60 70 i jdac po luku np zjazd z dwupasmowki lub na pustej drodze najlepiej noca robiac luki w lewo i prawo i sluchajac podczas ktorego skretu buczy bardziej.Przeguby zew na maxymalnym skrecie jadac powoli np 20 km.
A reszte trzeba posluchac na podnosniku.
  
 
Wiem , jak wysłałem to się skapnąłem z tym dwumasą (kolega w fordzie miał i tak jakoś się napatoczyło).
Drgania są już na postoju, jak auto jedzie na wprost są drgania i wycie, a jak skręcam w prawo to jakby nasilały się objawy. Lewoskręt cichnie. Chociaż jak cofałem przy lewoskręcie to miałem uczucie jakby koła toczyły się jak jakiś owal , nierówno. Gdy jadę na luzie objawy znikają , gdy dodam gazu na luzie to huczenie narasta, jadąc nawet 20 km/h słyszę huczenie (wycie).
A co do nierównej pracy po odpaleniu, czasem pracuje silnik jak na 3 gary? Bardzo się trzęsie i spadają obroty do 700 obr.?

[ wiadomość edytowana przez: gvidon1 dnia 2015-01-25 18:36:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: gvidon1 dnia 2015-01-25 18:39:12 ]