Geometria

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam tekie pytane.
Czy kiedykolwiek w polonezie wprowadzone były zmiany geometrii przedniego zawieszenia ( mnie sie wydaje że nie) .Chodzi mi o wartości które mają wpływ na lekkość kręcenia kierą. (kąt pochylenia koła i sorzna zwrotnicy).
Pytam sie o to ponieważ mój prof dr inż. od podwozi twierdzi że tak. Ja się nie wychylałem i nie pytałem go o szczegóły, bo zauważyłem że facet w ogóle sie nie zna a ten przypadek by to tylko to potwierdzał. A tacy ludzie nie znosza, i później ma się tyły, jak student wie wiecej od profesora
  
 
przestudiuj rozne wydania Morawskiego
z tego co pamietam wersje ze wspomaganiem maja wiekszy kat wyprzedzenia osi zwrotnicy,
co jest spoko na zakretach( przy skrecaniu zewnetrzne koło ustawia sie mocniej w negatywie), ale wieksza siła prostuje kierownice

  
 
Z tego co mi wiadomo, to na pewno kat pochylenia kola w seryjnym aucie powinien byc zerowy...
  
 
W modelu Atu (od 1996 r. ) zmienil sie kat wyprzedzenia zwrotnicy, przez co poprawila sie samopowracalonosc kierownicy. Przypuszczam, ze zmiana weszla potem do wszystkich samochodow.

Profesor ma racje

Adamus
  
 
Cytat:
2003-10-14 16:36:05, adamus pisze:
W modelu Atu (od 1996 r. ) zmienil sie kat wyprzedzenia zwrotnicy, przez co poprawila sie samopowracalonosc kierownicy. Przypuszczam, ze zmiana weszla potem do wszystkich samochodow.

Profesor ma racje

Adamus



a możesz podać wartość tego parametru po zmianie
  
 
Sprobuje poszukac, jezeli znajde to jutro zapodam.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Cytat:
2003-10-14 16:36:05, adamus pisze:
W modelu Atu (od 1996 r. ) zmienil sie kat wyprzedzenia zwrotnicy, przez co poprawila sie samopowracalonosc kierownicy. Przypuszczam, ze zmiana weszla potem do wszystkich samochodow.

Profesor ma racje

Adamus


Tylko że jemu chodziło o lekkość obracania kierownica, a nie o samopowracalność.
  
 
Cytat:
Profesor ma racje


Niekiedy tak się zdarza!
  
 
Pytales o zmiany w geometrii to napisalem. Moze gosciu co innego mial na mysli i mu sie pozajaczkowalo.
Innych zmian ulatwiajacych manewrowanie oprocz wspomagania to ja nie znam niestety.

Adamus
  
 
a gdzie w warszawie ustawiaja dosc tanio geometrie, bo sie pytam, bo mnie czeka, wiec jesli ktos wie, prosze o rade.
  
 
W Zielonce jest tanio, szybko i sprawnie.
  
 
Cytat:
2003-10-14 20:20:04, pagan pisze:
a gdzie w warszawie ustawiaja dosc tanio geometrie, bo sie pytam, bo mnie czeka, wiec jesli ktos wie, prosze o rade.




A w Karkowie... bo tez mnie czeka
  
 
Cytat:
2003-10-14 23:53:13, Mokry pisze:
Cytat:
2003-10-14 20:20:04, pagan pisze:
a gdzie w warszawie ustawiaja dosc tanio geometrie, bo sie pytam, bo mnie czeka, wiec jesli ktos wie, prosze o rade.




A w Karkowie... bo tez mnie czeka



ja ustawiam obok sienie w warsztacie na jeżmanowskiego i jak pamietam kosztuje to 60 zł
  
 
Cytat:
2003-10-14 23:58:28, bodziot pisze:
ja ustawiam obok sienie w warsztacie na jeżmanowskiego i jak pamietam kosztuje to 60 zł



Taa ale ja potrzebuje zrobić kąty i zbierzność...pewnie zabulę koło 120zł na bidę
  
 
Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w Polonezie to 4 st. 30 min z tolerancja +/- 30 min.
W Atu potem w Plusach ten kat zwiekszyl sie o ile pamietam o 30 min.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
3 tyg temu: zbieznosc 30 pln, cala geometria 50 pln, z tym, ze bylo to u ojca kolo sacza. W kraku pytalem w karosazu na wielickiej- ceny 100% wieksze
  
 
Mam takie pytanko czy ktoś z was wie ile mniej więcej podkładek dać pod górne mocowanie wahacza w polderze (jest to rok 86' a więc wąski rozstaw )aby koła stały równo względem podłoża????
  
 
Cytat:
2003-10-14 20:20:04, pagan pisze:
a gdzie w warszawie ustawiaja dosc tanio geometrie, bo sie pytam, bo mnie czeka, wiec jesli ktos wie, prosze o rade.



No mnie też to czeka po reperacji przedniego zawieszenia wykonanej w "ASO - JANIO & MICHAŁ" . Co do warsztatu
Pagan geometrię robiłem na ordona (PATRZ DZIAŁ PARTNERZY)

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2003-11-13 13:41:17 ]
  
 
No i własnie nadeszła ta chwila. Wybieram się zaraz na ustawienie tego ustrojstwa. Ciekaw jestem jaka bedzie cena i ile im się zejdzie.


-----------------
--- Biały ---
ten zły admin


Byłem zrobiłem i zapłaciłem 6 dych

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2003-11-13 13:41:57 ]
  
 
Po rozmowie z Kosą dowiedziałem się że prawdopodobnie w 83 roku zmieniły się kąty w zawieszeniu 125p co miało związek prawdopodobnie ze zmianą zwrotnic. Czy wiecie coś więcej na ten temat? Czeka mnie ustawianie geometrii po zmianie wszelkich elementów mających na nią wpływ więc chciałbym pojechać do zakładu z jakąś wiedzą. Dzięki!