TERMOSTAT -ktora uszczelka i jak sie za to zabrac?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Serdecznie!
Mam pytanie dotyczące wymiany termostatu i doboru uszczelki i oringu pod niego.
kupiłem nie oryginalny termostat i dostałem do niego jakiś komplet uszczelek. na forach czytałem, ze jest tylko jedna uszczelka i oring, no i zgłupiałem....GUMOWA uszczelka z numerem 5 ma przekrój okrągły, natomiest reszta gumowych ma przekrój prostokątny

Proszę mi powiedzieć którą uszczelkę i gdzie mam włożyć?

Z Góry Bardzo Dziękuje za pomoc!

KLIKNIJ W ODNOSNIK ABY ZOBACZYC OBRAZEK


  
 
...a może by tak model silnika
  
 
Termostat jaki kupiles pasuje do 5 roznych silnikow - stad wlasnie tyle uszczelek. Jak zdemontujesz swoj to zobaczysz ktory oring i ktora uszczelke potrzebujesz.
  
 
Dzięki wielkie za odpowiedź
escort MK5 1.4 1991
podejrzewam, że będę miał uszczelkę numer 1
więc mam jeszcze jedno pytanie, czy zatykaliście moze poxilina, albo jakimś kołkiem drewnianym otwór oznaczony kolorem czerwonym, wyczytałem tak kiedyś na tym forum, tylko został ten wątek usunięty.
podobno przyśpiesza to nagrzewanie bez żadnych skutków ubocznych (mowa tutaj oczywiście o obudowie termostatu, tylko nie mam jej zdjęcia) więc oznaczyłem ten otwór na uszczelce, bo pozostałem 3 otwory są na śruby.
Pozdrawiam!


  
 
A czytałes może regulamin na temat wielkości wstawianych zdjęć?
  
 
czytałem, ale jakoś mi nie utkwiło w pamięci, następnym razem będą mniejsze
to jak w tym przerabianiem termostatu ??
  
 
Kolego, dalej nie odpisałeś jaki silnik masz.

W 1,6 16V ten otwór jest odpowiedzialny za odpowietrzenie układu chłodzenia silnika. Tam jest zaworek, który jak się rozsypie, to puszcza cały czas. Kilka osób już to zaślepiało i jedynym problemem jest odpowietrzenie. Ale można sobie z tym poradzić.
  
 
jest to silnik 1.4 z roku 1991
mk5, od tej dziurki idzie jakaś cienka rurka w stronę kabiny kierowcy....
  
 
Niestety z 1,4 nie miałem do czynienia. Jeśli rurka idzie w stronę kabiny, to może idzie do nagrzewnicy?? Jakiej średnicy jest ten kanał? Bo w 1,6 to jest coś ok 5mm.
  
 
ta dziurka tez ma srednice okolo 5 mm, wwymienilem termostat, wczesniej sprawdzilem go w wodzie ale auto dalej sie nie nagrzewa tak jak powinno, dopiero po jakichś 20 km bez wlaczonego ogrzewania przy predkosci 60-80:/
masakra.... 40 zł wyrzucone w błoto.

nie wiem co jest nie tak, ale jak wskazówka zejdzie z białego pola, to chłodnica juz robi sie ciepla, a w aucie zimne powietrze leci :/
  
 
20km bez ogrzewania? - a kiedy wskazówka zaczyna się poruszać - wchodzić na białe pole??
Jeśli dobrze zrozumiałem to dopiero po wejściu wskazówki na pole NORMAL zaczyna się grzać chłodnica. A pomimo tego w aucie zimno?????

Jeśli tak, to masz nie walnięty termostat, ale zatkaną nagrzewnice.

Masz możliwość dmuchnięcia w ten otwór? Jest zatkany czy cały czas przelotowy.

Może ktoś wyjaśni do czego jest ten otwór w obudowie termostatu??? Sam jestem ciekaw czy jest tak samo jak w 1,6 16V.



[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2009-03-09 11:00:03 ]
  
 
a da się tą nagrzewnice przedmuchać, czy przeczyścić?

kiedy zapale auto na postoju to po 5 minutach ruszy sie ok 4 -5 mm
i stoi...czy jade, czy stoje, chyba ze jade po górke na 1 biegu, to sie troszke ruszy.

czy zatkanie zaznaczonej dziurki mi pomoze?
jakie są tego wady?


  
 
ta dziurkę mogę zatkać cala, czy po prostu ją zmniejszyć?
  
 
jesli nie wiecie, czy to można zatkać, to moze powiecie jak "WYCZYSCIC" nagrzewnice?